پاسخ کیهان به ادعای مهاجرانی: بخاطر کلاهبرداری از چند خانم و فرار از مهریه گریختید

  • شناسه خبر: 10491
پاسخ کیهان به ادعای مهاجرانی: بخاطر کلاهبرداری از چند خانم و فرار از مهریه گریختید

“خانه خشتی” : وزیر ارشاد دولت اصلاحات می گوید لندن را به خاطر تساهل و تسامحش دوست دارد و آنجا را وطن خود محسوب می کند. به گزارش جهان به نقل از کیهان، عطاءالله مهاجرانی در وبلاگ خود با اشاره به حضور دختران محجبه در دبیرستان ها و فرودگاه لندن به مراجعه خود به چشم […]

خانه » آخرین اخبار » پاسخ کیهان به ادعای مهاجرانی: بخاطر کلاهبرداری از چند خانم و فرار از مهریه گریختید

“خانه خشتی” : وزیر ارشاد دولت اصلاحات می گوید لندن را به خاطر تساهل و تسامحش دوست دارد و آنجا را وطن خود محسوب می کند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، عطاءالله مهاجرانی در وبلاگ خود با اشاره به حضور دختران محجبه در دبیرستان ها و فرودگاه لندن به مراجعه خود به چشم پزشکی می پردازد و می نویسد: «رفته بودم بیمارستان چشم وسترن آی، نزدیک ایستگاه قطار بیکر استریت، … چهل پنجاه نفری توی نوبت بودند. رفته بودم عینک سازی، متخصص چشم گفت سریع به بیمارستان بروم. برایم معرفی نامه و شرح ماوقع چشم چپم را نوشت، که غبارآلود می بینم. انگار توده های کوچکی از ابر جلو دیدم بازی می کنند. تا می خواهم بر نقطه ای متمرکز شوم، همان توده ابر از راه می رسد… جمعیت منتظر از همه رنگ و نژاد و سرزمین بودند. سه خانم با حجاب هم بودند. مصری و اندونزیایی و نیجریه ای… چینی و کره ای و هندی و انگلیسی و… از هر گوشه موسیقی زبانی به گوش ات می رسید و نیز وقتی با موبایل صحبت می کردند. خانم هندی… پیرزن آفریقایی… در اتاقکی شیشه ای که پایین سالن بود، خانم سیاه پوستی اطلاعات پزشکی ام را در رایانه وارد کرد. مرحله دوم پیش جوان کره ای رفتم….. دوباره منتظر شدم تا نوبت پزشک متخصص. پزشک خانم چینی بود. دقیق و کاردان … ترکیب جمعیتی که در سالن انتظار بودند و تنوع ملیت پزشکان، حاکی از آن بود که در شهری زندگی می کنم که خلاصه دنیاست».

مهاجرانی می نویسد: «در مسیر با خودم فکر می کردم، همین روزها بود که در آغاز پنجاه سالگی از ایران خارج شدم. پنجاه سال زندگی در ایران و در شرق، بگذار نیمه دوم عمرت در غرب بگذرد! وطن همان سرزمینی است که در آن جا احساس آرامش و طمأنینه می کنی. به تعبیر امام علی علیه السلام همان سرزمینی که تو را تحمل می کند. دیدم لندن برای من دیگر یک مرحله گذار نیست. سرزمینی است برای زندگی کردن…. دیدم لندن را دوست دارم، با تنوع ملیت ها و تساهل و تسامحش.»

نوشته سراسر ستایش مهاجرانی درباره لندن و احساس آرامش در آنجا به عنوان وطن و محیط تساهل و تسامح در حالی است که اولاً پایتخت انگلیس چند ماه پیش شاهد سرکوب خشونت بار و سنگین شهروندان معترض به اوضاع اقتصادی بود و احتمالاً آقای مهاجرانی لت و پار شدن آن شهروندان را ندیده است. ثانیاً آقای مهاجرانی به خاطر روشنفکری و مبارزات سیاسی و فرهنگی از کشور نگریخت بلکه به اعتبار کلاهبرداری از چند خانم و شکایت آنها به دادگاه و برای اینکه مجبور به تحمل مجازات و پرداخت خسارت و مهریه به آنها نگردد، از کشور خارج شد. ثالثاً وی در لندن گروهی موسوم به حلقه لندن را تشکیل داد و این گروه را به عنوان اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور معرفی کرد و به همین دلیل تا مدت ها مورد عنایت ویژه شبکه وابسته به وزارت خارجه و سرویس جاسوسی انگلیس (بی بی سی) قرار داشت. رابعاً دولت انگلیس طی همین یک دهه اخیر نقش برجسته ای در قتل عام مردم افغانستان و عراق و فلسطین و بحرین ایفا کرده که به دلایل روشن به چشم تاربین آقای مهاجرانی نیامده است.

برچسب ها:
پاسخ کیهان به ادعای مهاجرانی: بخاطر کلاهبرداری از چند خانم و فرار از مهریه گریختید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان