موانعی که بر سر راه تولید در رفسنجان وجود دارد

  • شناسه خبر: 104481
موانعی که بر سر راه تولید در رفسنجان وجود دارد

کارخانجات رفسنجان این روزها با مشکلات عدیده ای از جمله مسئله مالی و اخذ تسهیلات بانکی، زیست محیطی و عدم همکاری برخی نهادهای دولتی سروکار دارند.

خانه » اقتصادی » موانعی که بر سر راه تولید در رفسنجان وجود دارد

به گزارش خانه خشتی، موانع تولید در رفسنجان و راهکارهای رفع آنان در جلسه ای با حضور فرماندار و روسای کارخانجات تولیدی و جمعی از مسئولان که صبح امروز در فرمانداری برگزار گردید، مطرح شد.
تعدادی از مسئولین کارخانجات به بیان مشکلات کارخانه های خود پرداختند .
حسین اخوندی رئیس محیط زیست مشکل اساسی واحد صنعتی آریانا وستا را قرار گرفتن در حریم شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت :در این محدوده مجوز گرفتن صفر می باشد لذا باید در محدوده مردمی خودشان یک منطقه ای اختصاص و پیدا نمایند و همچنین مشکل کارخانه کنستانتره هم با پیشنهاد فرماندار به منطقه ویژه اقتصادی به شرط تضمین اب برای این کارخانه رفع گردید .
شرکت بهناب کویر هم مشکل مالی و اخذ تسهیلات بانکی از بانکهای ملت ، ملی و در گرو بودن وثیقه ها و بیکار شدن ۵۰ کارگر زن و ۱۰ کارگر مرد از یکسال پیش را از مشکلات واحد صنعتی خود عنوان کرد .
نماینده شرکت الماس کویر وضعیت اقتصادی و رکود را عاملی اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی دانست و گفت :برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز به همدلی و همکاری همه ارگانها ی دولتی داریم .
وی مشکلات ارزش افزوده محصولات تولیدی و همچنین مشکلات زیست محیطی و تامین اجتماعی در خصوص معوقه های هزینه های بیمه کارگران را ازجمله مشکلات دراین شرکت عنوان کرد و خواستار همکاری نهادهای تامین اجتماعی و دارایی در اقساطی کردن بدهی های شرکت و انجام تسهیلات آسانتر در این راستا شد .

علی احسان مدیر شرکت اروند چرخ نیز تسهیلات برای رونق تولید واحدهای صنعتی را در گرو پیگیری مستمر نهادهای دولتی عنوان کرد .
نماینده شرکت کاشی فخار هم مشکلات مالی را عنوان کرد و اظهار داشت :مجموعه آلایندگی ۶۰۰ میلیون تومان بوده که اثرات مالی و فشار مضاعفی را به این شرکت وارد کرده است .
ارزش افزوده بر کالا و عدم هکاری نهادهای دولتی از جمله شرکت گاز و اب و برق را از جمله مشکلات عنوان کرد .
و همچینی شرکت پارس ایرانیت هم به بیان مشکلات پرداخت .
در ادامه فرماندار در خصوص مشکلات یاد شده اظهار داشت :یک کارگروه در این زمینه تشکیل می شود که به مطالعه و تفسیرهای قانون بپردازند و راهکارهایی تسهیل گر در راستای کارخانه ها و واحدهای صنعتی تولیدی ارائه دهند .
فرماندار بیان داشت :در حوزه تولید واحدهای صنعتی متوسط در مقایسه با شرکت صنایع مس که سطح آلایندگی زیادی در رفسنجان دارد باید برای رونق اقتصادی واحدها تدابیری اندیشیده شود .
وی افزود :ما باید با مدیریت بومی برای خودمان فکر برداریم و تلاش کنیم مشکلات را با نشست ها و همکاری همدیگر حل نماییم .

برچسب ها:
تولید رفسنجان موانع تولید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان