مشاور شهردار رفسنجان:

امید به زندگی موتور پیشران توسعه است

  • شناسه خبر: 104000
امید به زندگی موتور پیشران توسعه است

حمیدرضا ایرانمنش مشاور شهردار رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان»، به تشریح امید شهروندی با محوریت سلامت و درمان پرداخت.

خانه » اجتماعی » امید به زندگی موتور پیشران توسعه است

به گزارش خانه خشتی، ایرانمنش با بیان اینکه امید شهروندی از دو واژه امید و شهروند تشکیل شده است، اظهار کرد: امید یک فرآیند شناختی است که افراد توسط آن فعالانه ترین اهداف خود را دنبال می کنند و به آن می رسند؛ لذا یک هیجان انفعالی کوتاه مدت نیست.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به نظریه یکی از تئوریسین های مسائل روان شناسی اجتماعی، یکی از زمینه های اصلی و مهم در ایجاد احساس نشاط و شادی را امید بیان کرد و ادامه داد: شهروند کسی است که در یک شهر یا کشور زندگی کرده و مسئولیت اجتماعی دارد و باید از قوانین آن شهر یا کشور تبعیت کند و در مقابل آن شهر یا کشور امتیازاتی برای فرد قائل شود.

حمیدرضا ایرانمنش در بخش دیگری از گفت و گوی خود رفتار مسئولین و رفتار شهروندی را از ارکان مهم توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: توسعه پایدار زمانی انجام می شود که یک جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی توسعه و رشد یابد.

این استاد دانشگاه نقش شهروندان در توسعه پایدار را بسیار مهم بیان کرد و امید به زندگی را موتور پیشران توسعه دانست و گفت: توسعه به شهروندان احتیاج دارد و شهروندان باید امیدوار باشند و توسعه را در جامعه ایجاد و حفظ کنند.

ایرانمنش ادامه داد: اگر شهروندی به زندگی در شهر یا کشوری امیدوار باشد، نه تنها مهاجرت نمی کند، بلکه آن جا اقامت کرده و برای توسعه آن تلاش می کند.

وی امید شهروندی را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: عوامل درونی انفرادی بوده و میزان آن در افراد متفاوت است که از جمله آن می توان به ژن، وراثت، میزان خودباوری، سعه صدر، توکل، قدرت ریسک پذیری، توان اکتسابات محیطی و موارد پرورشی و تعلیم و تربیت اشاره کرد.

مشاور شهردار رفسنجان هم چنین به بیان ارتباط عوامل بیرونی امید شهروندی با امنیت، سلامت و بهداشت، آموزش و پرورش، فرصت های سرمایه گذاری و تفریحات و جاری بودن فرهنگ و هنر و ورزش پرداخت و اظهار کرد: هر یک از این موارد به ایجاد امیدواری در شهروند منجر می شود تا مسئولانه برای شهرش تلاش کند.

هفتمین قسمت از برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با مسابقه پیامکی و پخش اخبار شهرداری رفسنجان با عنوان «در شهر» همراه بود.

برچسب ها:
امید به زندگی حمیدرضا ایرانمنش رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان