رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد؛

افزایش سلامت و امید به زندگی نیازمند همکاری و مشارکت مردم است

  • شناسه خبر: 103768
افزایش سلامت و امید به زندگی نیازمند همکاری و مشارکت مردم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» افزایش سلامت و امید به زندگی را نیازمند همکاری و مشارکت مردم دانست.

خانه » اخبار ویژه » افزایش سلامت و امید به زندگی نیازمند همکاری و مشارکت مردم است

به گزارش خانه خشتی، دکتر علی اسماعیلی ندیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» به بیان مهم ترین فعالیت ها و برنامه ها در زمینه سلامت، تغذیه، بهداشت و درمان پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های مختلف دانشجویی و فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، پژوهش، دارو و غذا رسالت های خاص خود را دارد و در زمینه تربیت نیروی متخصص و پزشکان عمومی، دندانپزشک، رشته های پیراپزشکی وابسته مثل پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی و رشته های تحصیلات تکمیلی در حال فعالیت هست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه های مهم منطقه و شهر است، اظهار کرد: در حوزه دارو و غذا ما از مهم ترین مراکز صادرات پسته کشور هستیم و طبیعتاً این حوزه باید آزمایشگاه صادرات پسته را کنترل کند.

دکتر اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه عمده تأییدیه پسته صادراتی به اتحادیه اروپا از طریق آزمایشگاه دارو و غذای رفسنجان انجام می شود، اجرای آن را از افتخارات منطقه دانست.

وی به فعالیت های انجام گرفته در حوزه بهداشتی و سلامت عمومی مردم نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه بهداشت در حال اجرای سامانه یکپارچه بهداشت جهت ثبت اطلاعات عمومی مردم به منظور کنترل وضعیت سلامت افراد هستیم و امیدواریم در سنوات آینده تکمیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در حوزه سلامت عمومی و پژوهش مطالعه آینده نگری بر روی ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهری نیز در حال انجام است.

دکتر اسماعیلی ندیمی به اقدامات حوزه بهداشت دهان و دندان نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه رفع عارضه بیماری های غیر واگیر مثل پرفشاری خون و دیابت شناسایی خوبی در مورد بیماران سازماندهی شده است.

وی وضعیت رفسنجان در بحث تغذیه و سلامت را غیر قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: مردم رفسنجان به استفاده از مواد غذایی گوشتی و مرغ عادت دارند و متأسفانه شیوع بیماری های چاقی، دیابت، پرفشاری خون در سطح غیر قابل  قبول و بدی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خواستار توجه مردم شهرستان و منطقه به وضعیت سلامت خود شد و ادامه داد: ۵ درصد از جمعیت شهر رفسنجان چاق و یا دارای افزایش وزن هستند و ابتلای افراد به دیابت و پرفشاری خون به ترتیب ۲۰ و ۲۲ درصد است.

علی اسماعیلی ندیمی وضعیت مردم را از نظر سطح فعالیت و تحرک فیزیکی غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف مواد نشاسته ای و چربی های اشباع، افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی، میوه و سبزی در رزیم غذایی، پیاده روی روزانه و فعالیت فیزیکی موجب کنترل فشار خون، دیابت، وزن و تنظیم چربی خون می شود.

وی هم چنین به پرهیز از مصرف غذاهای آماده و فست فود تأکید کرد و مشارکت مردم در بهبود وضعیت سلامت خود و جامعه را مؤثر خواند و گفت: عادات غذایی درست باید از سنین کودکی آغاز شود تا افراد در بزرگسالی دچار چاقی و افزایش وزن نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با مقایسه جایگاه رفسنجان در حوزه بهداشت در کشور را قابل قبول توصیف کرد و گفت: امکانات بهداشتی و درمانی عظیمی در شهرستان وجود دارد و متخصصین و پزشکان متبحر و خیلی خوبی داریم.

اسماعیلی ندیمی به وجود خدمات بی نظیر در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و آن را قابل ارتقاء دانست و افزود: باعث افتخار است که خدمات بهداشتی و درمانی را هم سطح با مراکز بزرگ ارائه می دهیم و امیدواریم این وضعیت بهتر شود.

وی به اهمیت خودمراقبتی توسط مردم اشاره کرد و آن را بخشی از مراقبت های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: در صورتی که مردم در زمینه خودمراقبتی ورود پیدا نکنند، قطعاً اقدامات ما ناموفق خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: شرط اصلی لازم در موفقیت همکاری و مشارکت مردم است؛ اگر در جامعه ای سلامت و امید به زندگی افزایش یابد، جامعه موفق تر خواهد بود.

برنامه «شهر من رفسنجان» که روزهای دوشنبه هر هفته از رادیو شهری رفسنجان پخش می شود، با مسابقه پیامکی و مروری بر اخبار شهرداری رفسنجان همراه بود.

برچسب ها:
امید رادیو رفسنجان سلامت شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان