مسکو خواستار یافتن هر چه سریعتر جانشینی برای کوفی عنان شد

  • شناسه خبر: 10304
مسکو خواستار یافتن هر چه سریعتر جانشینی برای کوفی عنان شد

خانه خشتی:وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از استعفای “کوفی عنان” از نمایندگی سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل و فصل مناقشه سوریه، خواستار یافتن هر چه سریعتر جانشینی برای این مسئولیت وی شد. خانه خشتی به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کر که مقامات مسکو […]

خانه » آخرین اخبار » مسکو خواستار یافتن هر چه سریعتر جانشینی برای کوفی عنان شد

خانه خشتی:وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از استعفای “کوفی عنان” از نمایندگی سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل و فصل مناقشه سوریه، خواستار یافتن هر چه سریعتر جانشینی برای این مسئولیت وی شد.

خانه خشتی به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کر که مقامات مسکو از تصمیم “کوفی عنان” برای کنار گذاشتن سمت نمایندگی سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بسیار متاسف بوده و خواستار این هستند که هر چه سریعتر جانشینی برای وی پیدا شود.

در بیانیه‌ای که امروز در پایگاه اینترنتی رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: لازم است تا هر چه سریعتر به دنبال یافتن نامزدی برای برعهده گرفتن مسئولیت کوفی عنان در حل و فصل مناقشه در سوریه بود.

در این بیانیه یادآوری شده است که رهبران روسیه از زمان آغاز فعالیت عنان بعنوان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، از تمامی اقدامات دیپلماتیک وی در این راستا حمایت کرده است. ما کار فعالی را با دولت سوریه و مخالفین آن در جهت همکاری با کوفی عنان و اجرای طرح صلح وی در این کشور انجام دادیم. ضمن اینکه روسیه نقش مبتکر برگزاری نشست ۳۰ ژوئن وزرای امور خارجه «گروه اقدام» به منظور کمک به حل و فصل سیاسی-دیپلماتیکی بحران در سوریه را بازی کرد.

لازم به ذکر است که “ویتالی چورکین” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز شب گذشته در پایان نشست پشت درب‌های بسته شورای امنیت، ضمن ابراز تاسف از استعفای کوفی عنان از مسئولیت خویش در قبال حل بحران سوریه اعلام کرد که مقامات مسکو انتظار دارند تا “بان کی مون” دبیرکل این سازمان مدت ماموریت ناظرین بین المللی در سوریه را تمدید کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان