رویترز: شکاف در کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران/ کابینه یک‌سال است در خصوص ایران بحثی نداشته است

  • شناسه خبر: 10293
رویترز: شکاف در کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران/ کابینه یک‌سال است در خصوص ایران بحثی نداشته است

خانه خشتی: در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی آشکارا از حمله به ایران حرف می‌زنند اما نه‌تنها یک‌سال است که کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران بحثی نداشته بلکه نیمی از اعضای آن با حمله به ایران مخالف‌اند. به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس، یدیعوت آحارونوت به نقل از رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست […]

خانه » آخرین اخبار » رویترز: شکاف در کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران/ کابینه یک‌سال است در خصوص ایران بحثی نداشته است

خانه خشتی: در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی آشکارا از حمله به ایران حرف می‌زنند اما نه‌تنها یک‌سال است که کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران بحثی نداشته بلکه نیمی از اعضای آن با حمله به ایران مخالف‌اند.
به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس، یدیعوت آحارونوت به نقل از رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل این هفته به وزیر دفاع آمریکا گفتند که اسرائیل خود در خصوص ایران تصمیم می‌گیرد اما یک گزارش رویترز نشان می‌دهد که کابینه امنیتی اسرائیل، متشکل از ۸ وزیر، قریب به یک‌سال است هیچ صحبتی در خصوص ایران نداشته است.

یک مقام صهیونیستی اذعان می‌کند که از ماه اکتبر به این سو یعنی برای حدود یک‌سال، این کابینه هیچ بحث روشنی در خصوص ایران نداشته است. به گفته وی، اگرچه ممکن است در خصوص ایران در جلسات دیگر صحبت شده باشد اما این جلسات را چندان نمی‌توان جدی دانست. نمی‌توان با یک ساعت صحبت در حاشیه دیدارهایی با موضوعات دیگر، در خصوص ایران به تصمیم رسید.

علاوه بر اینها، کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران دچار شکاف شده است چرا که مقامات نظامی این رژیم با حمله به اهدافی در ایران مخالف بوده و می‌گویند این حمله می‌تواند فشاری بی‌سابقه به نیروهایشان وارد کند. چهار وزیر صهیونیست به نام‌های “موشه یالون”، “بنی بگین”، “دان مریدور” و “الی ییشای” با حمله به ایران مخالف‌اند.

این گزارش حاکی‌ست حتی تلاش‌های نتانیاهو برای ایجاد دولت متحد با شائول موفاز نیز منجر نشده تا این مخالفت‌ها کاهش یابند.

در عین حال نیویورک‌تایمز از مقامات آمریکایی نقل کرده است که سران اسرائیل در خلوت موضعی کمتر مقابله‌جویانه را تعقیب می‌کنند. در جلسات خصوصی، نتانیاهو بهتر تبعات حمله به ایران را برای اسرائیل، آمریکا و منطقه درک می‌کند.

برچسب ها:
رویترز: شکاف در کابینه امنیتی اسرائیل در خصوص ایران/ کابینه یک‌سال است در خصوص ایران بحثی نداشته است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان