رئیس مجلس پاکستان: نقش ایران در صلح منطقه ویژه و مهم است

  • شناسه خبر: 10285
رئیس مجلس پاکستان: نقش ایران در صلح منطقه ویژه و مهم است

خانه خشتی:رئیس مجلس پاکستان گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ و بسیار مهمی در برقراری صلح در منطقه دارد. خانه خشتی به نقل از فارس،سید نیّر حسین بخاری دقایقی پیش در دیدار رسمی با استاندار خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: بنده بسیار خوشحالم که توانستم به زیارت امام رضا (ع)‌ […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس مجلس پاکستان: نقش ایران در صلح منطقه ویژه و مهم است

خانه خشتی:رئیس مجلس پاکستان گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ و بسیار مهمی در برقراری صلح در منطقه دارد.

خانه خشتی به نقل از فارس،سید نیّر حسین بخاری دقایقی پیش در دیدار رسمی با استاندار خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: بنده بسیار خوشحالم که توانستم به زیارت امام رضا (ع)‌ مشرف شوم.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین حوادث قرن بیستم بود و ثمره آن پیروزی اکنون مورد استفاده مردم ایران است.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان دارای تشابهات فرهنگی، دینی و تاریخی بسیاری هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از زبان اردو فارسی بوده و علاوه بر آن زبان فارسی یکی از زبان‌های انتخابی در دوره‌های دانشگاهی در پاکستان است که علاقه‌مندان زیادی نیز دارد.

رئیس مجلس پاکستان ادامه داد:‌ ایران و پاکستان مرزهای مشترک و فرهنگ مشترک دارند و بین دو طرف راه‌های هوایی و خطوط ریلی برقرار است که این نیز به توسعه ارتباطات دو جانبه کمک می‌کند البته امروز باید بیش از پیش روابط میان پاکستان و ایران گسترش یابد، بنده از کمک‌های جمهوری اسلامی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ پس از سیل در پاکستان بسیار سپاسگزارم.

بخاری در ادامه با اشاره به موضوع امنیت در کشور پاکستان گفت:‌ امروز کشور پاکستان از مسئله تروریست رنج می‌برد که البته باید اظهار کرد ایران نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در صلح منطقه داشته و دارد و حتی رئیس جمهور ایران نیز طی نشست سه جانبه‌ای که در سال ۲۰۱۱ با رئیس پاکستان و افغانستان داشت نیز به این نکات اشاره و تأکید کرد.

رئیس مجلس پاکستان ادامه داد: البته ما می‌دانیم که مشکلاتی در مرزها وجود داشته و مشکلات امنیتی در مرزها وجود دارد، دولت پاکستان در این زمینه در پی اتخاذ راهی است که مسافرانی که از ایران به پاکستان سفر می‌کنند و یا زائرین پاکستانی در امنیت سفر کنند.

وی افزود: رابطه مردم با مردم و توسعه روابط مبنایی برای گسترش ارتباطات گسترده‌تر میان دو کشور ایران و پاکستان است که البته یکی از این راه‌ها برای ارتباط نزدیک‌تر میان مردم دو کشور و سهولت در تبادلات کالا و مبادلات تجاری برقراری خط آهن است.

رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر خط مستقیم پرواز میان لاهور و مشهد برقرار است که البته برای مردم شمال پاکستان نیز راحت‌تر است که بین مشهد و اسلام نیز خط هوایی برقرار شود.

وی با اشاره به نیاز پاکستان به انرژی گفت: پاکستان امروز بسیار نیازمند انرژی است و در این راستا نیاز دارد که از برخی کشورهای منطقه و از ایران نیاز انرژی خود را تأمین کند و ایران در این راستا نقش تأثیرگذاری دارد.

بخاری با اشاره به نقش خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اذعان داشت:‌ از دیگر مسائلی که در زمینه روابط خارجی میان دو کشور ایران و پاکستان تأثیرگذار بوده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان است.

رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت افزایش تبادل هیئت‌های پارلمانی میان ایران و پاکستان یادآور شد:‌ ما در حال حاضر علاقه‌مند به صادرات گوشت به ایران هستیم و در قبال آن می‌توانیم کالاهای تولیدی ایران که مورد نیاز پاکستان است را خریداری کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان