وزارت خارجه چین:تحریم های ایران غیرقانونی است

  • شناسه خبر: 10240
وزارت خارجه چین:تحریم های ایران غیرقانونی است

خانه خشتی:وزارت خارجه چین در اعتراضی شدید اللحن، با اعلام مخالفت خود با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تاکید کرد این تحریم ها غیرقانونی است و پکن به روابطش با تهران پایبند خواهد بود. خانه خشتی به نقل از پایگاه بصیرت،پکن روز چهارشنبه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و تحریم بانک های […]

خانه » آخرین اخبار » وزارت خارجه چین:تحریم های ایران غیرقانونی است

خانه خشتی:وزارت خارجه چین در اعتراضی شدید اللحن، با اعلام مخالفت خود با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تاکید کرد این تحریم ها غیرقانونی است و پکن به روابطش با تهران پایبند خواهد بود.

خانه خشتی به نقل از پایگاه بصیرت،پکن روز چهارشنبه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و تحریم بانک های چینی که با ایران تعامل دارند واکنش نشان داد و از واشنگتن خواست این تحریم ها را لغو کند.

وزارت خارجه چین از واشنگتن خواست تحریم ها علیه بانک «کانلون» که به گفته آمریکا قوانین بین المللی را نقض کرده است را لغو کند و گرنه روابط بین دو کشور آسیب جدی خواهد دید.

براساس این گزارش، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه صنعت نفت ایران و بخش صادرات آن و علیه دو بانک چینی و عراقی تحمیل کرد.

اوباما بانک های کانلون و بانک اسلانی «ایلاف» در عراق را به تسهیل و مبادله میلیون ها دلار با بانکهای ایرانی متهم کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای، نارضایتی شدید و مخالفت خود را با اقدام جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد و گفت که بطور رسمی از این موضوع شکایت خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: آمریکا براساس قوانین داخلی خود نهادها و موسسات چینی را تحریم کرده است که این اقدام باعث نقض قوانین و هنجارهای بین المللی و آسیب به منافع چین شده است.

این بیانیه تاکید کرد که چین همچنان به روابط عادی خود با ایران در زمینه انرژی و تجارت ادامه خواهد داد.

خاطر نشان می شود؛ آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای تحریم های خود علیه ایران را با ادعای عدم پایبندی این کشور به الزامات بین المللی تشدید کرد.

در بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید آمده است: تحریم های جدید بر تصمیم آمریکا برای مجبور کردن ایران برای پایبندی به تعهدات بین المللی خود در گفت وگوهای هسته ای تاکید می کند. تحریم ها همچنین علیه کسانی است که به دنبال جلوگیری از تاثیر تحریم ها علیه افراد و نهادهایی است که مواد پشتیبانی را برای شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفتیران فراهم می کنند یا آنکه بانک مرکزی ایران را در خرید یا به دست آوردن ارز آمریکا یا فلزهای گران یاری می رسانند.

بنابر اعلام کاخ سفید، تحریم ها علیه بخش نفتی و پتروشیمی ایران با هدف ممانعت ایران در ایجاد مکانیزم های پرداخت برای خرید نفت ایران با دور زدن تحریم های موجود صورت می گیرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان