پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته / تصاویر

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، ملانوری فرماندار با همراهی رضایی مسئول جهاد کشاورزی رفسنجان صبح امروز از چندین طرح موفق کاشت و تولید پسته بازدید کرد.
اولین باغی که مورد بازدید قرار گرفت در روستای کمال اباد نوق واقع شده که به گفته حسین رضایی بدون تغییر دور آبی بر روی تغذیه این زمین کار شده و در سال دوم تفاوت در تولید محصول مشاهده شده در سال سوم نیز عملکرد آن دو برابر شده است.


این زمین در برابر سرمازدگی مقاوم شده و سال آوری آن به کنترل نسبتا خوبی رسیده است.
در زمین دوم که در روستای اکبراباد هجری واقع شده از لحاظ باغ ریزی اساسی, جوانسازی و بسترسازی اساسی برای کاشت پسته مورد مطالعه قرار گرفته، درختان این باغ چهارساله هستند که در سال دوم به تولید محصول رسیدند .

در این زمین کارهای تغذیه ای با کود آلی و شیمیایی بصورت علمی صورت گرفته است.

زمین دیگری گه مورد بازدید قرار گرفت در روستای قائمیه واقع شده که از جهت سرخشکیدگی درختان چند سالی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و درختان ۴۰ ساله این زمین جوانسازی شدند.

همچین در این درختان از روش استفاده از نایلون در زیر درختان به جهت جلوگیری از تبخیر آب نیز استفاده شده است که این امر دوره آب دهی درختان را افزایش می دهد.

مسئول جهاد کشاورزی رفسنجان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که باغداران رفسنجانی بتوانند به این سمت حرکت نمایند تا با کمک طرح های علمی میزان محصول باغات خود را افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: در نظر گرفته شده است که باغداران بصورت مجتمع از این باغات نمونه بازدید نمایند و تاکنون نیز از سراسر شهرستان های استان از جمله زرند و سیرجان از این باغات بازدید کردند.

خروج از نسخه موبایل