پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

ضرورت برپا شدن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

ضرورت برپا کردن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

ضرورت برپا کردن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام سید علی حسینی طلبه سطح ۳ حوزه و مدرس دانشگاه های ولیعصر(عج) و علامه جعفری رفسنجان هم اکنون مسئولیت معاونj پژوهش حوزه علمیه سفیران و حوزه مقاومت بسیج طلاب شهرستان رفسنجان را بر عهده دارد.

وی از جمله روحانیونی است که به ندای رهبرش لیبک گفته و فعالانه وارد عرصه فضای مجازی شده است. حسینی با راه اندازی کانال تلگرامی و ایجاد صفحه اینستاگرام شخصی خود سعی کرده تا از این طریق منبر خود را در فضای مجازی برپا کند و پاسخگوی شبهات موجود در این فضا باشد.

وی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی به اهمیت فعلی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری فضای مجازی بر جنبه های مختلف زندگی غیر قابل انکار و و قطعا ارتباط فضای مجازی و تبلیغ دین هم اهمیت خاصی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: تبلیغ دین و شناخت دین اسلام اختصاص به زمان و مکان ونیاز به ابزار خاصی ندارد بلکه شریعت اسلام انقدر پویا و جامع است که در هر عصر با توجه به نیازهای جامعه پاسخویی نیازها و مسائل ان است.

وی استفاده از بستر فضای مجازی در تبلیغ دین را ضروری دانست و به دلایل اهمیت و ارزش خاص آن پرداخت.

این مدرس دانشگاه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در زمان های متعدد با طلاب و روحانیون برای ورود به بحث فضای مجازی و مبارزه با اقدامات ضد اسلامی در معرفی اسلام به عنوان یک دین متحجر و ناصحیح اشاره کرد و گفت: بارها رهبری تاکید کردند که نه تها طلاب بلکه همه نسل جوانی که توانایی ورود به این عرصه را دارند اقدام کنند تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی را به مخاطبان عرضه کنند.

وی افزود: با وجود این امکانات به روز و گسترده و رسانه های متعدد علیه اسلام  ضرورت ورود به این عرصه بیشتر می شود.

حسینی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها جوانان، اساتید دانشگاه طلاب و روحانیون رو افسران جنگ نرم خطاب کردند و بارها بر ورود روحانیت به عرصه مقابله با شبهات فضای مجازی تاکید داشتند و در برخی مواقع آن را واجب کفایی دانستند.

وی خاطر نشان کرد: ورود بسیار گسترده دشمن در فضای مجازی و استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها می طلبد که مقابله جدی با این قضیه صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب از این عرصه به جنگ فرهنگی تعبیر کردند و ان را بسیار با اهمیت و جهاد فی سبیل الله خطاب می کنند تصریح کرد: منبر و محراب سخنرانی در مقایسه با فضای مجازی تفاوتهایی دارد، در فضای مجازی افزایش مخاطبین را شاهدیم که ۹۹ درصد انان را جوانان با انگیزه و با انرژی که آمادگی پذیرش بالایی دارند را تشکیل می دهد.

وی یاداور شد: رسانه های مختلف، شبکه های مجازی، تلگرام اینستاگرام و .. می توانند ابزاری برای جذب و تبلیغ و معرفی مسائل و ارزش های دینی باشد.

مسئولیت پژوهش حوزه سفیران هدایت رفسنجان بیان داشت: دشمن برای معرفی اسلام به عنوان یک دین خشن از تمام پتانسیل خود استفاده کرده تا تصویری ناصحیح از مسائل دینی ما معرفی کند لذا حضور در این عرصه برای نسل جوان بالاخص روحانیت یک فریضه خواهد بود و اگر همت داشته باشیم خواهیم دید که تاثرگذاری بالایی خواهد داشت.

حسینی که بیش از ۵ ساعت در روز استفاده مفید از فضای مجازی را دارد و عمده وقت خود در این فضا را به رصد صفحات وب و پاسخگوی به شبهات موجود در شبکه های مجازی و صفحات وب می پردازد معتقد است با پاسخگویی صحیح به این شبهات خلاهای اعتقادی موجود را به حداقل می رساند.

وی یادآور شد: شبکه های معاند از جمله بی بی سی ،الجزیره والعربیه  با استفاده از تگ های اسلامی در کنار نام داعش و بکار بردن الفاظی مانند گروه حکومت اسلامی،خلافت اسلامی  نیروهای  و پوشش دادن وسیع جنایات و خشونت هایی که تاکنون سابقه نداشته همچون اتش زدن کودکان و اسرا و سربریدن و …. به دنبال تخریب چهره اسلام عزیز وخشن نشان دادن ان می باشد

حسینی پرداختن به عرصه مجازی در کنار علوم حوزوی را ضروری دانست و گفت: تاکنون کارهایی در این زمینه صورت گرفته که نتایج ان در سالهای آینده دیده خواهد شد اما این حرکت بایستی با سرعت بیشتری پیش رود.

مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب رفسنجان نیز از طرح تربیت طلاب متخصص در پاسخگویی به شبهات در این شهرستان خبر داد و گفت: صرف تحصیل در علوم دینی تایید کننده داشتن توان کافی در پاسخگویی به شبهات پیچیده عرضه شده در فضای مجازی  نیست، یک طلبه باید این مهارت پاسخ به شبهات  را کسب کند.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید دوره های متعدد نیاز سنجی و پاسخگویی به شبهات از طریق حلقه های شجره طیبه صالحین دانشجویی ودانش آموزی به طور جدی پیگیری خواهد شد .

خروج از نسخه موبایل