نگاه پیامک بازی کارمندان، دغدغه مدیران

  • شناسه خبر: 10137
نگاه پیامک بازی کارمندان، دغدغه مدیران

تا به امروز با خودتان فکر کرده‌اید که از ۸ ساعت کار مفید روزانه در اداره و یا محل کار چه مدت را صرف استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک به دوستان و آشنایان می‌کنید و چه مقدار باعث هدر رفتن وقت و عمر مردم و مراجعه کنندگان می‌شوید؟ به گزارش “خانه خشتی” پایگاه […]

خانه » آخرین اخبار » نگاه پیامک بازی کارمندان، دغدغه مدیران

تا به امروز با خودتان فکر کرده‌اید که از ۸ ساعت کار مفید روزانه در اداره و یا محل کار چه مدت را صرف استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک به دوستان و آشنایان می‌کنید و چه مقدار باعث هدر رفتن وقت و عمر مردم و مراجعه کنندگان می‌شوید؟
به گزارش “خانه خشتی” پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار اجتماعی با انتشار یادداشتی نوشت: جاذبه تلفن همراه از یک طرف و استقبال عمومی از این وسیله ارتباطی از سوی دیگر باعث شده است که در چند سال گذشته تلفن همراه به وسیله‌ای ضروری و غیرقابل اجتناب تبدیل شود، به گونه‌ای که نداشتن تلفن همراه به منزله بیکاری، عقب‌ماندگی از برنامه‌ها و مشکلات دیگر است.
یک تحقیق بین‌المللی که توسط دانشگاه هاروارد که درباره استفاده از تلفن همراه توسط کارمندان انجام شده است نشان می‌دهد که نیمی از کارمندان امروزه به جای آنکه به انجام مرتب و دقیق کارها بپردازند، بیش‌تر وقت‌شان را صرف ارسال نامه الکترونیکی و یا ارسال پیام کوتاه به دوستان خود می کنند که این موضوع سبب به هم خوردن تعادل کاری و ارتباطی افراد درمحیط کار می‌شود.
وارد شدن وسایل ارتباطی و الکترونیکی جدید در ایران علاوه بر مزیت‌های فراوان، مشکلات و آسیب‌های مختلفی را هم در پی داشته است. درچند سال گذشته کارمندان در ایران هم به نوعی با این مشکل مواجه شده‌اند ‌و زمان زیادی از روز را برای ارسال پیام‌‌های کوتاه به دوستان خود اختصاص می‌دهند.
اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت مربوط به هدررفتن وقت و هزینه‌ای است که در اثر گرایش کارمندان در ادارات به ارسال پیام‌های کوتاه به وجود می‌آید و به نظر می‌رسد با توجه به گسترش روزافزون فناوری تلفن همراه در کشور در سال‌های آینده این موضوع به دغدغه جدی جامعه‌شناسان و کارشناسان اجتماعی تبدیل شود.
از آنجا که انسان برای پیشبرد مقاصد کاری و تحصیلی خود همواره در معرض استرس‌ها و شوک‌های روانی فراوان قرار دارد، استفاده نامحدود از تلفن همراه و اتلاف وقت و هزینه زیاد می تواند عامل موثری برای افزایش استرس‌های کاری کارمندان در ادارات برای جبران عقب ماندگی‌های کاری باشد.
تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ایتالیایی نشان می‌دهد که پرخاشگری یکی از عمده‌ترین عوارض استفاده از تلفن همراه است. بر اساس این پژوهش، استفاده بی مورد و زیاد از تلفن همراه به خصوص برای ارسال پیامک خطر ابتلا به پرخاشگری و عصبانیت را افزایش می‌دهد.
استفاده از تلفن همراه حتی در هنگام قرار گرفتن درمعرض امواج آنتن‌های تقویت‌کننده می‌تواند اثرات منفی را بر روی سلامت افراد داشته باشد. مطالعات انجام شده توسط این افراد نشان می‌دهد که تومورهای مغزی نیز یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که بر اثر استفاده بیش از حد از تلفن همراه در افراد به وجود می‌آید.
فراموش نکنیم که استفاده مفید از وقت و هزینه و کارایی بیش‌تر در کشور تنها مربوط به تعطیلات طولانی‌مدت و کاهش آن نمی‌شود و مواردی از این دست هم کاهش راندمان کاری و علاوه برآن صرف هزینه‌های زیاد برای کشور را در پی خواهد داشت که عدم توجه به این‌گونه موارد می‌تواند زمینه بروز بسیاری از دغدغه‌های ‌اجتماعی در جامعه و محیط کار را فراهم کند.

علی البرزی

برچسب ها:
نگاه پیامک بازی کارمندان، دغدغه مدیران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان