اعتراف جامعه اطلاعاتی آمریکا به پیشرفت تولید موشک‌های ضد ناو ایران

  • شناسه خبر: 9832
اعتراف جامعه اطلاعاتی آمریکا به پیشرفت تولید موشک‌های ضد ناو ایران

خانه خشتی:جامعه اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از قدرت ارتش ایران نوشت که تهران توانسته است تولید موشک‌های پیشرفته ضد ناو خود را در طول چند سال گذشته ارتقاء دهد. خانه خشتی به نقل از فارس،روزنامه آمریکایی “ورلد تریبیون” در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا نوشت که ایران با کمک […]

خانه » آخرین اخبار » اعتراف جامعه اطلاعاتی آمریکا به پیشرفت تولید موشک‌های ضد ناو ایران

خانه خشتی:جامعه اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از قدرت ارتش ایران نوشت که تهران توانسته است تولید موشک‌های پیشرفته ضد ناو خود را در طول چند سال گذشته ارتقاء دهد.

خانه خشتی به نقل از فارس،روزنامه آمریکایی “ورلد تریبیون” در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا نوشت که ایران با کمک چین در حال توسعه و تولید موشک‌های پیشرفته ضد ناو است.

بر اساس این خبر، جامعه اطلاعاتی آمریکا در قالب گزارشی تحت عنوان “قدرت ارتش ایران”، اینطور اعلام کرده‌اند که نیروی دریایی ایران ذخیره موشکی خود را در طول چند سال گذشته گسترش داده‌اند؛ بر اساس اعلام این مقامات آمریکایی، برد و دقت موشک‌های ایران به ویژه تسلیحات ضد ناو این کشور در حال افزایش است.

در ادامه این گزارش سالانه آمده است که موشک‌های بالستیک کوتاه برد به تهران قابلیت بسیار موثری در هدف گیری نیروهای شریک آمریکا در منطقه دارد؛ بر اساس این گزارش،‌ ایران همچنان به ارتقاء قابلیت مقاومت این سیستم‌های موشکی در برابر دفاع‌های موشکی دشمن ادامه می‌دهد.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به شباهت‌های میان برنامه‌های ضد ناو ایران و چین نوشته شده است که چین نیز نقش مهمی را در افزایش ذخیره موشک‌های ضد ناو ایران ایفا کرده است.

اذعان جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش انبار موشک‌های ضد ناو ایران در شرایطی گزارش می‌شود که وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اخیرا در جدیدترین گزارش خود از قابلیت‌های موشکی و نظامی ایران، اعلام کرده است که ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است که این امر می‌تواند زنگ خطری برای حامیان جنگ با ایران باشد.

بر اساس این گزارش که تاریخ آن مربوط به ۲۹ ژوئن سال جاری است و توسط “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز به امضا رسیده است، ایران قدرت مرگبار و اثربخشی سیستم های موجود خود را از طریق ارتقاء دقت و افزایش قدرت تخریبی موشک ها که جدیدا صورت گرفته است و در مقایسه با یک کلاهک با سوخت جامد قدرت ویرانگری در یک منطقه گسترده را افزایش می دهد، تقویت کرده است.

در ادامه گزارش پنتاگون آمده است: زمانیکه بحث دفاع از خاک ایران مطرح می‌شود، این کشور یک نیروی شگفت انگیزی را به نمایش می‌گذارد؛ ایران به توسعه موشک‌های بالستیک خود با بردی که قابلیت رسیدن به دشمن‌های منطقه‌ای مانند اسرائیل و کشورهای شرق اروپا را دارد و از جمله موشک شهاب ۳ با برد افزایش یافته و موشک‌های بالستیکی که برد متوسط آنها ۲ هزار کیلومتر است، ادامه می‌دهد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان