آخوندی در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد :

با تولید زباله کمتر کمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد

  • شناسه خبر: 97419
با تولید زباله کمتر کمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد

رئیس اداره محیط زیست رفسنجان گفت: با تولید زباله کمترکمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد اکثر افراد برای خرید هرنوع میوه ای یک پاکت می گیرند درصورتیکه در قدیم با یک زنیبیل این کار انجام می شد و این خودش موجب می شد که ما پلاستیک کمتری استفاده کنیم.

خانه » آخرین اخبار » با تولید زباله کمتر کمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد

به گزارش خانه خشتی، حسین آخوندی رئیس محیط زیست رفسنجان به مناسبت ۱۶ خرداد روز جهانی محیط زیست )در خصوص برنامه های این روز جهانی اظهار داشت : برنامه های روز جهانی محیط زیست که شامل تقدیر از فعالان محیط زیست در سراسراستان بود ، به طور متمرکز در کرمان برگزار شد و سعی شده است برنامه های روز جهانی محیط زیست استانی انجام شود تا هم بتوانند کلیه دوستان در سطح استان دیداری با مدیرکل داشته باشند و هم از نظریات آنها استفاده شود ولی بقیه مناسبتها بصورت شهرستانی برگزار می شود .
وی افزود :برنامه های محیط زیست رفسنجان به صورت همایش در مدارس و مهدکودک بصورت آموزش انجام می شود .
آخوندی با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی در همه شهرها وجود دارد اظهار داشت : در بحث محیط طبیعی با وجود فرهنگ سازی که سالهای گذشته صورت گرفته است و همچنین همکاری دوستان شکارچی داشتند باز هم معضلات و مشکلاتی دیده می شود .
وی با اشاره به اینکه عمده ترین آلایندگی ،آلایندگی هواست تصریح کرد :با پیگیرهایی که محیط زیست انجام داده است و همچنین از طریق صاحبان صنایع ،خط تولید اکثر کارخانجات و صنایعی که آلایندگی داشتند به روز شده است و یا آلایندگی های آنها در حد استاندارد قرار گرفته است .
حسین آخوندی از تعامل و ارتباط سازنده اداره محیط زیست با ادارات سطح شهرستان یاد کرد و اظهار داشت : با توجه به نوع فعالیتی که داریم ارتباط تنگاتنگی با دادگستری شهرستان داریم ، به نحویی که با توجه به آرایی که در سطح استان صادر می شود آرای رفسنجان در بحث تخلفات شکار و صید زبانزد است واخذ لوح تقدیر ملی از معاونت محترم رئیس جمهور یکی از مستندات این مورد است .
وی تصریح کرد :با توجه به معضلات و مشکلات شهرستان در بحث اینکه نخواستند شکارچی متخلف جریمه مالی شود با رویکرد جدید سعی کردیم شکارچیانی که به نحوی تخلف شکار داشتند در بحث محیط زیست کمک کنند از جمله آرایی که صادر شده است مثلا می توان به خرید علوفه توسط متهمین ،خرید دانه ساخت آبشخور ،کمک به مسائل فرهنگی در محیط زیست اشاره نمود .
آخوندی در ادامه بیان داشت : در خصوص بحث محیط انسانی، سعی کردیم از قوه قضاییه استفاده نکنیم چراکه بیشتر صاحبان کارخانجات با تعامل و صحبتی که با انها داشتیم برای اصلاح الایندگی و به روز کردن سیستم های صنایع خود در کاهش سطح الایندگی نقش مهمی داشتند و همچنین در خصوص سیستم تصفیه فاضلاب صنایع ،علی رغم مشکلات اقتصادی که داشتند صاحبان این صنایع سعی کردند سیستم های تصفیه ها را عوض یا به روز کنند .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد و دیدگاه مردم نسبت به محیط زیست نسبت به سالهای گذشته تغییر پیدا کرده است گفت :در گذشته مردم اگاهی و اطلاع کافی از محیط زیست نداشتند و یا بی تفاوت بودند ولی امروزه با فرهنگ سازی و اطلاع مردم از محیط زیست، آنها نقش مهمی در محیط زیست دارند بطوریکه اگر کسی یک پرنده زخمی را ببیند قبل از اینکه اطلاع بدهد خودش کار مداوا را انجام می دهد و آن را به جایگاه اصلی خود محیط زیست بر می گرداند .
وی اطلاع رسانی مردم در خصوص آلایندگی محیط زیست و تخلفات زیست محیطی را بسیار خوب و مهم دانست و گفت :با توجه به اینکه ماموران ما ممکن است با حضور در نقطه خاصی در همه جای منطقه حضور نداشته باشند مردم به ما اطلاع می دهند و ما پیگیر مسائل شان هستیم .
رئیس محیط زیست رفسنجان بیان داشت : به نسبت جمعیت و وسعت منطقه ، و با توجه به فرهنگ سازی و اطلاع مردم و حساسیت مردم نسبت به این موضوع،تخلف چندانی در منطقه وجود نداشته است .
وی تصریح کرد : ایران از جمله محدود کشورهایی هست که در قوانین ان اشاره مستقیم به محیط زیست شده است و اصل پنجاه قانون اساسی صرفا به محیط زیست اختصاص داده شده است .
وی افزود :هر ساله به مناسبت روز جهانی محیط زیست یک سایت برای افراد جامعه های مختلف اعلام می شود که در آن سایت افراد با تشکیل گروه های چهارنفره یا دو نفره و … در خصوص موضوعی خاص و جذاب به بحث و تبدل نظر می پردازند در نهایت در صورت موفقیت ،؛کار خود را به ثبت می رسانند و بقیه مردم دنیا هم در جریان آن کار قرارمی گیرند.
آخوندی یکی از راه های حفظ محیط زیست را تولید زباله کمتر دانست و گفت :با تولید زباله کمترکمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد اکثر افراد برای خرید هرنوع میوه ای یک پاکت می گیرند درصورتیکه در قدیم با یک زنیبیل این کار انجام می شد و این خودش موجب می شد که ما پلاستیک کمتری استفاده کنیم.
وی افزود : متاسفانه عمر پلاستیکها عمر بسیار زیادی است از ۴۰۰ سال تا دو هزار سال طول می کشد تجزیه شود حتی اگر از امروز هم نایلون استفاده نکنیم حدود هزار سال طول می کشد همین نایلونهایی که استفاده کردیم به طبیعت برگردد .
وی در پایان ازهمه همکاران و خبرنگارانی که با اطلاع رسانی اداره محیط زیست را یاری نمودند تشکر و قدردانی نمود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان