جشن ملی پسته همراه با جشنواره بازیهای بومی محلی کشوری در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 97274
جشن ملی پسته  همراه با جشنواره بازیهای بومی محلی کشوری در رفسنجان برگزار می شود

فرماندار رفسنجان گفت: جشن ملی پسته همراه با جشنواره بازیهای بومی محلی کشوری در نیمه دوم شهریور ماه در رفسنجان برگزار خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » جشن ملی پسته همراه با جشنواره بازیهای بومی محلی کشوری در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در جلسه شورای اداری شهرستان که در فرمانداری برگزار شد افزود: رفسنجان مهد تولید پسته در جهان است و با وجود درختان پسته  ۴۰۰ و ۱۵۰۰ ساله در این شهرستان قدمت تولید پسته را می رساند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بر روی ۴۶ رقم پسته در پژوهشکده پسته ایران که در رفسنجان قرار دارد، تحقیقات در حال انجام است تا بهترین پایه و رقم پسته ای را که در برابر سرما، گرما، آفت ها، خشکسالی و کم آبی مقاوم باشد تولید و در منطقه کاشت شود.

IMG_1207

ملانوری بیان کرد: این ها ظرفیت هایی است تا اولین جشن ملی پسته در رفسنجان شهریور امسال برگزار شود و این جشن در سالهای اینده نیز ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: همراه با برگزاری این جشن ملی، جشنواره بازی های بومی محلی و همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه نیز با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از اشخاص مهم سراسر کشور برگزار خواهد شد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد:  در این جشن ملی رفسنجان معرفی می شود و از نخبگان، واقفان، سرمایه گذاران و … تجلیل به عمل خواهد آمد.

IMG_1208

وی گفت: با توجه به اینکه خشکسالی، چالش بزرگی برای کشاورزی و اقتصاد تک محصولی رفسنجان به وجود آورده است لذا باید راهکار مناسب برای خروج از این چالش پیدا شود.

وی تصریح کرد: برای همین منظور در همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه از نخبگان حوزه های مختلف شهرستان که در ایران و یا خارج از کشور به سر می برند دعوت شده تا در اتاق فکری که با عنوان برون رفت از چالش های اقتصادی تشکیل می شود از نظرات انها استفاده کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان