نمایشگاه “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در پارک جوان دایر شد /  تصاویر

  • شناسه خبر: 97032
نمایشگاه “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در پارک جوان دایر شد /  تصاویر

نمایشگاه “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” صبح امروز با حضور مسئولین رفسنجان در محل پارک جوان آغاز بکار کرد و تا دوشنبه ۱۰ خردادماه دایر است.

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در پارک جوان دایر شد /  تصاویر

به گزارش خانه خشتی، صبح امروز با حضور امام جمعه، معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری، رئیس شورای شهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین ادارات رفسنجان نمایشگاهی با عنوان “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در محل پارک جوان افتتاح شد.

IMG_0930

این نمایشگاه که به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و همزمان با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برپا گردیده تا دوشنبه ۱۰ خردادماه دایر است و در کنار آن مشاوره قبل ازدواج، بعد ازدواج، مهارت های زندگی، تست بیماری های غیر واگیر به طور  رایگان برای مردم انجام می شود.

IMG_0942

 دکتر احمد جمالی زاده در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در حال حاضر نرخ باروری در کشور زیر دو است که این می تواند تهدیدهای امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: سن ازدواج در خانم ها و آقایان ۴ تا ۶ سال افزایش یافته و از طرفی سن اولین فرزند اوری ۳ تا ۴ سال بعد از ازدواج است و فاصله سنی بین فرزند اول و دوم که قبلا دو تا سه سال بود در حال حاضر ۵ سال است.

IMG_0907

جمالی زاده بیان کرد: با کاهش ازدواج ها میزان طلاق ها افزایش یافته از طرفی میزان باروری در کشور که زیر دو است در رفسنجان هم همینطور است.

وی تصریح کرد: باید رشد جمعیت ثابت باشد به گونه ای که از هر ده ازدواج باید ۲۱ فرزند به دنیا آید تا رشد جمعیت ثابت باشد.

IMG_0979

وی گفت: اگر نرخ باروری زیر دو باشد تا ۲۵ سال آینده ۵۰ درصد جمعیت کشور سالمند استو این تهدیدی برای کشورمان است.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناپایدار بودن خانواده ها است و اگر به استحکام برسند مشکلات و آسیب ها کاهش میابد لذا با استحکام خانواده ها طلاق کاهش و ازدواج افزایش میابد و در نتیجه این امر کشور را به سمت جوانی پیش می برد.

IMG_0910 IMG_0911 IMG_0912 IMG_0924 IMG_0934

IMG_0948

IMG_0891 IMG_0951 IMG_0958 IMG_0970 IMG_0976

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان