فرماندار رفسنجان عنوان کرد؛

در مشاغل خانگی با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد

  • شناسه خبر: 97014
در مشاغل خانگی با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد

فرماندار رفسنجان گفت: در ایجاد سرمایه گذاریهای بزرگ زمان طولانی طول می کشد تا اشتغالی ایجاد شود اما در مشاغل خانگی و کوچک مثلا در حوزه صنایع دستی و حوزه خدمات و…با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری را می توان ایجاد کرد .

خانه » آخرین اخبار » در مشاغل خانگی با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در اختتامیه جشنواره کارآفرینی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی گفت : انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی با کمک جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی فضایی ایجاد کرده است که در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی مخصوصا بیکاری موثر بوده است .
وی تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی ،اقتصادی درون زا ،برون گرا ،علم محور و در حقیقت دانش بنیان و از طرفی اعتدال گرا و از طرف دیگر متکی بر سرمایه های مردمی و بخش خصوصی می باشد.
ملانوری افزود :تاکید عمده این اقتصاد این است که برای حل مشکل بیکاری سرمایه های بخش خصوصی به کمک دولت بیایند تا بتوانیم یک اقتصاد مقاوم را در کشور ایجاد کنیم .
فرماندار بیان داشت : ما با استفاده از افراد نخبه ،متخصص ، کارآفرین ، خلاق و ایده پرداز که در حوزه های علمی و انجمن های علمی داریم و همچنین با استفاده از امکانات و سرمایه هایی که در بخش خصوصی وجود دارد می توانیم مشکلات خود را در حوزه اقتصاد حل نماییم .
ملانوری با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ دو موضوع بهم پیوسته هستند اظهار داشت : تاکید مقام معظم و همه علمای بر این است اگر می خواهید اقتصاد پویا و فعالی داشته باشید باید برنامه های اقتصادیتان پیوست فرهنگی داشته باشد .
وی افزود : فرهنگ ، دانش بومی و امتیازت و ویژگیهای هر منطقه می تواند در رونق اقتصادی آن منطقه موثر باشد .
ملانوری تصریح کرد :اگر در حوزه اقتصاد ، اشتغال و کار آفرینی فعال بوده و بتوانیم از سرمایه ها استفاده کنیم مطمئنا در بحث اجتماعی فرهنگی موفقیت های بزرگی کسب می کنیم .
وی ضمن اشاره به اینکه برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ نیاز به سرمایه های بزرگ هست افزود : در ایجاد سرمایه گذاریهای بزرگ زمان طولانی طول می کشد تا اشتغالی ایجاد شود اما در مشاغل خانگی و کوچک مثلا در حوزه صنایع دستی و حوزه خدمات و…با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری را می توان ایجاد کرد .
ملانوری ادامه داد :امروز برای نجات اقتصاد ، کمک و رونق اقتصاد و کسب و کار در جامعه ضمن تلاش و حفظ بخش کشاورزی که آن هم باید به سمت مصرف بهینه آب و کاهش هزینه های تحمیلی هدایت شود ،باید بحث گردشگری و استفاده از جاذبه های طبیعی بصورت جدی مد نظر قرار داده و در حوزه مشاغل کوچک و خانگی هم تلاش کنیم .
فرمانداربه ضرورت بحث بسته بندی اشاره کرد و گفت :با ایجاد نمایشگاه ها و راه اندازی انجمن های توسعه فرهنگ کارآفرینی ضمن ایجاد زمینه رشد برای افراد نخبه و مشاوران متخصص یک حرکت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بزرگی ایجاد می شود که بسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی جامعه حل خواهد شد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که سال ۹۵ در حوزه اقتصاد و فرهنگ سال بسیار خوبی باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان