لاوروف:آمریکا از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند

  • شناسه خبر: 9683
لاوروف:آمریکا از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند

خانه خشتی:”سرگی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی در مسکو، به شدت از مواضع دوگانه آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال سوریه انتقاد کرد. خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در صحبت‌های خود در کنفرانس مطبوعاتی که در مسکو برگزار شده، انتقاد شدید خود نسبت به مواضع آمریکا و […]

خانه » آخرین اخبار » لاوروف:آمریکا از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند

خانه خشتی:”سرگی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی در مسکو، به شدت از مواضع دوگانه آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال سوریه انتقاد کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در صحبت‌های خود در کنفرانس مطبوعاتی که در مسکو برگزار شده، انتقاد شدید خود نسبت به مواضع آمریکا و حمایت این کشور از اقدامات تروریستی در سوریه را ابراز کرد.

لاوروف در بخشی از صحبت‌های خود ضمن ابراز شگفتی از مواضع آمریکا در قبال انفجارهای تروریستی دمشق گفت: این تائید مستقیم تروریسم است. از ما انتظار دارند که از این چه برداشتی داشته باشیم؟ این موضعی نادرست، و من نمی‌توانم واژه‌ای برای بیان دیدگاه خود نسبت به آن بیابم.

او ادامه می‌دهد: به عبارت دیگر، این (مواضع آمریکا) به آن معنی است که ما به حمایت از چنین اقدامات تروریستی ادامه می‌دهیم تا زمانی که شورای امنیت سازمان ملل آنچه را که ما می‌خواهیم انجام دهد.

لاوروف همچنین شگفتی خود از اینکه شورای امنیت از محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه سر باز زده را ابراز کرد.

وزیر خارجه روسیه از اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تصویب قطعنامه ضدسوری نیز انتقاد کرده و گفته است که اتحادیه اروپا با تصویب تحریم‌های یکجانبه، تصمیمات گرفته شده در شورای امنیت و نشست ژنو را نقض کرده است.

لاوروف در این باره متذکر شده است: متاسفانه، زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا و چند کشور دیگر شروع به اتخاذ تحریم علیه سوریه می‌کنند، به هیچ وجه با ما مشاوره نمی‌کنند.

وی همچنین با اشاره به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا که اقدامات تروریستی در سوریه را توجیه‌پذیر دانسته بود، تصریح کرد که واکنش آمریکا به انفجارهای دمشق توجیه آشکارای اقدامات تروریستی است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اخیرا عنوان کرده است که لازم است تا همکاری نزدیکتری با گروه‌های مخالف در سوریه انجام شود، تا آن‌ها بتوانند بخش‌های بیشتری از خاک سوریه را تصرف کنند.

لاوروف در این باره نیز صحبت‌ کرده و گفته است که بخش‌هایی از مرز سوریه با ترکیه و عراق تحت کنترل مخالفان درآمده است، که بر اساس اطلاعات دریافتی از برخی منابع، این کار نه توسط ارتش آزاد، بلکه به وسیلع گروه‌های وابسته به القاعده انجام گرفته است. به گفته لاوروف، دیپلمات‌های روسی هم این اخبار را تائید کرده‌اند.

لاوروف ادامه داده است: اگر چنین اقداماتی از تروریست‌ها در تصرف مناطق مورد حمایت شرکای ما است، ما از آن‌ها می‌خواهیم که موضع خود در قبال سوریه را مشخص کنند. آن‌ها در سوریه می‌خواهند به چه چیزی برسند؟

وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است که تمام جامعه جهانی باید به صورت جمعی به حل بحران سوریه بپردازد.

به نظر می‌رسد بازی دوگانه آمریکا و غرب که از یک سو خود را حامی مردم سوریه و پایبند به معاهدات بین‌المللی نشان داده و از سویی به حمایت از تروریست‌ها در سوریه می‌پردازند، موجب عصبانیت شدید روس‌ها شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان