ایفای مسوولیت های اجتماعی شرکت مس

حق رفسنجان یا کرمان

  • شناسه خبر: 96210
حق رفسنجان یا کرمان

چرا باشگاه مس کرمان می بایست بودجه ای چندین برابر رفسنجان را در رشته های مختلف دریافت کند، در حالیکه باشگاه رفسنجان حق نداشته باشد در رشته های دیگر بجز فوتبال فعالیت کند؟

خانه » آخرین اخبار » حق رفسنجان یا کرمان

به گزارش خانه خشتی، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۹۴ به پاس ارائه خدمات گسترده در زمینه مسوولیت های اجتماعی در نقاط مختلف کشور ، نشان مسوولیت های اجتماعی را از دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی دریافت کرد. همان زمان مرتضی دلاوری پاریزی « مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران » طی مصاحبه ای نکات زیر را به عنوان برخی از مواضع شرکت مس اعلام نمود:

– این شرکت بابت برداشت از منابع طبیعی، فعالیت اقتصادی و آسیب رساندن به محیط زیست باید با مجموعه ای از پرداخت ها و خدمات به نوعی آن را جبران کند.

– در کرمان به جز تیم فوتبال بزرگسالان که در لیگ یک بازی می کند و به نوعی بار فوتبال استان را به دوش می کشد در تمامی رده ها از نونهالان گرفته تا نوجوانان، جوانان و امید تیم های لیگ برتری داریم. تیم های هندبال، بسکتبال،دوچرخه سواری و پینگ پنگ بانوان و … هم در بالاترین سطح فعالیت می کنند.

– در رفسنجان بیش از هزار ورزشکار و مربی در رشته های مختلف فعالیت می کنند!!!؟؟؟

– سه پروژه مربوط ساخت ورزشگاه در شهرهای کرمان، رفسنجان وشهربابک در بازنگری نه تنها تعطیل یا معوق نشده اند بلکه بر انجام سریع آنها نیز تاکید شده است

– در هر شهرستان با مسوولین اصلی آن جلسه گذاشتیم و با آنها در زمینه تخصیص منابع به توافق رسیدیم

– برای تخصیص اعتبارات مکانیزمی طراحی کرده ایم که بر اساس سهمی که هر منطقه در فروش شرکت مس دارد به همان میزان اعتبارات تزریق شود

در مورد این موارد سوالات زیر پیش می آید که امیدوارم مسوولی در سطح شهرستان، استان و یا شرکت ملی صنایع مس ایران به آنها جواب دهد تا اذهان مردم رفسنجان و علی الخصوص جامعه ورزش روشن شود:

۱- تنها توجه به فاصله سرچشمه با کرمان و رفسنجان می تواند بیانگر این موضوع باشد که فعالیت شرکت مس در سرچشمه منابع طبیعی و محیط زیست کدام شهر را تخریب می کند ، معدن مس سرچشمه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمان و ۴۰ کیلومتری شهر رفسنجان قرار گرفته است. و لازم نیست مشکلات عدیده ای که مردم رفسنجان از لحاظ بهداشتی و سلامت با آن ها دست و پنجه نرم می کنند را یادآوری کرد

۲- شهر کرمان کمترین میزان خسارت را از فعالیت کارخانه سرچشمه متحمل می گردد ، چرا باشگاه مس کرمان می بایست بودجه ای چندین برابر رفسنجان را در رشته های مختلف دریافت کند، در حالیکه باشگاه رفسنجان حق نداشته باشد در رشته های دیگر بجز فوتبال فعالیت کند

۳- ای کاش مدیران باشگاه مس رفسنجان اسامی این بیش از هزار مربی و ورزشکار فعال در رشته های مختلف را اعلام می کردند تا همه مردم بدانند. تا آنجا که ما اطلاع داریم باشگاه مس رفسنجان فقط در رشته فوتبال فعالیت می کند و مجموع مربیان و بازیکنان رده های مختلف سنی، پیشکسوتان و آکادمی و … در خوشبینانه ترین حالت به ۴۰۰ نفر هم نمی رسد .

۴-آن چه که ما می بینیم در پروژه ورزشگاه شهدای مس رفسنجان هیچ فعالیتی صورت نمی گیرد و عملا کار این ورزشگاه تعطیل شده است.

۵- نمی دانیم جناب دلاوری با کدام یک از مسوولین شهرستان در زمینه تخصیص منابع جلسه داشته و به توافق رسیده اند، اما اگر این اتفاق افتاده باشد باید به حال این مسوولین تاسف خورد که اینچنین حاضر شده اند چشم بر حق ورزش رفسنجان ببندند و بودجه ای بسیار کمتر از باشگاه کرمان را بپذیرند.

۶- چگونه مکانیزم طراحی شده توسط شرکت مس ، مسوولین این شرکت را به این نتیجه رسانده که می باید چندین برابر بودجه ورزشی رفسنجان را در شهر کرمان هزینه کنند

انتقاداتی به عملکرد باشگاه مس رفسنجان در زمینه های مختلف وجود دارد ( از جمله نداشتن نمودار سازمانی مفید ، سازماندهی نامناسب ، حضور غیرموثر برخی افراد در باشگاه که بنظر می رسد بعضی ها برای جلوگیری از حواشی احتمالی جذب شده اند و برخی دیگر برای حمایت در عرصه مطبوعات و رادیو و تلویزیون ، فعالیت صرفا در رشته فوتبال و … که مسوولان مربوطه می بایست بطور جدی این مشکلات را بصورت همه جانبه بررسی کنند) که لازمه پیشرفت و رفع معایب هر کار اجرایی انتقاد است، اما این انتقادات نمی تواند و نباید اصل قضیه را زیر سوال ببرد و بهانه ای شود که جوانان رفسنجانی فعال در رشته های مختلف ورزشی از حق شان محروم شوند ، متاسفانه خداحافظی غریبانه الهه رضازاده بانوی ملی پوش کاراته شهرمان از میادین به دلیل عدم حمایت مالی لازم از ایشان آخرین دستاورد تضییع حق ورزشکاران رفسنجانی است .

بر اساس مواضع و مکانیزمی که مدیران شرکت مس اعلام نموده اند می بایست بودجه اصلی را در رفسنجان و شهربابک صرف کنند و البته لازم است بودجه ای هم برای تقویت رشته های ورزشی مختلف در سطح استان کرمان در نظر گرفته و از طریق کمک مالی به هیات های استانی زمینه فعالتر شدن این رشته ها را فراهم نمایند.

بطور قطع در بین آحاد جامعه ورزش رفسنجان هیچ اختلافی مبنی بر احقاق حق جوانانمان وجود ندارد.امیدوارم مسوولین شهرستان این موضوع را بطور جدی و از موضع قدرت پیگیری نمایند و تکلیف را یکبار برای همیشه معلوم نمایند تا مسوولین شرکت مس حق مردم و ورزش رفسنجان را در شهر کرمان هزینه نکنند و به نوعی مس به نام ما و به کام دیگران نباشد.

 یادداشت / علی علی اسماعیلی – مدیرمسوول دوهفته نامه ورزش رفسنجان

برچسب ها:
رفسنجان مجتمع مس ورزش رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    فقط همین بس که سهم اشتغال رفسنجان از معدن فقط 40 درصد است و سهم سیرجانی ها از گل گهر 85 درصد چرا با پول رفسنجان استادیوم در کرمان میسازید مسولین بالاخره روزی باید جوابگو باشید

    امیر

    ای بابا شما هم دلتون خوشه. هیچ کدام از مسوولین برای حرفهای شما تره هم خرد نمیکنند

    نادر

    آفرین و درود خداوند بر شما که بالاخره یکی از ظلمهایی که بر رفسنجان رفته و در دل مردم این شهر سنگینی می کند مطرح کردید . سی و چند سال است شرکت مس به بهای هزاران لطمه که برای سلامتی مردم و پوشش گیاهی و حتی جانوری رفسنجان زده نسبت به کسب درآمد برای سهامدارانش شیره جان رفسنجان را می مکد و آب و هوا و محیط زیست و وجود حیات را آلوده می کند و در برابر مقداری از درآمدش را در کرمان که هیچ حقی از آن ندارد حاتم بخشی می کند تا با کمک آنها دهان صاحبان اصلی این حق یعنی مردم رفسنجان را ببندد. چرا در این سی و چند سال غیر از عامه مردم یکی از این مسئولین امثال نماینده مجلس ، فرماندار یا شورای شهر صدایشان در نمی آید ؟ این بزرگان وظیفه اشان چیست؟ آقای مدیرعامل شرکت مس تا کی خیانت به رفسنجان؟ سی سال حق کشی بس نیست ؟ اصلا" تا حالا این معما برای من حل نشده چرا گل گهر همه بودجه هایش را در سیرجان خرج می کند ولی سرچشمه سر از کرمان در می آورد؟

    بی نام

    مسئولین چشماشون بستن و فقط خوشحالن ۴تا جلسه برگزار کنن که بگن ما کاری انجام دادیم.مطمعآ باشید که دنیای دیگه ایی هم هست باید جوابگو باشین شمایی که بعنوان فرماندار،شهردار اداره ورزش مدیرعامل باشگاه مس و.....نشستین باید جواب بدین.این همه قهرمان داریم تو شهرمون چرا فقط فوتبال؟؟؟چرا نباید منصور میرزایی،علی خادمی الهه رضازاده و......از ورزش شهرشون تامین بشن چرا باید همه پول به کرمان بره؟؟ دیگه تا کی میخواین هرسال مردم رو خوشحال کنین به به صعود به لیگ برتر ولی بازم همون جای قبلی.همش ی مسخره بازی که ۴میلیارد پول مردم دست ی مشت آدم بی فکر و منافع گرا هست و فقط ورزش رو همین میدونن.در بطن ورزش نمیرن و قهرمانان رو حمایت نمیکنم.انشالله خداوند از سر تقصیراتتون بگذره
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان