ریاست دانشگاه های پیام نور کشور مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد محقق می شود

  • شناسه خبر: 95997
اقتصاد مقاومتی با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد محقق می شود

ریاست دانشگاه های پیام نور کشور گفت: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد و به این معناست که با حساب و کتاب خرج کنیم و می توان با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در این راستا گام برداشت.

خانه » آخرین اخبار » اقتصاد مقاومتی با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد محقق می شود

به گزارش خانه خشتی، رستمی ابوسعیدی در جمع رئیس و مسئولین دانشگاه پیام نور رفسجان با بیان اینکه تفویض اختیار واحدها استانها در بعد پژوهشی و آموزشی موجب تسریع و کوتاه تر شدن زمان مکاتبات گردیده است اظهار داشت: نظارت در دانشگاه پیام نور مغفول مانده است و به دنبال تقویت این نظارت هستیم  همچنین کارگاه هایی برای مدیران در راستای تفویض اختیار برگزار خواهد شد.

وی وضعیت بودجه را نامناسب عنوان کرد و گفت: در سال ۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاههای پیام نور مشغول به تحصیل بوده اند و امسال این میزان به ۷۰۰ هزار دانشجو تقلیل یافته است.

IMG_0534

ابوسعیدی تعداد واحدهای پیام نور در سراسر کشور را ۵۴۰ واحد اعلام کرد و بیان داشت: واحد ها گسترده شدند و دانشگاه پیام نور یک دانشگاه عدالت محور است و شهریه هر ترم یک دانشجو رقم ناچیزی است.

وی به شعار سال با عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اشاره کرد و گفت: این اقتصاد با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد و به این معناست که با حساب و کتاب خرج کنیم و می توان با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در این راستا گام برداشت.

ابوسعیدی افزود: دانشگاه پیام نور می تواند مشکل کمبود دانشجو را با راه اندازی مراکز رشد و شرکت ها دانش بنیان جبران نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از همت خیرین رفسنجان که در امر ساخت و ساز دانشگاهها دست یاری رساندند تصریح کرد: کمک خیرین در رفسنجان نسبت به سایر شهرهای استان قابل مقایسه نیست و بهتر است کمک های خیرین در مواردی که خواسته شده به مصرف برسد و خلاف این نیز درست نیست.

IMG_0517

ریاست دانشگاه های پیام نور کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی تجلیل از خیرین در تهران خاطر نشان کرد: قرار است امسال با حضور وزیر علوم و فن آوری در کنار خیرین از خیرین دانشگاه های پیام نور نیز تجلیل بعمل آید.

وی یاداور شد: دانشگاه ها می توانند با بکارگیری اساتید  و حمایت از دانشجویان توانمند کارآفرینی را رونق دهند، در صورت حمایت از جوانی که ایده خود را تبدیل به محصول می کند دیگر با فرار مغزها روبه رو نخواهیم شد.

رستمی ابوسعیدی با بیان اینکه آینده دانشگاه پیام نور آموزشهای مبتنی بر آی تی است تصریح کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی زیرساختها هستیم و این آموزشهای مجازی تا سطح کارشناسی ارشد نیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه نباید خشک و بی روح باشد تصریح کرد: امسال ۲ میلیون درخت در واحدهایی دانشگاه پیام نور سراسر کشور کاشته خواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان