هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد؛

یکسال گذشت و همچنان کلنگ تصفیه خانه آب رفسنجان بر زمین مانده است / عکس

  • شناسه خبر: 95694
یکسال گذشت و همچنان کلنگ تصفیه خانه آب رفسنجان بر زمین مانده است / عکس

یک سال از کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب رفسنجان و آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقای کیفیت آب شرب این شهر می گذرد اما مردم رفسنجان همچنان با آرسنیک دست و پنجه نرم می کنند.

خانه » آخرین اخبار » یکسال گذشت و همچنان کلنگ تصفیه خانه آب رفسنجان بر زمین مانده است / عکس

به گزارش خانه خشتی، آب آشامیدنی این روزهای مردم رفسنجان تبدیل به یک نگرانی عمده به واسطه وجود آرسنیک یکی از سمی ترین عناصر در جهان شده است چرا که حدود ۸ تا ۱۰ برابر حد مجاز آرسنیک در آب آشامیدنی این شهرستان وجود دارد.

این مطلب پس از نزدیک به ۱۴ سال اولین بار توسط آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس مطرح گردید و در این راستا طی پیگیری های لازم، بررسی های وزارت نیرو نیز بر این امر صحه گذاشت و تصمیم گرفته شده تا با حضور معاون وزیر نیرو و مدیر عامل آب و فاضلاب کشور کلنگ تصفیه‌خانه آب رفسنجان و آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقای کیفیت آب شرب این شهر زده شود.

مراسم-کلنگ-زنی-تصفیه-خانه-آب-رفسنجان-۱۳

این مراسم در روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال گذشته و با سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت دلتا نیروی گامرون در موزه ریاست جمهوری برگزار شد.

مراسم-کلنگ-زنی-تصفیه-خانه-آب-رفسنجان-۳

اما پس از گذشت یکسال نه تنها هیچ خبری از احداث تصفیه خانه مرکزی آب شهرستان نیست بلکه هیچ دستگاه تصفیه ای نیز در شهر نصب نشده و تنها اثری که از این طرح دیده می شود آسفالتهای کنده شده ای هستند که قرار بود اولین دستگاه تصفیه آب در این محل نصب گردد.

rafsanjan (3) rafsanjan (2)

این درحالی است که بحث بحران بودن آب رفسنجان به واسطه وجود آرسنیک در آن از سوی وزیر بهداشت در سفری که به رفسنجان داشت نیز تایید شده است.

به گفته حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تاکنون مسئله احداث تصفیه خانه مرکزی از سوی وزرات نیرو پذیرفته نشده و علت آن نیز بار مالی اجرای این طرح بر دولت عنوان شده است.

وی بیان کرد: در سفر فردای رئیس جمهور به استان کرمان قرار است این موضوع مطرح شود تا مردم رفسنجان هم از آب سالم استفاده کنند.

ملانوری فرماندار رفسنجان نیز درباره چرایی این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما به پیگیری ها صورت گرفته و پذیرش سالم سازی آب شرب شهرستان از سوی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: تا خرداد ماه ۵ دستگاه تصفیه آب در سطح شهر نصب میگردد و قرار است در پایان این طرح این تعداد به ۱۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آب شرب و سلامت مردم از مهمترین کارها است تصریح کرد: دستگاهای تصفیه دارای طراحی و ساخت جدید هستند و همین امری موجب طولانی شدن تولید شده و تاکنون جلسات مکرری در این زمینه برگزار شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حمید رضا

    طرحهای نیمه تمام به زمین مانده چهار ساله روستاها اکنون به شهر ها هم رسیده جاده سی کیلومتری بافق به نوق از جمله این طرحهاست
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان