اتفاقی غیرمنتظره از شهید رفسنجانی؛

یادگار شهید گمنام پس از ۳۳ سال به دست پسرش رسید / عکس

  • شناسه خبر: 95235
یادگار شهید گمنام پس از ۳۳ سال به دست پسرش رسید / عکس

شهید علی محمد صادقی پس از گذشت ۳۳ سال از زمان شهادتش یادگاری از روزهای مردانگی و مقاومت خویش را برای فرزندش فرستاده است.

خانه » آخرین اخبار » یادگار شهید گمنام پس از ۳۳ سال به دست پسرش رسید / عکس

به گزارش خانه خشتی، علی محمد صادقی فرزند شهید محمد علی محمد صادقی یکی از شهید گرانقدر گمنام شهرستان رفسنجان، در تدارک برپایی یادواره شهدای روستای هرمز آباد با اتفاق غیر منتظره ای مواجه می شود که در ادامه شرح آن را از زبان وی می خوانید:

علی محمد صادقی می گوید: برای تهیه لوازم جنگی از جمله قمقمه، کوله پشتی و کلاه به گردان امام حسین(ع) واقع در محل سپاه پاسداران قدیم مراجعه کردیم ابتدا فرمانده گردان به من گفت گه امروز چندین مرتبه از شهید دایی محمد علی یاد کردیم.

وی ادامه داد: وقتی به انبار مراجعه کردیم برای تحویل گرفتن لوزام اولین کلاهی را که برداشتم با خودکار روی آن نوشته شده “محمد علی صادقی” از دوستان که جویا شدم گفتن بله در زمان جنگ هرکس که در اینجا آموزش می دید کلاهش مشخص بوده و نام خود را بر روی آن می نوشته است.

۰۲

به محمد صادقی  این اتفاق غیرمنتظره ای بود که او شگفت زده کرده است.

وی در ادامه به ساخت فیلم مستند شهید محمد علی محمد صادقی اشاره کرد و گفت: در جریان ساخت این فیلم بارها شاهد توجه شهید گرانقدر بودیم که مسیر را به گونه ای دیگر تغییر میداد.

محمد صادقی همچنین از چرایی نامیدن شهید محمد صادقی به دایی محمد علی در جنگ گفت: این شهید گرانقدر سنی نزدیک به ۴۲ سال داشتند اما با هر گروه سنی دوست و رفیق بود و در حل سوالات شرعی و مشکلات خانوادگی بچه ها را یاری میکرد،  به خاطر صمیمیت او با رزمنده ها او را دایی صدا میزند.

۰۱

وی یکی از خاطرات حضور پدر در سن ۹ سالگی اش را برایمان تعریف کرد: قبل از یکی از عملیاتها در سال ۶۲ پدرم از طریق نامه ی یکی از دوستانش خواسته بود تا مرا به دیدنش در مدرسه پروین اعتصامی اهواز ببرد ، آن موقع پدرم فرمانده گردان بود.

محمد صادقی ادامه داد: خیلی از این خبر خوشحال شدن با کمک ماردم یکی از لباس های رزم پدرم را دست بردم و برای خودم اندازه اش کردن و آماده بودم که راهی اهواز شود؛ فردای آن روز رزمنده ای از سوی پدرم پیغام آورد که علی را به اهواز نیاورید من باید برای عملیات به جبهه بروم من آن شب تا صبح را گریه کردم و با چشمهایی اشک آلود خوابم برد.

شهید محمد علی محمد صادقی جزو شهدای گمنام جزیره مجنون است که در عملیات بدر سال ۱۳۶۳ به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

برچسب ها:
دایی محمد علی یادگار شهید گمنام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان