در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه: آمریکا: خارج از چارچوب سازمان ملل علیه سوریه عمل می‌کنیم

  • شناسه خبر: 9482
در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه: آمریکا: خارج از چارچوب سازمان ملل علیه سوریه عمل می‌کنیم

خانه خشتی: نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از آنکه چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی غرب و آمریکا علیه سوریه را وتو کردند، تهدید کرد خارج از چارچوب سازمان ملل وارد عمل خواهد شد. خانه خشتی به نقل از فارس، روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و آمریکا برای تشدید تحریم‌ها بر ضد سوریه […]

خانه » آخرین اخبار » در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه: آمریکا: خارج از چارچوب سازمان ملل علیه سوریه عمل می‌کنیم

خانه خشتی: نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از آنکه چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی غرب و آمریکا علیه سوریه را وتو کردند، تهدید کرد خارج از چارچوب سازمان ملل وارد عمل خواهد شد.

خانه خشتی به نقل از فارس، روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و آمریکا برای تشدید تحریم‌ها بر ضد سوریه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل را برای بار سوم وتو کردند.

بنابراین گزارش، پیش از این روسیه و چین دوبار در نه ماه گذشته قطعنامه پیشنهادی غرب و آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرده بودند.

۱۵ عضو شورای امنیت ملی سازمان امنیت سازمان ملل امروز نشستی را برگزار کردند تا درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای که تحریم‌ها علیه دمشق را مطابق با فصل ۷ منشور سازمان ملل مطرح می‌کند، رأی گیری کنند.

فصل ۷ منشور سازمان ملل، اعمال تحریم‌هایی از اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک گرفته تا تحریم تسلیحاتی و همچنین در صورت لزوم استفاده از نیروی نظامی را مجاز می‌داند.

این قطعنامه در جلسه امروز با ۱۱ رأی مثبت، دو رأی منفی (روسیه و چین) و دو رأی ممتنع (پاکستان، آفریقای جنوبی) روبرو شد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس که مسئولیت تهیه پیش‌نویس این قطعنامه را به عهده داشت پیش از این اظهار کرده بود شدت گرفتن بحران در سوریه، «نیاز فوری به فصل ۷ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ایجاب می‌کند.»

مقامات آمریکا گفتند منظور آنها تنها تشدید تحریم ها علیه سوریه ـ نه مداخله نظامی ـ علیه سوریه بوده است اما چین و روسیه با قاطعیت معتقدند اجازه تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌تواند منجر به تکرار «سناریوی لیبی» شود.

«سوزان رایس»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در نشست امروز ضمن «رقت‌انگیز و خطرناک» خواندن وتوی قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و آمریکا از سوی چین و روسیه، تهدید کرد کشورش خارج از چارچوب سازمان ملل عمل خواهد کرد.

این در حالی است که هر گونه اقدام دسته‌ جمعی کشورها خارج از چارچوب سازمان ملل متحد، غیرقانونی محسوب می‌شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان