عصر امروز رخ داد:

مرگ کشاورز نوقی با تیلر دوشاخ کشاورزی / عکس

  • شناسه خبر: 94738
مرگ کشاورز نوقی با تیلر دوشاخ کشاورزی / عکس

کشاورز نوقی عصر امروز هنگام کار با تیلر دوشاخ کشاورزی به دلایل نامعلومی جان باخت.

خانه » آخرین اخبار » مرگ کشاورز نوقی با تیلر دوشاخ کشاورزی / عکس

به گزارش خانه خشتی، کشاورز ۴۳ ساله اهل جوادیه فلاح بخش نوق رفسنجان عصر امروز بر اثر سانحه ای در زمین کشاورزی جان خود را از دست داد.

این کشاورز نوقی در هنگام کار با تیلر دوشاخ کشاورزی به دلایل نامعلومی دچار این سانحه می شود.

بنا به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی رفسنجان، این حادثه در ساعت ۱۷:۲۵ امروز در اراضی تلمبه محمدآباد در محدوده روستای جوادیه فلاح روی داده است.

۱۱۵٫rums.ac_(1)_18341

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سیده زهرا

    سلام خواهرم این نظرم که سوال و جوابی با مدرک گذاشتم تایید نمایید تا مردم بدانند روزی حلال چقدر اجر دارد و کمتر از جهاد نیست. اگر یک متدین زن یا مرد برای رزق حلال از خانه بیرون آید و در راه تصادف کند و فوت شود، آیا این شخص شهید است یا نه؟ پاسخ اجمالی کسب روزی حلال و رفاه و آسایش خانواده یکی از مواردی است که در اسلام سفارش زیادی بدان شده است.[۱] در برخی از روایات، چنین شخصی به مجاهد در راه خدا تشبیه شده و پاداشی چون پاداش آن مجاهد برایش در نظر گرفته شده است که به عنوان نمونه به برخی از روایات مورد نظر اشاره می‌کنیم: ۱٫ امام علی(ع) می‌فرماید: کسی که در پی به دست آوردن روزی حلال باشد، مانند مجاهد در راه خدا است. [۲] ۲٫ در همین ارتباط، امام رضا(ع) می‌فرماید: «آن‌کس که از فضل و روزى خداوند چیزى را بجوید که با آن خانواده‌‏اش را از نیازمندى‏ به دیگران حفظ کند، پاداش وى بزرگ‏‌تر از مجاهد در راه خدا است.»[۳] هر چند در این روایات، به طور مستقیم از برابری اجر جویندگان روزی حلال با شهیدان سخن به میان نیامده، اما از تشبیه آنان به مجاهدان در راه خدا – و حتی در برخی از روایات، برتر شمردن اجرشان از مجاهدان – می‌توان نتیجه گرفت کسی که در پی به دست آوردن روزی حلال از خانه بیرون رود و مرگش فرا رسد، مانند مجاهدی است که برای کارزار به میدان جنگ رفته و به شهادت رسیده باشد. می‌توانیم برای تأیید سخن خویش به این روایت از امام علی(ع) استناد کنیم: «روزی رسول خدا(ص) به منزل ما آمد در حالى‌که حضرت فاطمه کنار دیگ نشسته بود و من هم به پاک‌کردن عدس مشغول بودم. پیامبر(ص) رو به من کرد و فرمود: ای ابو الحسن! گفتم بله ای رسول خدا. فرمود: آنچه می‌گویم را از من بشنو و من جز با امر پروردگار خود چیزی نخواهم گفت. مردى که همسرش را یارى و کمک کند، خداوند به عدد هر مویی از موهای بدنش به او پاداش یک‌سال عبادتی می‌دهد که روزهایش را روزه و شب‌هایش را شب زنده‌دار باشد. همچنین ثواب صابران و پیامبرانی؛ مانند داود، یعقوب و عیسی را به او عنایت می‌نماید. یا على کسی که در خانه در خدمت عیال باشد، و آن‌را ننگ نداند، پروردگار متعال نام او را در دیوان شهیدان قرار داده و از براى وى به هر روز‏ و شب ثواب هزار شهید را بنویسد .«[۴] بنابراین هر چند در عرف و شرع مقدس اسلام، لفظ شهید بر کسی اطلاق می‌شود که در راه مبارزه برای خدا در میدان جنگ به شهادت رسیده باشد، ولی می‌توان افرادی را که برای به دست آوردن روزی حلال و فراهم نمودن رفاه و آسایش خانواده و بی‌نیازی از مردم به دنبال روزی حلال بروند و مرگشان به هر دلیلی فرا رسد با اندکی تسامح شهید نامید. البته با این وجود، نمی‌توان طلب روزی حلال را بهانه‌ای برای فرار از جهاد در راه خدا دانست، بلکه این پاداش‌ها زمانی است که نبردی وجود نداشته باشد وگرنه باید همه چیز را رها نموده و به جهاد روی آورد. [۵] [۱]. برای اطلاع، ر.ک: پاسخ‌های شماره ۴۸۵۹۶ و ۱۲۱۷٫ [۲]. ابن حیون مغربی، نعمان بن محمد، دعائم الإسلام‏، محقق، مصحح، فیضى، آصف‏، ج ۲، ص ۱۵، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ دوم، ۱۳۸۵ق. [۳]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۵، ص ۸۸، دار الکتب الإسلامیه، تهران، ۱۴۰۷ ق. [۴]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار، ص ۱۰۲، نجف، مطبعه حیدریه، چاپ اول، بی‌تا. [۵]. توبه، ۲۴٫

    سیده زهرا

    سلام خواهرم این نظرم که سوال و جوابی با مدرک گذاشتم تایید نمایید تا مردم بدانند روزی حلال چقدر اجر دارد و کمتر از جهاد نیست.

    رضایی

    سلام خدا رحمت کند ایشان در سفر زیارتی که با ایشان همسفر بودم چیزی جز خوبی و خیر دستگیرم نشد خداوند به مادر ایشان صبر بدهد.

    ترابی

    خداوند ایشان را رحمت نماید انسان با شرافتمندی بود.

    کنیز زهرا

    خدمت تمامی دوست خانه خشتی و بازدید کنندگانش سلام عرض میکنم. خداوند مرا نیامرزد اگر قصد دروغ و خیانتی دارم دیرشب خواب آقای محمدیان را دیدم در جوار شهدا زندگی میکرد. از ایشان سوال کردم اگر دوباره به دنیا برگردید به چه عملی روی آورید. گفتند به زیارت عاشورا میچسبم. ای کاش بیشتر از اینها با زیارت عاشوار مانوس بودم ای کاش به توصیه های وحید حسینی گوش میکردم کاروانی برای ائمه بقیع را در جوادیه راه انداخته بودم. وقتی سوال کردم چه عملی بیشتر به دردت خورد. گفت :زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا حیف نیست انسان در روز به یک مرتبه خواندن قانع باشد. به مادرم حضرت زهرا س نه خودم را معرفی میکنم چون همسرم اجازه نداد. و نه خیانت در امانت میکنم.

    محمدمهدی بخشی

    سلام روح مرحوم مغفور شاد.بنده از قم همیشه این پایگاه خبری را دنبال می کنم ما هم از این دستگاه ها خریدیم واقعا باید مواظب باشی در هنگام کار یک خطا مساویست با مرگ!(تیلر های دستی بسیار به درد نخور هستند)

    محمد جواد

    روحش شاد رفیق شفیق بود به من همیشه میگفت خیلی سخت که پدر ببند فرزندش تکه تکه بشود و در مصیبت حضرت علی اکبر همیشه گریان بود. و دوست داشتند که با بدن سالم از دنیا نروند خداوند ایشان را به آرزویشان رسانید .و دست تقدیر نگذاشت با بدن سالم از دنیا برود جایشان خالی در هیچ مراسمی نبود که ایشان شرکت نکند . من به حال این عزیز غبطه میخورم.

    گمنام

    سلام جناب محمد جواد با نظرت به من روحیه دادی. باور کنید من نتوانستم این حالت را در ذهنم تصور کنم. بعد از مرگ ایشان همیشه میگفتم که حق مهدی چنین مرگی نبود به خداوندی خدا قسم اگر در جوادیه یکنفر مخلص وبی ریا بود ایشان بود هیچ سنگری مذهبی نبود که ایشان حضور نداشتند حتی به خاطر عشق به اهل بیت حاضر نشد ازدواج کند به میگفت اگر زن بگیریم شاید حضورم کمتر بشود. حالا فهمیدم چنین عزیزی آسمانی بود. دنیا برایش زندان بود روحشان شاد.

    حمید رضا

    مهدی جان روحت شاد کاش اینقدر با تو خاطره نداشتم کاش من تو را نمی شناختم داغ تو نمکی بر زخم کهنه ام بود

    محمدی پور

    سلام ای کاش زودتر با ایشان آشنا میشدم. خدا رحمتش کند همیشه الگو بودند.

    محمدی پور

    ای کاش زودتر با ایشان آشنا میشدم. خدا رحمتش کند همیشه الگو بودند.

    قریش

    سلام با عرض تسلیت به خانواده محمدیان و مارا در غم خود شریک کنید این تیلر دستی ها باید درست استفاده کرد ازشو و مراقب باشی هیچی نمیشه

    خادم شهدا

    خانواده محترم محمدیان در غم از دست دادن عزیزان به سوگ نشستن صبری میخواهد عظیم برای شما و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم

    اکبر

    سلام خدا ایشان را بیامرزد جوان پاک و متدین بود الگوی جوانان جوادیه بود . عاشق خدا بود حتی به عشق خدا هیچ عشقی را در دلش جا نداد. همیشه دوست داشتند در مناجات باشند.

    خواهرشما

    سلام خدا خیرتان بدهد که اطاع رسانی شود من این شخص را نمیشناسم فقط سخت است این مصیبت. پیامی میخواهم بدهم تورا به خدا دیگر از این تیلرهای دستی استفاده نکنید سخت است خدا داغ رابرای هیچ کس نیاورد.

    مرضیه

    سلام ای کاش این تیلرهای دوستی را دولت جمع میکردند. شوهرم را هرچه نصیحت میکنم اثر ندارد. میگوید دو میلیون پول دادم

    مجید

    خیلی متاسفم به خدا بارها به من دوستانم گفته ام که این تیلرها خطر دارند میگفتند قطع کن داره . پارسال هم در منطقه ما هم جند نفر مصدوم شدند. ای کاش مردم دیگر استفاده نمی کردند

    خادم الصادق

    الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ درگذشت خادم با اخلاص ومحب اهل‌بیت(علیهم السلام) مرحوم مغفور کربلایی مهدی محمدیان موجب تأسف و تأثر فراوان ما گردید. آن مرحوم که سال‌ها افتخار خدمت‌گزاری به آستان حضرت صادق الائمه علیه‌آلاف‌التحیه‌و‌الثناء‌ را در مجمع صادقیون جوادیه فلاح را داشت و در درگاه قبله‌ احرار و سلطان آزادگان حضرت سیدالشهداء علیه‌الصلاهوالسلام عرض ادب و اخلاص می‌نمود و در امر تعظیم شعائر دینی و ‌ترویج و نشر معارف ولایی همت والا داشت، والحق از محبین دلسوخته‌ حضرت صادق الائمه علیه‌الصلاه‌والسلام بود. ما مصیبت تأثربار فقدان این نوکر با اخلاص اهل‌بیت را به تمامی محبین اهل‌بیت(علیهم السلام) و خاندان مکرم محمدیان و فامیل‌های وابسته، ابوی و اخوان محترم به‌ویژه مادر مؤمنه، صالحه و داغدار ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال مزید غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت دارم. شورای مرکزی انجمن محبین حضرت صادق الائمه علیه السلام

    اسماعیلی

    خدایا چطور این خبر را باور کنم . مرحوم از دوستان صمیمی من بودند وقتی این خبر ناگوار را شنیدم شوکه شدم خداوند صبر به خانواد ه ایشان عنایت کند

    حمید

    بله چندسال پیش داداش من هم نزدیک بودباهمین تیلردوشاخ پاش قطع بشه توبهرمان نوق

    علی

    سلام خدا ایشان را رحمت نماید در اربعین ۱۳۹۳ در کربلا همسفر ما بود. دیدم شبها در نماز شب چون ابر بهاری با معشوقش مناجات میکرد. ایشان واقعا خادم اهل بیت و هرساله از جوادیه به مراسم صادقیه امامزاده سیدجلال الدین می آمدند.

    نوق

    سلام روحش شاد ویادش گرامی.مسلماً بدترین وسخترین ماموریت بچه های اورژانس همین ماموریت بودچراکه عزیزترین همکارشون رو از دست دادند .تسلیت به خانواده محمدیان و مردم الهیه جوادیه

    حق نگهدارت

    آنچه من شنیندم با تیلر دستی بود.

    علیزاده

    سلام. بله دوست عزیز. تیلر دوشاخ همان تیلر دستی است. فرقی نمیکنه.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان