۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان کرمان انجام شده است

  • شناسه خبر: 94104
۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان کرمان انجام شده است

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان از بیش از ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداریهای استان کرمان خبر داد .

خانه » آخرین اخبار » ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان کرمان انجام شده است

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر مهدی یزدانپناه افزود: با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور، کلیه مراحل پرورشی اعم از جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت و آنالیز می گردد  و بر همین اساس در سال گذشته ۲۰ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ در سطح مرغداریهای استان پرورش داده شد .

وی گفت : گوشت مرغ به عنوان گوشت سفید، یکی از اقلام پرمصرف خانوار ها محسوب شده و رعایت نکات بهداشتی– قرنطینه ای علاوه بر تامین اصولی این نیازمندی می تواند نقش مهمی در افزایش تولید و جلوگیری از ضررهای اقتصادی ناشی از عدم رعایت این نکات و درنتیجه بروز بیماری های فراگیر و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری ها شود.

دکتر یزدانپناه تاکید کرد :  رعایت دقیق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل جوجه ها، ایجاد سالن های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان عدم رعایت فاصله در جوجه ریزی، جوجه ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم توجه به زیرساخت‌های بهداشتی را سه عامل مهم شیوع بیماری‌ها در مرغداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پرورش‌دهندگان طیور باید ضمن توجه دقیق به ظرفیت مرغداری‌ها به فاصله بین جوجه ریزی‌ها نگاهی کارشناسانه داشته باشند.

وی از مرغداران خواست به‌منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان‌های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان