خانواده در جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر نقش به‌سزایی دارند

  • شناسه خبر: 9409
خانواده در جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر نقش به‌سزایی دارند

به گزارش ” خانه خشتی “ به نقل از برنا ، صداقت گفت: اولین نکته در جلوگیری از بروز گرایش فرزندان به مواد مخدر این است که خود خانواده از چنین مسایلی پاک و مبرا باشد.فرزانه صداقت، روانشناس بالینی اظھار داشت: اولین نکته در جلوگیری از بروز گرایش فرزندان به مواد مخدر این است که […]

خانه » آخرین اخبار » خانواده در جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر نقش به‌سزایی دارند

به گزارش ” خانه خشتی “ به نقل از برنا ، صداقت گفت: اولین نکته در جلوگیری از بروز گرایش فرزندان به مواد مخدر این است که خود خانواده از چنین مسایلی پاک و مبرا باشد.فرزانه صداقت، روانشناس بالینی اظھار داشت: اولین نکته در جلوگیری از بروز گرایش فرزندان به مواد مخدر این است که خود خانواده از چنین مسایلی پاک و مبرا باشد. در واقع شخصی که نصیحت کننده و یا آموزش دھنده است، خودش نباید دچار آن مساله باشد. مثلاً فردی که خود دچار پرخوری است، نمی تواند به دیگران رژیم غذایی بدھد.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: بچه‌ھای ما کاملاً از ما یاد می‌گیرند. آنھا ھمان چیزی می‌شوند که ما ھستیم نه آن چیزی که می‌خواھیم. والدینی که سیگاری ھستند نمی‌توانند فرزندان خود را از این امر منع کنند، پس بچه‌ھا در چنین خانواده‌ھایی خواھی نخواھی به این سمت و سو خواھند رفت.

صداقت در ادامه افزود: نکته دیگر در این بحث این است که سریع‌ترین نوع یادگیری که در دنیا وجود دارد، طبق نظر بندورا، یادگیری مشاھده‌های است. متخصصان معتقدند که فرزندان نباید فیلم‌ھایی که دارای صحنه‌ھای خشن و زد و خورد، فیلم‌ھایی که دارای صحنه‌ھایی در مورد استفاده از مواد الکلی یا مواد مخدر و یا مشکلاتی از این دست ھستند را مشاھده کنند. والدین باید به این امر نیز توجه کنند که نباید در حضور فرزندان خود به تماشای اینگونه فیلم‌ھا بنشینند؛ و این به دلیل تاثیر آموزشی است که تماشای این نوع فیلم ھا در بر دارند.

وی ادامه داد: والدین باید بتوانند رفت و آمدھا را در خانواده تحت کنترل داشته باشند. آنھا باید دقت کنند که چه افرادی در خانه آنھا آمد و شد می‌کنند.

صداقت در ادامه افزود: خانواده‌ھا باید دقت کنند که از چه رسانه و چه برنامه‌ای استفاده می‌کنند؛ در واقع غیر از پدر و مادر در ھر خانواده‌های شخص سوم در ھر خانه‌ای تلویزیون است.

برچسب ها:
خانواده در جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر نقش به‌سزایی دارند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان