مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

رجب ماه استغفار است / در شب آرزوها عطاهای بسیار از جانب پروردگار نازل می شود

  • شناسه خبر: 93891
رجب ماه استغفار است / در شب آرزوها عطاهای بسیار از جانب پروردگار نازل می شود

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان به اولین شب جمعه ماه رجب معروف به لیله الرغائب اشاره کرد و گفت: رغائب جمع امر مرغوب است به معنای آنکه عطاهای بسیار از جانب پروردگار بر بندگان نازل می شود و دیگر معنای آن رغبت و آرزو است.

خانه » آخرین اخبار » رجب ماه استغفار است / در شب آرزوها عطاهای بسیار از جانب پروردگار نازل می شود

سید محمود حسینی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک وشریف رجب اظهار داشت: حوادث مختلف و مقدس در این ظرف زمان موجب قداست آن شده و طلوع سه امام معصوم موجب شرافت آن گردیده است.

وی به بعثت پیامبر اکرم(ص) و وقوع یک انقلاب فرهنگی در سطح جهان در ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: اولین آیاتی که بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شد در این ماه بوده است.

رجب ماه استغفار است

حسینی ماه رجب را ماه استغفار برشمرد و خاطر نشان کرد: این ماه را گرامی بداریم و در آن زیاد استغفار کنیم و از طرفی ماه رجب یکی از ماه های حرام و شهر الفرد به معنای جدا افتاده از ماه های حرام است.

وی از ماه رجب به نام شهر الاصب نام برد و گفت: اصب به معنای ریزش رحمت های الهی بصورت سرشار و فراوان بر بندگان است.

حسینی خاطر نشان کرد: نسیم های لطیفی در این ماه های مبارک در حال وزیدن است و انسان باید خود را در معرض آنان قرار دهد .

اعمال مستحبی شب لیله الرغائب

وی به اولین شب جمعه ماه رجب معروف به لیله الرغائب اشاره کرد و گفت: رغائب جمع امر مرغوب است به معنای آنکه عطاهای بسیار از جانب پروردگار بر بندگان نازل می شود و دیگر معنای آن رغبت و آرزو است.

حسینی تصریح کرد: خداوند چنین شبی را از سر لطف برای بندگان خود قرار داده است تا افراد نادم و پشیمان توبه کنند و به سوی درگاه پروردگار بازگردند.

وی در ادامه به آداب این شب مبارک اشاره کرد و بیان داشت: روزه گرفتن در روز پنج شنبه اول ماه مبارک و قرائت ۱۲ رکعت نمار در شب جمعه مستحب است که هر دو رکعت به سلام ختم می شود با این کیفیت که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر و ۱۲ مرتبه سوره توحید قرائت گردد و در پایان نماز اذکار متبرکی گفته شود که در مفاتیح الجناح مرحوم قمی بصورت کامل آمده است.

آمادگی ۱۰ مسجد برای معتکفین در رفسنجان

حسینی همچنین به ایام اعتکاف در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ایام را ایام البیض به معنای روشنایی می نامند و اعتکاف در این روزها بسیار مستحب است.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان از آمادگی ۱۰ مسجد در شهرستان برای معتکفین خبر داد و گفت: مسجد جامع و هفت مسجد دیگر در سراسر شهرستان برای خانم ها و مسجد النبی نیز برای آقایان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاقمندان می توانند برای ثبت نام به خود مساجد مراجعه نمایند و فیش غذا و آئین نامه اعتکاف را دریافت کنند.

حسینی با بیان اینکه معتکفین بایستی قبل از اذان صبح روز ۱۳ ماه رجب در مسجد حضور یابند تصریح کرد: شرط اعتکاف روزه گرفتن است که این روزه می تواند به نیت مستحبی و یا قضا و همچنین برای خود فرد یا دیگری گرفته شود.

برچسب ها:
اعتکاف در رفسجان لیلة الرغائب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان