نمایشگاه توانمندی های معلولین رفسنجان افتتاح شد

  • شناسه خبر: 9387
نمایشگاه توانمندی های معلولین رفسنجان افتتاح شد

“خانه خشتی” : هم زمان با هفته بهزیستی، نمایشگاه توانمندی های معلولین اداره بهزیستی رفسنجان با شعار «بهزیستی برابر سازی فرصت ها برای همه، به منظور بهتر زیستن»، آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز در دو شیفت صبح و عصر دایر است، صنایع دستی چون قالی بافی، خیاطی، نقاشی، […]

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه توانمندی های معلولین رفسنجان افتتاح شد

“خانه خشتی” : هم زمان با هفته بهزیستی، نمایشگاه توانمندی های معلولین اداره بهزیستی رفسنجان با شعار «بهزیستی برابر سازی فرصت ها برای همه، به منظور بهتر زیستن»، آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز در دو شیفت صبح و عصر دایر است، صنایع دستی چون قالی بافی، خیاطی، نقاشی، طلاسازی و هم چنین افتخارات ورزشی کسب شده توسط معلولین در معرض دید عموم قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ” خانه خشتی”، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که ظهر روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه و پس از اقامه نماز وحدت ظهر و عصر در محل اداره بهزیستی رفسنجان برگزار شد، امام جمعه رفسنجان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی، این نهاد را متعلق به همه آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: وجود بهزیستی در یک شهر باعث می شود بسیاری از معلولین و زمین گیران، نقش بیشتری برای حضور در جامعه داشته باشند.
حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: بایستی به جامعه تفهیم کنیم که با وجود حمایت های دولت مبنی بر تأمین بخشی از نیازهای افراد مستمند، هنوز عده ای در زندگی و معیشت خود درمانده اند. بنابراین کمک ها و حمایت های مالی افراد توانمند می تواند در این زمینه بسیارکارساز باشد.
وی افزود: افراد مسکین و نیازمند برای ما به منزله آزمون الهی هستند و در واقع یکی از روش هایی هستند که با آن مورد آزمایش قرار می گیریم؛ چرا که فقرا و نیازمندان در زندگی ما سهمی دارند و این امر باید در اجتماعات به مردم گفته شود.
حجت الاسلام رمضانی پور ایجاد موسسات خیریه و کمک های مردمی را بسیار قابل توجه دانست و گفت: تشکیل چنین نهادهایی خوب است، اما جوابگوی همه مستمندان نیست؛ امیدواریم با استعانت از پروردگار توفیق کمک به نیازمندان را پیدا کنیم و با همکاری بیشتر یکدیگر و از طریق انفاق و … از این آزمون الهی سربلند بیرون آییم.
رییس اداره بهزیستی رفسنجان نیز در سخنانی اظهار داشت: بهزیستی یک نهاد اجتماعی با اهداف والاست که شامل تک تک افراد جامعه می شود و تنها به معلولین اختصاص ندارد.
بلندی با اشاره به اینکه تلاش مسئولین و کارکنان بهزیستی همواره کمک به افراد تحت پوشش بوده است، گفت: این اداره تاکنون خدمات ارزنده ای داشته است و فعالیت های گوناگونی در راستای اهداف خود در بخش های اجتماعی، توانمندی، پیشگیری و مشارکت های مردمی انجام داده است.
وی با اشاره به تأثیر بسزای همکاری خیرین در ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه هدف در بهزیستی، افزود: با توجه به حجم فعالیت های این اداره و محدودیت بودجه های دولتی، این نیاز احساس می شود؛ که امیدواریم با همت توانمندان در این راه موفق باشیم.
بلندی در ادامه اهم فعالیت های اداره بهزیستی رفسنجان در سال ۹۰ را برشمرد و افزود: از جمله فعالیت های گسترده این اداره، می توان به ارائه خدمات مختلف به بیش از ۲۷۰۰ معلول و ۴۸۰ خانوار بی سرپرست تحت پوشش، حمایت از ۱۲۵ دانشجو و ۵۲۵ دانش آموز تحت پوشش، خدمات پزشکی و کادر درمانی و شنوایی سنجی وگفتار درمانی به بیش از ۲۰۰۰ متقاضی با برگزاری جلسات متعدد، ارائه خدمات به ۲۲۰۰ کودک در ۳۸ مهد کودک، اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در تمامی روستاها، برگزاری دوره های آموزش خانواده، مهارت های زندگی پیش از ازدواج و فرزند پروری، تحویل ۹ مورد فرزند خواندگی، توزیع وسایل توانبخشی به معلولین، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کل شهرستان برای ۸۷۰۰ کودک زیر ۶ سال و … اشاره کرد.

برچسب ها:
افتتاح شد توانمندی های رفسنجان معلولین نمایشگاه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان