از سوی اداره راه و شهرسازی

ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

  • شناسه خبر: 93715
ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان گفت: به منظور نگهداری و ایمن سازی راههای روستایی کلیه محورهای روستایی شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت .

خانه » آخرین اخبار » ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی اداره راه وشهرسازی رفسنجان، علی عباسی پور رئیس این اداره اعلام کرد: بنا به توصیه مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر برنامه ریزی به منظور نگهداری و ایمن سازی راههای روستایی  و در راستای اهداف و سیاست های وزارت راه وشهرسازی در مورد راههای روستایی طی نشستی با حضور بخشدار مرکزی فردوس ، کشکوییه و نوق کلیه محورهای روستایی شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت .

رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان اظهار داشت: طول راههای روستایی آسفالته رفسنجان ۵۵۰ کیلومتر میباشد که عمدتا از ترافیک بالایی نسبت به دیگر نقاط استان برخوردارند و ارتقا ایمنی عبور و مرور این محورها از الویت های ما درسال جاری می باشد.

وی افزود: در این جلسه مقرر گردید تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان راهداری رفسنجان و کارشناسان فنی بخشداریها تا پایان فروردین ماه ازکلیه محورهای روستایی بازدید و ضمن شناسایی نقاط پرتصادف علایم و تابلوها و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز را بررسی وجانمایی نمایند.

همچنین در این جلسه مقررشد بخشداریها با نظارت این اداره نسبت به اصلاح و استانداردسازی و آشکارسازی کلیه سرعت گاههای محور رفسنجان- نوق اقدام نمایند.

در ادامه عباسی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضی از دامداران بدون احساس مسئولیت دامهای سنگین خود را نظیر شتر را در طبیعت رها می کنند واین موضوع  بارها باعث ایجاد سانحه رانندگی در محور نوق و مرگ  شهروندان شده است، مقرر گردیدبا هماهنگی مقامات قضایی نسبت به جمع اوری و توقیف دامهایی که در حریم راهها رها شده شده اند اقدام گردد.

وی تصریحکرد: مطابق قانون چنانچه از ناحیه اینگونه دامها خسارتی به کسی وارد شود صاحب دام مسئول و باید نسبت به جبران خسارت وارده برآید.

در پایان این نشست مقرر شد بخشداریها با مشارکت اداره راه وشهرسازی و بابت استفاده از قیر رایانه ای نسبت به زیرسازی و آسفالت محورهای بین روستایی اقدام نمایند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان