در گفت و گو با صاحب ریزبافترین قالی بین المللی مطرح شد:

از شعار بدم می آید وقتی میگوییم اقدام و عمل باید بلند شویم

  • شناسه خبر: 93641
از شعار بدم می آید وقتی میگوییم اقدام و عمل باید بلند شویم

حسین ابوالهادی گفت: وقتی رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اگر ما پیرو ولایت هستیم باید عمل کنیم، من از شعار بدم می آید وقتی میگوییم اقدام و عمل، باید بلند شویم.

خانه » آخرین اخبار » از شعار بدم می آید وقتی میگوییم اقدام و عمل باید بلند شویم

به گزارش خانه خشتی،حسین ابوالهادی در روستای دره در رفسنجان متولد و از ۶ سالگی وارد کار قالی بافی شد و کار خود را زیر نظر شرکت فرش ادامه داد و در این سالها از اساتیدی چون علی ابوالهادی، حسین مهدی پور، محمود کاظمی و حبیب ابوالهادی بهره برده است.

ghali-rafsanjan-khanehkheshti (7)

ابوالهادی سال ۵۱ از دره در به رفسنجان مهاجرت کرده و سال ۵۶ از حمایت شرکت فرش خارج و مستقل شد و هم اکنون در چندین کارگاه مشغول به کار است و نزدیک به ۳۰۰ نفر را به این کار واداشته است.

وی که صاحب که ریزبافترین قالی بین المللی است در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی از طراحی و بافت این قالی گفت: این قالی اولین فرش ۱۵۰ رج در استان کرمان است که توسط آقای رسول ریسرجانی طراحی شده است، این فرش در ابعاد ۲٫۵ در ۳٫۵ متر و ۳۰۰جفت ۱۵۰ رج کرمان بافته شده که ۲۷ میلیون گره داشته وبافت آن ۱۰ سال طول کشید.

ghali-rafsanjan-khanehkheshti (1)

ریزبافترین قالی بین المللی

ابوالهادی ادامه داد: در بازدید وزیری رئیس اتحادیه فرش کرمان از کارگاه وی این فرش را بی نظیر دانست و گفت در بازار بین المللی قالی  چنین فرشی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه کیفیت این قالی برای من مهم است و نه صرفه ی مالی آن تصریح کرد: با دیدن هنر استاد عباس کرباسی در تاریخ کرمان که فرشی ۴۰۰ متری بافت و در مسجد جامع کرمان پهن کرد و این فرش هم اکنون در کلیساهای آمریکاست، انگیزه ای برای کار کردن و ایجاد میراثی جدید پیدا کردم که مسیر او را ادامه دهم.

ghali-rafsanjan-khanehkheshti (3)

این فرش هنوز فروخته نشده و در قم است و ۵۰ درصد آن در مالکیت حسین ابوالهادی است.

ابوالهادی در سخنانش به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اشاره کرد و گفت: اگر ما پیرو ولایتیم باید عمل کنیم، من از شعار بدم می آید وقتی میگوییم اقدام و عمل، باید بلند شویم.

به گفته ابوالهادی ۲۵ قالی باف در کارگاه او شاغل و تحت پوشش بیمه هستند.

ghali-rafsanjan-khanehkheshti (6)

وی کارگاه هایی همچون این کارگاه قالی بافی را زود بازده و در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

ابوالهادی با بیان اینکه هر قالی ۲٫۵ در ۳٫۵ متر، حدود ۶ هزار روز با ۸ ساعت کاری  و یا ۲ سال طول میکشد تصریح کرد: ما برای بافتن قالی کاملا روی پای خود هستیم و تمام مواد اولیه ی آن اعم از پشم و رنگ های گیاهی در ایران و توسط خود افراد آماده میشود.

ghali-rafsanjan-khanehkheshti (4)

وی همچنین به بازدید ملانوری فرماندار رفسنجان از این کارگاه قالی اشاره کرد و گفت: فرماندار از این بازدید شگفت زده شد و قول هایی را در جهت همکاری به ما داده اند.

برچسب ها:
حسین ابوالهادی روستای دره در رفسنجان ریزبافترین قالی بین المللی قالی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان