رحیمی: برخی مدعیان دفاع از محرومان ۲۱ آپارتمان در تهران دارند

  • شناسه خبر: 9258
رحیمی: برخی مدعیان دفاع از محرومان ۲۱ آپارتمان در تهران دارند

خانه خشتی: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در راستای عدالت محوری و گسترش عادلانه خدمات درمانی برای تمام اقشار جامعه اجرا می‌شود، گفت: برخی از درآمد ماهی ۲۰۰ میلیون نمی‌گذرند. خانه خشتی به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری فارس به […]

خانه » آخرین اخبار » رحیمی: برخی مدعیان دفاع از محرومان ۲۱ آپارتمان در تهران دارند

خانه خشتی: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در راستای عدالت محوری و گسترش عادلانه خدمات درمانی برای تمام اقشار جامعه اجرا می‌شود، گفت: برخی از درآمد ماهی ۲۰۰ میلیون نمی‌گذرند.

خانه خشتی به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری فارس به عنوان نخستین استان اجرا کننده این طرح در کشور اظهار داشت: طبیعی است که این کار بزرگ مخالف نیز داشته باشد و این افراد اقلیتی هستند که یا گرفتار جهل هستند و یا منافعی دارند که به خطر می‌افتد.

وی تصریح کرد: آنها که ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون درآمد دارند و مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند و یا کمتر از مقدار متناسب پرداخت می‌کنند از اجرای این طرح نگران هستند.

رحیمی ادامه داد: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و مسکن مهر نیز مخالفانی داشت اما دولت اجرای این طرح‌های بزرگ را پذیرفت و از تهمت‌ها و تخریب‌ها نهراسید.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مسکن در سبد تورم ۳۰ تا ۳۳ درصد سهم دارد چرا که برخی می‌خواهند در شهرها به قیمت خون مردم از فروش مسکن سود کنند و با ساخت ۶ هزار مسکن مهر خیالات آنها نقش بر آب می‌شود.

وی اضافه کرد: ما مسئول هستیم به مردم خدمت کنیم چرا که شان مردم ایران بسیار فراتر از این است و خدمتگزاران مردم نیز تنها به منافع گروهی اندک نمی‌اندیشند بلکه به منفعت عمومی مردم فکر می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: هر جا سر و صدایی هست و مخالفتی وجود دارد مطمئن باشید که نعره‌زنندگان کسانی هستند که منافعشان در خطر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسی که ادعای دفاع از مظلومان و مستضعفان دارد در تهران مالک ۲۱ آپارتمان است و مردم مطمئن باشند که دولت این مسائل را رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد حق مردم پایمال شود.

به گفته وی، طرح پزشک خانواده در تمام استان‌ها آغاز شده اما هیچ‌کدام آغاز شکوهمند و روند دقیق اجرایی استان فارس را نداشتند.

رحیمی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی ۷۰ سال پیش چنین طرحی را اجرا کردند و امروز از نظر شاخص‌های بهداشتی وضعیت بسیار خوبی دارند چرا که هدف آن تامین آسایش و سلامت شهروندان و توسعه خدمات است.

وی اضافه کرد: پیش از این طرح مردم برای مراجعه به پزشک دچار سردرگمی شده و از افراد بدون صلاحیت در مورد مجرب بودن این یا آن پزشک مشورت می‌خواستند در حالی که در این طرح پزشک خانواده با هزینه کمتر افراد را درمان کرده یا به متخصص ذی‌صلاح معرفی می‌کند.

بالابردن سن امید به زندگی تا مرز ۷۸ سال و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت از مواردی بود که رحیمی ذیل خدمات گسترده در بخش بهداشت و درمان به آن اشاره کرد.

احیای طب ایرانی و تشکیل سازمان طب ایرانی و جایگزینی بسیاری از داروهای شیمیایی با داروهای سنتی که عوارض کمتری دارند دیگر طرحی بود که رحیمی آن را از اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: خانم دستجردی نشان داد بانوان ایرانی لایق و شایسته هستند و می‌توانند منشأ اثر باشند.

در این مراسم تمبر افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری استان فارس به عنوان نخستین استان اجرا کننده در کشور با ۱۲ هزار نسخه به طور نمادین رونمایی شد.

همچنین طرح پزشک خانواده از طریق ویدئو کنفرانس در ۷ مرکز جهرم، فراشبند، آباده، اقلید، فیروزآباد، سپیدان و شیراز به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش فارس، با اجرای طرح پزشک خانواده مراجعه مستقیم به متخصصان و فوق تخصص‌ها بنا بر تبلیغات و شهرت جای خود را به ارجاع از طرف پزشک خانواده داده و ضمن کاهش هزینه‌های مردم نوبت‌دهی چند ماهه و برخی مسائل مانند زیرمیزی از میان می‌رود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان