گلایه های فرمانده سپاه قدس:

در پچ پچ های سیاسی نگویید جمهوری اسلامی ماجراجویی می کند / چه کسی به جز جمهوری اسلامی می توانست در مقابل تکفیری ها بیاستد / امروز دفاع از اسلام بدون دفاع از ولی فقیه معنا ندارد

  • شناسه خبر: 92223
در پچ پچ های سیاسی نگویید جمهوری اسلامی ماجراجویی می کند / چه کسی به جز جمهوری اسلامی می توانست در مقابل تکفیری ها بیاستد / امروز دفاع از اسلام بدون دفاع از ولی فقیه معنا ندارد

فرمانده سپاه قدس گفت: آیا این عیب است که جمهوری اسلامی در مقابل گروهی بایستد که ۲ هزار زن را به یک مصیبت سنگینی دچار کردند و در مقابل کسانی که مساجد و امکانات مسلمانان را تخریب می کنند ایستادگی می کند ؟

خانه » آخرین اخبار » در پچ پچ های سیاسی نگویید جمهوری اسلامی ماجراجویی می کند / چه کسی به جز جمهوری اسلامی می توانست در مقابل تکفیری ها بیاستد / امروز دفاع از اسلام بدون دفاع از ولی فقیه معنا ندارد

به گزارش خانه خشتی به نقل از  آرمان کرمان؛ سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجد الرسول شهر کرمان با تجلیل از برگزاری این یادواره اظهار داشت: این کار هم خدمت به مسجد است و هم خدمت به جمهوری اسلامی و هیچ کاری ارزنده تر از چنین کارهایی برای پیوند دادن جوانان و نوجوانانی که امروز در معرض تهاجم وبه تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی هستند با شهدا و الگو قرار دادن آن انسانهای ارزشمند حقیقی نیست.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما جبهه وسیع تر شده و ابعاد گسترده تری به خودش قرار گرفته است ، ادامه داد: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی به مرکزیت و محوریت عالم اسلام و عالم تشیع تبدیل شده است دشمنی ها هم با آن فزونی پیدا کرده است و دشمن جبهه هایی امروز باز کرده است که با جبهه ی دیروز کاملا متفاوت است و سلاح های آن هم متفاوت است البته بخشی از سلاح هایش سلاح های دیروز است و بخشی سلاح های جدید است.
فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه جبهه ما امروز یک جبهه وسیعی است، تصریح کرد: برخلاف آن چیزی که دشمنان ما تبلیغ می کنند  این نبردها و جبهه هایی که علیه ما بازشده است به دلیل ماجراجویی ما نیست چرا که هیچ کجای دنیا بر علیه کسی ماجرا جویی نکردیم.

وی با اعلام اینکه در این عالم امروز چه در عالم اسلام و چه در غیر جهان اسلام ما کشوری با نجابت و صلح طلب تر از جمهوری اسلامی نداریم، تشریح کرد: ما بر علیه هیچ همسایه ای عملی نداشتیم و نیز هیچ دیدگاه توسعه طلبانه ای در هیج بعدی با کسی نداشتیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه با وجود اینکه اینکه دنیا دنیایی پر از ظلم است و بین رهبران و مردم فاصله بسیار زیادی وجود دارد اما جمهوری اسلامی هیچ کجا تعرضی نداشته است، گفت: به رغم نامشروعیت بودن حکومت آل سعود و به رغم اینکه مردمش هیچ نقشی در حکومت ندارد ، اما جمهوری اسلامی هیچ گاه علیه آنها ماجرایی ایجاد نکرده است ولی این سعودی است که پیوسته در جهان اسلام و بر علیه ما ماجراجویی کرده است.
وی ادامه داد: حزب الله لبنان که ماجراجویی علیه عربستان نکرده است و تنها اقدام آنها این بود که به عنوان یک حزب عربی اسلامی به تنهایی کاری را که همه ارتشهای عرب از سال ۴۷ تا پایان دهه شست میلادی نتوانستند انجام بدهند ، انجام داد و در دفاع از یک کشور عربی، دشمن مسلمانان را شکست داد.
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک کشور انقلابی است و اصولی دارد که  بخشی در درون مردم ، بخشی در درون قوانینش ، بخشی در درون حکومتش و بخشی در درون رهبریش تبلور پیدا کرده است ، اعلام کرد: بزرگترین رهبران دنیا وقتی این اصول را می بینند خاضع می شوند ولی برای برخی دیگر این اصول غیر قابل تحمل شده و ماجرا جویی ما از دید آنها اصول ماست چون این اصول هیچگونه تشابهی با اصول آنها ندارد.
وی با بیان این پرسش که در کدام کشور اسلامی ما تلاش کردیم برادران سنی را شیعه کنیم اظهار داشت: بلعکس همه جا جان ما سپر سنی ها بود که آنها را در جنگهای گوناگون از دست دشمنان جهان اسلام نجات دهیم.

سردار سلیمانی تشریح کرد: ما در فلسطین در مقابل صهیونیستها با جان و مال از مسلمانهایی دفاع کردیم که همه سنی بودند.

وی در ادامه سخنان خود با گلایه از کسانی که در داخل به همین تبلیغات دامن می زنند گفت: کشور ما در همه ابعادش اعم از تصمیماتش،  عدالتش، اقتصادش و… استقلال دارد ولی خیلی باید دقت کنیم خصوصا جوانها در فضاهای سیاسی ، در جلسه های خصوصی و در پچ پچ های سیاسی تابع این فکر قرار نگیرند که فکر کنند که در کشور یک ماجرا جویی صورت می گیرد.
فرمانده سپاه قدس با ابراز اینکه همه می دانند اگر جمهوری اسلامی در مقبل تکفیر نمی ایستاد ، امروز این آتش دامان همه را می گرفت، تاکید کرد: گروه های تکفیری فقط مقدساتی که شیعه و سنی به آن اعتقاد دارند مثل عتبات مقدسه ای را مورد هجوم قرار ندادند بلکه امروز حریم انسانیت در جهان مورد هجوم واقعه شده است و چه کسی غیر از جمهوری اسلامی در مقابل آن قرار دارد.
وی با بیان این پرسش که آیا این یک کار ماجراجویانه است ، تصریح کرد: آیا این عیب است که جمهوری اسلامی در مقابل گروهی بایستد که ۲۰۰۰ زن را به یک مصیبت سنگینی دچار کردند؟ و در مقابل کسانی که مساجد و امکانات مسلمانان را تخریب می کنند ایستادگی می کند ؟ چه کسی غیر از جمهوری اسلامی وجود دارد که در مقابل این ماجراجویی بزرگ بایستد؟

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه یادواره شهدا با بیان اینکه وقتی اسامی شهدا را در دفترچه ای دیدم تکان خوردم چرا که اینها بهجت های کرمان بودند ، که راه ۶۰ ساله و ۱۰۰ ساله علما را در دوران جوانی طی کردند ، ابراز داشت: شرط شهید شدن شهید بودن است یعنی شهید کسی است که وقتی او را می بینید و می شنوید و در محفل او حضور پیدا می کنید بوی شهادت را از او استشمام کنید.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهادت سه پایه دارد، گفت: اولین پایه آن پایه هجرت است و وقتی که هجرت از خود صورت نگیرد هجرت از وطن اتفاق نمی افتد ، هجرت از مال اتفاق نمی افتد، هجرت از مابقی از اتصالات دنیوی اتفاق نخواهد افتاد.
وی پایه دوم را مجاهدت و پایه سوم را پایبندی به عهد دانست و تشریح کرد: امروز وضع عالم شیعه با دیروز خیلی فرق می کند . امروز می توان گفت اگر کسی به دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پایبند نباشد به اصول دین پایبند نیست.
فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: امروز امکان ندارد کسی بتواند از اسلام دفاع کند بدون اینکه از ولی فقیه دفاع کند مگر اینکه فقط بخواهد به صورت احکام عمل کند.

وی تشریح کرد: امکان ندارد بتوان امروز بین دفاع از اسلام و بین حفظ و حرمت اسلام و دفاع از ولی فقیه وحرمت ولی فقیه یک وجه تمایزی قائل شد چرا که اینها به هم مرتبط است.

وی ادامه داد: چرا امام بر مسئله حفظ حکومت تاکید می کند ، چون امروز اگر این حکومت از دست رفت ، در قصه عراق معلوم نبود چه بر سر عتبات می آمد.
سردار سلیمانی با ابراز اینکه اگر با وجود همه دشمنی ها این کشور آرام است تنها به خاطر اثر ولی فقیه است ، بیان کرد: امکان ندارد کسی بگوید من ملت ایران را دوست دارم و دم از مردم سالاری بزند اما به حفظ این حکومت پایبند نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان