جنگ‌جهانی کوچک در سوریه جریان دارد/ پیوستن بلک‌واتر به تروریست‌ها

  • شناسه خبر: 9187
جنگ‌جهانی کوچک در سوریه جریان دارد/ پیوستن بلک‌واتر به تروریست‌ها

خانه خشتی: دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آدم‌های سرگردان القاعده که ریشه اصلی آنها پاکستان، عربستان، انگلیس و آمریکا است روانه سوریه شدند اما امید زیادی است که آنها به آرزوهای خود نرسند. خانه خشتی به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیدار اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری […]

خانه » آخرین اخبار » جنگ‌جهانی کوچک در سوریه جریان دارد/ پیوستن بلک‌واتر به تروریست‌ها

خانه خشتی: دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آدم‌های سرگردان القاعده که ریشه اصلی آنها پاکستان، عربستان، انگلیس و آمریکا است روانه سوریه شدند اما امید زیادی است که آنها به آرزوهای خود نرسند.

خانه خشتی به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیدار اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شامگاه پنجشنبه از شبکه ۲ سیما پخش شد، بیداری اسلامی را بازگشت به اسلام و ارزش‌های اسلامی و بازگشت مسلمانان به عزت تضعیف شد‌شان خواند و اظهار داشت: بیداری اسلامی بازگشت مسلمانان به خویشتن اسلامی خویش است.

وی نقش زنان در بیداری اسلامی را نقش درجه اول دانست و یادآور شد: ستون فقرات یک خانواده زن است و اگر زنان در صحنه باشند خانواده نیز در صحنه است.

دبیر کل مجمع جهانی بیدار اسلامی الگوی موجود بیداری اسلامی را جمهوری اسلامی خواند که در آن همه مردان و زنان با دستان خالی و شعار الله اکبر به میدان آمدند و با این نوع مبارزه مستبدین را ساقط کرده، دست بیگانگان را کوتاه کرده و دموکراسی اسلامی را رقم زدند.

ولایتی در خصوص اجلاس بیداری اسلامی و نقش ایران گفت: اولین کشوری در کل جهان اسلام که در مقابل استعمار سیاسی، فرهنگی و استکبار ایستاد ایران بود و کشورهای دیگر منطقه نیز پنهان نمی‌کنند که ایران الگوی آنها است. جمهوری اسلامی با توجه به نقش فرامرزی که برای خود قائل است به عنوان پیشتاز بیداری اسلامی در صدد عملیاتی کردن این اجلاس‌ها برآمد.

وی با اشاره به تعداد زیاد افرادی که قصد شرکت در اجلاس‌های برگزار شده در ایران را دارند، یادآور شد: همواره تعداد کسانیکه خواستار حضور در این اجلاس‌ها بوده‌اند بیش از ظرفیت اجلاس‌های ماست.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: در این اجلاس‌ها از گروه‌های مختلف اعتقادی، مذاهب و سلایق گوناگون اعم از تندرو، سلفی، اخوانی، زیدیه و امامی دعوت می‌شوند تا حضور داشته باشند.

ولایتی ادامه داد: در تمامی اجلاس‌ها ۷۰ درصد شرکت کنندگان اهل سنت و ۳۰ درصد شیعه و ۵۰ درصد عرب و ۵۰ درصد غیر عرب وجود دارند.

وی پیروزی اسلام‌خواهان در تونس و مصر را دستاورد عظیم برای مسلمانان خواند و یادآور شد: با وجود همه توطئه‌ها، تزویر‌ها و فریب‌ها همانطور که جمهوری اسلامی پیش بینی می‌کرد کاندیدای اسلامگرایان رای آورد. پیروزی مرسی یک نقطه عطف در تاریخ معاصر جهان عرب بود و شورای نظامی مصر هر روز یک سنگ اندازی جدید در برابر این فرآیند دارد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی حفظ دستاوردهای انقلاب‌های منطقه را از خود دستاوردها مهم‌تر خواند و گفت: جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند از نهضت‌های اسلامی حمایت کند چرا که این نهضت‌ها دشمنان زیادی دارند.

وی در پاسخ به سؤال برخی که عنوان می‌کنند این تحولات به ایران چه ارتباطی دارد، اظهار داشت: اگر نگاه اسلامی هم نداشته باشیم، یکی از عوامل مقتدر شدن یک دولت این است که کشورهای همسایه به هم نزدیک شده و با هم متفق باشند که در این صورت قدرت آنها می‌تواند بر قدرت‌های بین‌المللی چیرگی یابد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیاست‌های دو گانه غرب و کشورهای مرتجع عرب در قبال تحولات منطقه گفت: زمانیکه این انقلابات در شمال آفریقا کلید خورد به سرعت به مصر رسید و عملاً این کشور را که قطب اصلی جهان عرب است متحول کرد که این موضوع همه سرمایه گذاری غرب، رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را بر باد داد و آنان پایگاه‌های مهم خود در مصر و تونس و لیبی را از دست دادند و پایگاه‌شان در بحرین و یمن نیز در حال از دست رفتن است. لذا تلاش می‌کنند با دخالت در سوریه منطقه را به آتش بکشند.

ولایتی ادامه داد: آنها حلقه طلایی زنجیره مقاومت را که مشکلاتی نیز دارد شناسایی کرده و تلاش دارند با سرنگونی دولت اسد علاوه مسلط شدن بر سوریه بر عراق، لبنان و منطقه مسلط شوند تا شکست‌های خود در منطقه را جبران کنند.

وی با اشاره به ورود کشورهای مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای با پول، تسهیلات و مزدور به عرصه سوریه یادآور شد: امروز یک جنگ بین‌الملل کوچک در سوریه به راه افتاده و کشورهای روسیه و چین احساس خطر کردند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به موقعیت سوق الجیشی سوریه گفت: این کشور همسایه ترکیه، فلسطین، ناتو و متحد ایران است که پشتوانه مقاومت لبنان و فلسطین می‌باشد که اگر حکومت سوریه از بین رود مقاومت منطقه از بین می‌رود و آنچه در مصر، تونس و لیبی از دست غربی‌ها رفته در سوریه به دست می‌آوردند.

ولایتی ادامه داد: امروز سرمایه گذاری بین المللی برای تخریب سوریه وچود دارد و این موضوع آنقدر برای امنیت جهان خطرناک است که روسیه برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی مواضع محکمی را در قبال غرب اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه مزدورهای چند ملیتی وارد سوریه شده و حتی گروه امنیتی- تروریستی بلاک واتر نیز در سوریه فعال است اظهار داشت: آدم‌های سرگردان القاعده که ریشه اصلی آنها پاکستان، عربستان، انگلیس و آمریکا است روانه سوریه شدند. اما امید زیادی است که آنها به آرزوهای خود نرسند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روی کار آمدن مرسی در مصر و سرنوشت پیمان کمپ دیوید اظهار داشت: امروز مرسی از چند جهت تحت فشار است. شورای نظامیان که پارمان را منحل کرده و اختیارات ریاست جمهوری را کم کرد، رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای مرتجع عرب که نفت فراوانی داشته و تلاش دارند تا از شرایط موج بیداری اسلامی به کشورهایشان جلوگیری کنند.

ولایتی در خصوص گسترش موج بیداری اسلامی در جهان نیز اظهار داشت: آمریکا قصد دارد جهان آینده تک قطبی باشد اما چند قطبی خواهد بود. رقبت عمومی در بین ملت‌های اسلامی برای ایجاد همبستگی اسلامی با محوریت ایران وجود دارد و می‌توان پیش بینی کرد که یکی از قطب‌های جهان آینده جهان اسلام است.

وی روسیه، شرق آسیا با محوریت چین، جنوب آسیا به محوریت هند، آمریکا لاتین با رهبری برزیل و اتحادیه اروپا را از قطب‌های احتمالی جهان آینده خواند و یادآور شد: قطعاً جهان آینده تک قطبی نخواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص نقش و جایگاه ایران در جهان آینده نیز گفت: جمهوری اسلامی در آینده بیش از گذشته محوریت جهان اسلام را خواهد داشت.

وی افزود: ایران امروز در بسیاری از موارد جایگاه اول منطقه را دارد که حوزه‌های دفاعی و سیاسی از آن جمله‌اند. هر کشوری در منطقه نفوذ بیشتری داشته باشد قدرت سیاسی‌اش بیشتر است.

ولایتی یادآور شد: امروز در خاورمیانه و غرب آسیا و جهان اسلام هیچ کشوری جایگاه و نفوذ ایران را ندارد و هیچ کشور اسلامی نیز در بین ملل مسلمان مقبولیت ایران را ندارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان