توصیه های نوروزی برای مسافران

  • شناسه خبر: 91853
توصیه های نوروزی برای مسافران

عید نورور فرصتی مناسب برای مسافرت است لذا افراد بیمار که قصد مسافرت برای چند روز را دارند بهتر است نکاتی را رعایت کنند تا اثرات منفی گردش بر وضعیت جسمانی انها تأثیر نگذارد.

خانه » آخرین اخبار » توصیه های نوروزی برای مسافران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” در این خصوص نکاتی را بیان کرد و گفت: مسافران نوروزی که دارو مصرف می کنند علاوه بر اینکه آنها را در دسترس قرار دهند طبق دستور پزشک مصرف نمایند.

لیلا چیت چی افزود: ممکن است سالمندان به دلیل ناآگاهی، فراموشی یا ناخوانا بودن متن های درج شده بر روی دارو آنها را به اشتباه مصرف کنند که تکرار مصرف اشتباه، سلامت آنها را به خطر می اندازد لذا خانواده ها در ایام تعطیلات نوروز نظارت بیشتری بر روی مصرف داروهای سالمندان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از یک تا شش سالگی گروه سنی پر خطر در معرض مسمومیت های دارویی به شمار می روند تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان هر رفتاری از والدین تقلید می کنند لذا والدین در برابر کودکان دارو مصرف نکنند.

وی با بیان اینکه در هنگام مسافرت نباید داروها را پشت شیشه ماشین و زیر نور آفتابقرار داد توصیه کرد: نور آفتاب به سرعت داروها را خراب می کند همچنین در زمان مسافرت از عطاری ها و فروشگاههای غیر معتبر از خرید دارو و مکمل های رژیمی خودداری شود زیرا برخی داروها و مکمل های گیاهی حاوی ترکیبات مضر هستند.

معاون غذا و داروی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در مسافرت های نوروزی دفترچه بیمه، آخرین نسخه پزشکی، داروهای اولیه مانند مسکن ها و وسایل پانسمان به همراه داشته باشید.

وی ادامه داد: ممکن است در روهای تعطیلات نوروزی به داروخانه های روزانه دسترسی نداشته باشید اما همیشه داروخانه های شبانه روزی و برخی داروخانه هایی که از قبل جهت بازبودن تعیین شده اند قابل دسترسی هستند.

چیت چی به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه را ضروری دانست و گفت: در این راستا برای تهیه نمودن این جعبه از راهنمایی های دکتر داروساز می توانید بهره مند شوید.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری مزمن از جمله تشنج ، بیماری قلبی و فشارخون، افسردگی و اختلالات عصبی، دیابت و چربی خون و غیره دارند بایستی در هنگام مسافرت در ایام نوروز مطمئن شوند که داروهای این نوع بیماری ها که باید به طور مرتب مصرف شوند را به اندازه کافی تا پایان مسافرت به همراه داشته باشند.

چیت چی افزود: زیرا قطع ناگهانی این داروها بیمار را دچار مشکل می کند.

وی به افرادی که در هنگام حرکت قطار یا اتومبیل و هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوند توصیه کرد: این افراد می توانندنیم ساعت قبل از حرکت  یک قرص دیمن هیدرینات ۵۰ میلی گرمی مصرف نمایند و ضمن اینکه در طول رسیدن به مقصد نیز هر شش ساعت یک قرص را مصرف کنند تا عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه برطرف شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان