افتتاح ۱۷ کیلومتر دیگر از فاز دوم بزرگراه شهدای صنعت مس رفسنجان

  • شناسه خبر: 9171
افتتاح ۱۷ کیلومتر دیگر از فاز دوم بزرگراه شهدای صنعت مس رفسنجان

“خانه خشتی” : ۱۷ کیلومتر دیگر از باند دوم محور رفسنجان – سرچشمه ،با حضور استاندار کرمان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی” خانه خشتی”،در مراسم افتتاحیه این پروژه که با حضور مهندس نجار استاندار کرمان، مهندس مقبلی قائم مقام وزیر، دکتر آذین نماینده مردم رفسنجان، پورمحمدی فرماندار رفسنجان، دکتر سعد محمدی مدیر […]

خانه » آخرین اخبار » افتتاح ۱۷ کیلومتر دیگر از فاز دوم بزرگراه شهدای صنعت مس رفسنجان

“خانه خشتی” : ۱۷ کیلومتر دیگر از باند دوم محور رفسنجان – سرچشمه ،با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی” خانه خشتی”،در مراسم افتتاحیه این پروژه که با حضور مهندس نجار استاندار کرمان، مهندس مقبلی قائم مقام وزیر، دکتر آذین نماینده مردم رفسنجان، پورمحمدی فرماندار رفسنجان، دکتر سعد محمدی مدیر عامل شرکت صنایع مس ایران، و جمعی از مسئولین برگزار شد، مدیر عامل شرکت صنایع مس ایران ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این پروژه افزود: در حال حاضر در محور رفسنجان – سرچشمه پیشرفت خوبی داشته ایم و امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری به طور کامل به بهره برداری برسد.
دکتر سعد محمدی در ادامه گفت: برنامه ریزی ابتدایی به نحوی بود که می بایست ۷۰ درصد هزینه ها توسط شرکت مس و ۳۰ درصد آن را وزارت راه متقبل شود که با رایزنی های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی و عدم تأمین بودجه احداث این باند توسط آن ها، کل هزینه ساخت پروژه احداث باند دوم محور رفسنجان – سرچشمه – شهربابک را شرکت مس پرداخت کرد.
وی افزود: سال گذشته و در فاز نخست، باند دوم محور رفسنجان – سرچشمه به طول ۲۰ کیلومتر به بهره برداری رسید و امروز نیز ۱۷ کیلومتر آن به اتمام رسید.


دکتر سعد محمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد سرمایه گذاری توسط شرکت مس در بخش های گوناگون صورت گرفته است که در اجرای آن از هیچ بانکی تسهیلات دریافت نکرده است؛ ضمن اینکه در سال جاری با عملیاتی نمودن مصوبه سفر هیئت دولت در خصوص استخدام ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان، شرایط اشتغال برای این افراد به وجود می آید و در زمینه جذب نیروی انسانی متخصص در مجتمع فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سه چهار سال آینده ظرفیت تولید مس ۵/۲ برابر خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم با استعانت از خدای متعال و تلاش پرسنل، جایگاه خود را از ۴۲ صدم به ۶۲ صدم، و در چهار سال آینده به ۸/۱ درصد افزایش دهیم تا این صنعت وظیفه خود را در صنعت کشور به انجام برساند.
در ادامه قائم مقام وزیرراه و شهرسازی، احداث این محور را در جهت کاهش تردد در مسیر کرمان – سیرجان که به طور موازی قرار گرفته است، بسیار قابل توجه دانست و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۸ آغاز و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. ضمن اینکه در محور شهربابک – رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت عملیاتی داشته است.


مهندس مقبلی افزود: این محور از میزان تصادفات ناشی از جرحی و مالی می کاهد و از نظر زمان و سوخت، سالیانه دو میلیارد تومان کاهش هزینه در بر خواهد داشت، به طوری که طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بازگشت سرمایه خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان و برای احداث پل اوراف به طول ۶۰ متر، یک میلیارد تومان هزینه شده است که همگی توسط شرکت مس پرداخت و با همکاری اداره راه و شهرسازی و پیمانکاری شرکت جهاد نصر به صورت EBC انجام شده است.
استاندار کرمان نیز در سخنانی ضمن اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم و تاکنون، ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده است، بیان داشت: هزینه صرف شده برای این منظور هزار میلیارد تومان بوده است که به طور متوسط و با توجه به شرایط ایجاد راه ها از لحاظ کوهستانی، کویری و زراعی بودن زمین آن ها، به ازای هر کیلومتر ۸۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.
مهندس نجار ادامه داد: در بحث پروژه های مهر ماندگار که تأمین کامل هزینه های آن توسط شرکت مس پرداخت شده است، عملیات گسترده ای صورت گرفته است و در زمینه احداث آزادراه سیرجان – تهران توسط بخش خصوصی اقداماتی صورت گرفته که با اجرای آن، شعار «ما می توانیم» دولت را تحقق می بخشیم.
وی در پایان اظهار داشت: شرکت مس با تقدیم ۹۹۹/۹۹ درصد از مس خالص به بازار، می تواند در زمینه صنایع پایین دستی اقدامات ویژه ای انجام دهد تا ارزش افزوده بالا رود.

برچسب ها:
17 کیلومتر افتتاح بزرگراه شهدای شهدای صنعت مس صنعت مس فاز دوم مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان