رئیس جمهور در زنجان: گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم

  • شناسه خبر: 9112
رئیس جمهور در زنجان: گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم

رییس‌جمهور با بیان اینکه “هر هفته من یا همکارانم سفری برای افتتاح پروژه‌های بزرگ خواهیم داشت”، وعده داد که بیش از ۹۰۰ پروژه بزرگ در کشور تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد. به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جشن خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن مهر در زنجان […]

خانه » اخبار ویژه » رئیس جمهور در زنجان: گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم

رییس‌جمهور با بیان اینکه “هر هفته من یا همکارانم سفری برای افتتاح پروژه‌های بزرگ خواهیم داشت”، وعده داد که بیش از ۹۰۰ پروژه بزرگ در کشور تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جشن خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن مهر در زنجان با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در این زمینه، با بیان اینکه “از سال گذشته دولت تصمیم بسیار بزرگی گرفت”، افزود: معمول این بود که دولت‌ها می‌آمدند و پروژه‌هایی را آغاز می‌کردند اما هنگامی که دولت‌ها به اتمام می‌رسید بسیاری از کارها نیمه‌تمام می‌ماند. بالاخره هر دولتی که می‌آید شعارهایی می‌دهد و علاقه‌مند است کارهایی انجام دهد ولی هنگامی که پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌ماند دولت بعد باید آن را به اتمام می‌رساند.

وی تصریح کرد: در این دولت در این زمینه چند جلسه برگزار شد تا چاره‌ای پیدا شود که در دولت بعد چنین اتفاقی نیفتد. به این نتیجه رسیدیم که تمام پروژه‌های بزرگ اصلی رابه اتمام برسانیم. در این راستا بیش از ۹۰۰ پروژه بزرگ تعریف و به عنوان طرح مهر ماندگار نامگذاری شد که ان‌شاءالله تا پایان دولت دهم این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. هزینه آن نیز این است که همکاران من بیشتر از گذشته تلاش کنند.

برخی داد و بیداد می‌کنند 

رییس‌جمهور با بیان اینکه “امسال گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم تا خرج‌های بیهوده نشود”، گفت: البته برخی داد و بیداد می‌کنند و مقاله می‌نویسند اما نظر ما بر این است که اگر آنها به ما ناسزا هم می‌گویند اشکال ندارد، در عوض این سدها و کارخانه‌ها باید به اتمام برسد و ان‌شاءالله با دعای شما همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه “در شرایط سخت فکر انسان بیش از گذشته به کار می‌افتد”، اظهار کرد: تا یکی ـ دو سال قبل چشم همه به خزانه دولت بود و بعضی به دنبال این بودند که پولی از خزانه بگیرند. از یک سال قبل بیان کردیم که این موضوع باید محدود شود و اکنون فکرها به کار افتاده است.

رییس‌جمهور با اشاره به آماری که در این مراسم در رابطه با ظرفیت تولید برق ارائه شد اظهار کرد: طبق این آمار، تا قبل از دولت نهم و دهم سابقه صنعت برق در ایران ۱۰۵ سال است که با این هفت سال، ۱۱۲ سال می‌شود. در طی این ۱۰۵ سال، ۳۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشور بود و در طول این هفت سال نیز ظرفیت نیروگاهی ۲۸ هزار و ۷۴۰ مگاوات بوده است در حقیقت ۱۰۵ سال در یک طرف و این ۸ سال هم در طرف دیگر قرار دارد.

گفتند نمی شود اما شد

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر علم در ثریا باشد، افرادی از ایران به آن دست خواهند یافت، گفت: این خود کنایه‌ایی از کمال‌جویی و توانایی ملت ایران است. هنگامی که بحث مسکن مهر مطرح شد، برخی از دوستان خودمان و کسانی که در انقلاب بودند می‌گفتند این امر نشدنی است. چرا نمی‌شود ساخت؟ تصمیم گرفته شد و همه دست به دست هم دادند و کار عملیاتی شد.

وی افزود: خوشبختانه همه نیازهای مسکن در کشور تولید می‌شود و صنعت سیمان پنجاه سال سابقه دارد. ظرفیت تولید سیمان ۳۲ میلیون تن بود اما اکنون بالای ۷۶ میلیون تن است. سیمان، فولاد، زمین و نیروی انسانی همه مهیا هستند، پول هم وجود دارد. طبق گزارش‌های جهانی، رتبه هفدهم را در اقتصاد داریم و ان‌شاءالله به زودی به رتبه پانزدهم خواهیم رسید.

وقتی احمدی نژاد اشهد خود را خواند 

رییس‌جمهور با اشاره به بهره‌برداری از محور تهم ـ چورزق در جاده زنجان ـ طارم به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سفر اول، هنگامی که در جاده در حال حرکت بودیم سر یکی از پیچ‌ها راننده هم فرمان را چرخاند و هم ترمز کرد و این سبب شد خودرو سُر بخورد و ما حتی اشهد خود را گفتیم ولی لب این پیچ دره‌ای بود که خودرو لب دره متوقف شد.

برخی خیال می‌کنند که ملت نباید پولدار شود

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند که ملت نباید پولدار شود. برخی اینطور مطرح می‌کنند که چرا خانه‌هایشان بزرگ است یا اینکه چرا مردم زیاد مصرف می‌کنند؟ ای کاش روزی برسد که همه بشر به اندازه احتیاجاتشان مصرف کنند.

رییس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: باید زحمت کشید تا بتوان از آن بهره برد. باید از ثروت این کشور استفاده کرد ولی باید تلاش کرد که ثروت عادلانه توزیع شود. ما ناراحت نیستیم از اینکه متوسط درآمد سرانه با برابری قدرت خرید از ۱۲ هزار دلار در سال گذشته است. خانواده‌های که هشت‌شان گرو نه‌شان است کجا می‌توانند به فکر رسیدن به قله باشند؟ نقل است که دوره حکومت امام زمان فقیری پیدا نمی‌شود.

برچسب ها:
احمدی نژاد، بودجه، زنجان،قفل،سد،پروژه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان