/عبور از خط خبر/

غم این فاجعه را کجا باید برد؟ از ماهواره امید تا ایرباس ۳۵۰

  • شناسه خبر: 90175
غم این فاجعه را کجا باید برد؟ از ماهواره امید تا ایرباس ۳۵۰

پس از آن همه پیشرفت ایران در عرصه فضایی که حتی تأیید و تعجب سازمان ناسا را در پی داشت اکنون تحقیرآمیزتر از این نیست که کمپانی ایرباس اجازه دهد یک هواپیمای لوکسش برای دو ساعت در خاک ایران فرود بیاید تا ایرانی ها با آن عکس یادگاری بگیرند!

خانه » آخرین اخبار » غم این فاجعه را کجا باید برد؟ از ماهواره امید تا ایرباس ۳۵۰

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، سال ۲۰۰۸ در میان بهت و ناباوری جهانیان، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفقیت پرتاب موشک ماهواره بر «سفیر امید» توسط ایران را تایید کرد. تا پیش از آن، تنها هشت کشور دنیا از فناوری  ساخت موشک ماهواره بر برخوردار بودند. سال بعد در فوریه ۲۰۰۹ (۲۲ بهمن ۱۳۸۷)  این موشک ایرانی، ماهواره «امید» را که تکنولوژی و قطعات آن کاملاً ایرانی بود، به فضا برد که این ماهواره تا پایان ۸۲ روز ماموریت خود در مدار زمین در گردش بود.

در بهمن ۱۳۹۱ نیز کاوشگر ایرانی «پژوهش» برای نخستین بار یک موجود زنده (میمون فرگام) را به فضا برد و سالم به زمین برگرداند تا مقدمه ای بر اعزام انسان ایرانی به فضا در آینده نزدیک باشد.

اما اکنون در سال ۱۳۹۴ تقریباً همه برنامه های فضایی ایران متوقف شده و ماهواره هایی مانند «شریف» در انبارها خاک می خورند و در مقابل برای تکمیل پروژه تحقیر ایرانیان، امروز کمپانی ایرباس، اجازه داد تا یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ که در حال عبور از مسیر سنگاپور به اروپا بود به مدت ۲ ساعت در خاک ایران فرود آید تا ایرانی ها با این هواپیما که ممکن است ۵ سال بعد در سال ۲۰۲۱ به ایران تحویل شود عکس یادگاری بگیرند!

ایرباس ۳۵۰ قادر به فرود در اکثر فرودگاه های ایران نیست و با مبالغ سنگینی که صرف خرید این هواپیمای لوکس می شود، دولت می توانست پروژه های افتخار آمیز و بومی ایران در عرصه فضایی را تکمیل نموده و یا پایه های دانش بومی صنعت هواپیماسازی را که چند سالی است آغاز شده تکمیل نماید.

/انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هفت اسفند

    تا یکسال دیگه از این خون دلها بسیار باید خوردخودم کردم که لعنت بر خودم باد

    جواد

    لعنت بر کسانی که نمیتوانند پیشرفت کشور را ببینند مردم ایران استحقاق مدرنترین امکانات را دارند

    علی

    سلام عکس یادگاری در کنار ایرباس اگر تحقیر امیز است اما عکس های سقوط هواپیما و اجساد هم وطنانمان غم انگیز تر بوده است

    من

    خجالت بکش
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان