رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان:

آلایندگی‌های زیست‌محیطی در بروز سرطان‌ها مؤثر هستند

  • شناسه خبر: 90046
آلایندگی‌های زیست‌محیطی در بروز سرطان‌ها مؤثر هستند

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان نقش آلایندگی‌های زیست‌محیطی را در بروز سرطان‌ها مؤثر دانست.

خانه » آخرین اخبار » آلایندگی‌های زیست‌محیطی در بروز سرطان‌ها مؤثر هستند

به گزارش “خانه خشتی“، دکتر  علی اسماعیلی‌ندیمی صبح امروز در آیین افتتاح نخستین کنگره تشخیص تومورهای خوش‌خیم و بدخیم پستان و غربالگری و درمان در محل سالن شهید دکتر ذکریا این شهر اظهار داشت: ایران از کشورهایی است که سند کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر را امضا کرده است.
وی بیان داشت: نخستین علت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که ۳۹ درصد علت مرگ‌ومیرها را در کشور دارند.
دکتر اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه اغلب بیماری‌ها با تغییر شیوه زندگی قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: دومین علت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، مربوط به سرطان‌ها است که یک سوم آنها با تغییر در سبک زندگی و رفتارها قابل پیشگیری است.
وی افزود: مصرف سیگار و آلایندگی‌های زیست‌محیطی در بروز سرطان نقش دارد ‌و اگر بتوانیم ۲۵ درصد خطر مرگ‌ومیرها را از بیماری‌ها کم کنیم کار بزرگی انجام شده است.
دکتر اسماعیلی‌ندیمی بیان کرد: اگر ۲۰ درصد از کم‌تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی و ۳۰ درصد از مصرف نمک کم کنیم، گام بلندی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها برداشته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، پرفشاری خون را ریزفاکتور بیماری‌های غیرواگیر شایعی دانست که باید ۲۵ درصد کاهش یابد و گفت: ۱۴ درصد از مردم ایران به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.
وی با بیان اینکه کلید اصلاح رفتار مردم خودمراقبتی است، متذکر شد: دقت در رژیم غذایی و تغذیه و گنجاندن پیاده‌روی در برنامه روزانه یکی از راه‌های خودمراقتی است که مردم باید به آن اهمیت دهند.

منبع: پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان