معرفی کاندیدهای مجلس خبرگان در استان کرمان؛

آیت الله امان الله علیمرادی

  • شناسه خبر: 89722
آیت الله امان الله علیمرادی

آیت الله امان الله علیمرادی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌ی انتخابیه‌ی استان کرمان است.

خانه » آخرین اخبار » آیت الله امان الله علیمرادی

به گزارش “خانه خشتی“، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌ی انتخابیه‌ی استان کرمان است.
در ادامه زندگی نامه‌ی را می‌خوانید:

زندگی نامه حجه الاسلام و المسلمین دکتر امان الله علیمرادی
(کاندیدای دوره پنجم انتخابات خبرگان رهبری از استان کرمان)
امان الله علیمرادی در یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در روستای برکنان از توابع بافت در خانواده ای متدیّن و دانش دوست، متولد شد.
سال ۱۳۶۰ با معدل اول شهرستان در رشتۀ علوم تجربی، دیپلم گرفت. اما شوق تحصیل علوم دینی، وی را به مدرسه عالی شهید مطهری (ره) تهران کشاند. از اوایل تحصیل نیز به تدریس در سطوح پایین تر مشغول شد.
وی در سال ۱۳۶۳ توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیۀ الله العظمی خامنه ای به لباس مقدس روحانیت ملبس گردید.
پس از گذراندن بخشی از تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، در سال ۱۳۶۹ به استان خود بازگشت و به تدریس در حوزه و دانشگاه و انجام فعالیت های فرهنگی در مدارس، مساجد و محافل عمومی پرداخت.
اساتید
اساتید دوره سطح و خارج فقه و اصول حجه الاسلام علیمرادی در تهران، مقام معظم رهبری و حضرات آیات: امامی کاشانی، مهدوی کنی، تهرانی، مرعشی، خوشوقت، حق شناس، موسوی تبریزی، بجنوردی، خزعلی و در قم، حضرات مراجع تقلید: بهجت، میرزا جواد آقا تبریزی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، سبحانی، جوادی آملی و نوری همدانی بوده اند.
در تفسیر، اخلاق، فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات: جوادی آملی، امامی کاشانی، مهدوی کنی، مصباح یزدی، مجتبی تهرانی، فیاضی، و دکتر احمد بهشتی بهره مند شده است.
در تحصیلات دانشگاهی از اساتید: محقق داماد، دینانی، فیض، عمید زنجانی، مدنی و آخوندی بهره برد و به درجۀ دکتری تخصصی نایل آمد.
او به دو زبان زنده دنیا: عربی و انگلیسی مسلط و مدرس متون تخصصی آن می باشد.
سوابق علمی
امان الله علیمرادی در دبیرستان ها، حوزه های علمیه، مراکز تربیت معلم، دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، باهنر و ولی عصر، در شهر های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت، جیرفت، زرند، بردسیر و شهربابک تدریس داشته است.
تدریس در حوزه:
ایشان در سطوح مختلف به تدریس علوم اسلامی در حوزه پرداخته است:
کتب: “جامع المقدمات، سیوطی، مغنی، مختصر المعانی، حاشیه ملا عبدالله در منطق، منطق مظفر و…” در دورۀ مقدماتی
کتاب های “شرح لمعه، اصول مظفر، رسایل و مکاسب شیخ انصاری، کفایۀ الاصول آخوند خراسانی، حلقات اصول شهید صدر” در فقه و اصول.
کتاب های “شرح منظومه سبزواری، بدایۀ الحکمۀ و نهایۀ الحکمۀ علامه طباطبایی و آثار تخصصی فلسفی استاد شهید مطهری” در فلسفه و کتب تخصصی کلام.
تفسیر کتاب های( مجمع البیان و جوامع الجامع طبرسی، کشاف زمخشری، کنز الدقایق و تفسیر المیزان)

تدریس در دانشگاه:

کتب فقهی “جواهر الکلام، مبانی تکملۀ المنهاج، ریاض المسایل، مسالک الافهام، کنز العرفان، زبدۀ البیان” در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.
کتب حقوق مدنی از جمله آثار آقایان دکتر: کاتوزیان، صفایی، محقق داماد، شهیدی، جعفری و لنگرودی.
دروس عمومی اندیشه و اخلاق اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه و مراکز تربیت معلم و دوره های ضمن خدمت فرهنگیان.
به لطف الهی تلاش های ایشان در عرصه تعلیم و تربیت ثمر بخش بوده است. غالب شاگردان ایشان به امور خطیر: امامت جمعه، تعلیم و تربیت، قضاوت و وکالت و… مشغولند.
فعالیت های پژوهشی
امان الله علیمرادی، راهنما و داور بیش از ۵۰۰ پایان نامۀ ارشد، دکتری و سطح سۀ حوزه بوده است.
حدود ۳۰ مقالۀ فارسی و انگلیسی و کتاب “مباحث اصول” را منتشر کرده است. کتاب “حق ولی دم در قتل عمدی” برگرفته از رساله دکتری را در دست چاپ دارد و مشغول تالیف “شرح استدلالی تحریر الوسیلۀ امام خمینی” است.
سوابق فرهنگی، اجتماعی- سیاسی و مدیریتی
وی در ساماندهی تظاهرات دانش آموزی علیه رژیم شاه قبل از انقلاب، و شکل دهی انجمن اسلامی دانش آموزان، بعد از انقلاب فعال بوده است. با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در دفاع مقدس ملت ایران حاضر شد.
ریاست دانشگاه، ادره امور عقیدتی- سیاسی پایگاه دریایی سیرجان، مدیریت گروه های علمی- تخصصی، مسئولیت و حضور فعال در شوراهای فرهنگی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عضویت در کمیتۀ جذب هیئت علمی، روسا و معاونین دانشگاه، عضویت در هیئت امنای بعضی حوزه های علمیه از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان است.
برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، جلسات پرسش-پاسخ دینی در مدارس، کارشناسی برنامه های فرهنگی- مذهبی صدا و سیما ی مرکز کرمان، بیان احکام شرعی در برنامۀ زمزم احکام از فعالیت های فرهنگی ایشان است.
پس از سال ها سکونت در سیرجان، رفسنجان، بافت و اکنون در کرمان، به شناخت دقیقی از وضعیت استان رسیده است و ان شاء الله بتواند به نمایندگی از مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه کند.
وی در سال ۱۳۸۵ دوره چهارم مجلس خبرگان ازکرمان کاندیدا بوده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان