غفلت دستگاه های اجرایی از وظایف خود، جرایم بسیاری را به دنبال دارد

  • شناسه خبر: 8963
غفلت دستگاه های اجرایی از وظایف خود، جرایم بسیاری را به دنبال دارد

عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی به موجب مقررات جاری کشور دارای وظایف و تکالیفی هستند که غفلت از آنها منجر به بروز بسیاری از جرایم می شود. به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از ایسنا،‌ بهنام سعیدی افزود: شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، […]

خانه » آخرین اخبار » غفلت دستگاه های اجرایی از وظایف خود، جرایم بسیاری را به دنبال دارد

عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی به موجب مقررات جاری کشور دارای وظایف و تکالیفی هستند که غفلت از آنها منجر به بروز بسیاری از جرایم می شود.

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از ایسنا،‌ بهنام سعیدی افزود: شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تربیت بدنی و سایر دستگاه‌ها از جمله دستگاه هایی هستند که با شهروندان به صورت مستقیم ارتباط داشته و عدم برنامه ریزی مناسب از سوی آنها موجب بروزمشکلاتی در جامعه می شود.

فرماندار کرمان، اظهارداشت: حفظ منافع شهرها و ایفای حوائج اهالی شهرنشین از وظایف شهرداری‌ها است و اگر شهرداری ها در انجام وظایف محوله خود کوتاهی کنند نتایج ملموسی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر به علت گستردگی شهرها، افزایش جمعیت و بروز پدیده‌ی حاشیه نشینی هرگونه اهمال در انجام وظایف محوله شهرداری ها، علاوه بر آشفتگی چهره شهر، نتایج غیر قابل جبران از جمله وقوع جرایم را به دنبال دارد و برنامه ریزی مناسب و مبتنی بر اصول عملی می تواند از این وقایع پیشگیری کند.

سعیدی در ادامه به نقش جهاد کشاورزی اشاره و بیان کرد:‌ تمایل خانواده ها به ساخت و ساز ویلاهای تفریحی به ویژه در مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا و تبدیل اراضی کشاورزی به باغ ویلا از یک سو و گسترش شهرها و ساخت آپارتمان ها در مناطق و حواشی سرسبز شهرها که عموما از مناطق کشاورزی و باغی هستند، از سوی دیگر، زنگ خطری در بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: در صورتی که جهاد کشاورزی قانون حفظ اراضی باغات و کشاورزی را به درستی اجرا کند می تواند به منظور پیشگیری از جرم تغییر کاربری علاوه بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح روستاها و حاشیه شهرها از وقوع جرایم مرتبط نیز جلوگیری کند.

سعیدی یادآور شد: اداره منابع طبیعی نیز با نظارت مستمر و آگاه سازی درباره بهره برداری اصولی از جنگل ها و مراتع و اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و هم‌چنین جلوگیری از تصرف اراضی ملی، تصرف جنگل ها و مراتع، استفاده نامطلوب از جنگل، مرتع و بیابان و ساماندهی معاملات اراضی حاشیه شهرها و روستاها نقش موثری در راستای پیشگیری از وقوع جرم در این بخش دارد.

برچسب ها:
غفلت دستگاه هاي اجرايي از وظايف خود، جرايم بسياري را به دنبال دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان