دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان:

نماینده مجلس باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد/ دانشگاه‌ها به طور سالم و مستقل نقش خود را در انتخابات ایفا کنند

  • شناسه خبر: 89456
نماینده مجلس باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد/ دانشگاه‌ها به طور سالم و مستقل نقش خود را در انتخابات ایفا کنند

آزادی گفت: یک نماینده مجلس باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد نه اینکه چشم بر واقعیت‌ها ببندد.

خانه » آخرین اخبار » نماینده مجلس باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد/ دانشگاه‌ها به طور سالم و مستقل نقش خود را در انتخابات ایفا کنند

به گزارش “خانه خشتی“، محمد حسین آزادی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در کرمان، در رابطه با انتخابات‌های پیش رو گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان نظام، مجلس شورای اسلامی است و از همین بابت است که حضرت امام (ره) نیز مجلس را در رأس امور می‌دانستند.
وی ادامه داد: اگر در مجلس، نمایندگان مؤمن، بااخلاص و توانمند حضور داشته باشند، مجلس قادر خواهد بود بسیاری از گره‌ها و مشکلات جامعه را حل کند.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با اشاره به نقش مردم در انتخاب یک مجلس کارآمد و موفق، تصریح کرد: نقش مردم در انتخاب یک مجلس کارآمد و همسوی با اصول امام و انقلاب نقش مهم و تعیین کننده‌ای است، مردم می‌بایست در انتخاب نمایندگان دقت لازم را به خرج دهند و به فرموده رهبر عزیز انقلاب اسلامی افرادی انتخاب شوند که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ مردم و به عزت مردم اهمیت دهند.
آزادی به شرایط و ویژگی‌های انتخاب اصل نیز اشاره کرد و گفت: انتخاب اصلح انتخابی است که بر اساس درک ما از شرایط و نیازهای روز جامعه نشأت می‌گیرد، یعنی اینکه ببینیم در شرایط کنونی چه شخصی می‌تواند پاسخگوی شرایط حال باشد البته قبل از این مورد ویژگی‌های گفته شده را دارا باشد.
این فعال دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخص‌های نمایندی خوب پرداخت و تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم و تأثیرگذار این هست که نماینده باید دارای موضع گیری روشن و واضح در مقابل دشمن باشد، مواضع صریح و انقلابی که عزت ملی را حفظ کند نه مواضعی که دشمن را به نفوذ در انقلاب امیدوار کند.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ادامه داد: یک نگاه خطرناکی که امروزه بعضاً شاهد آن هستیم، این هست که عده‌ای می‌گویند باید در مقابل دشمن کرنش کرد و به آن‌ها امتیاز داد تا از غضب آن‌ها کاسته شود، خب این نوع نگاه اگر در نمایندگان وجود داشته باشد آسیب‌های جدی وارد می‌کند، دشمن را جری‌تر می‌کند، گستاختر می‌کند.
وی افزود: یک نماینده باید در مقابل دشمن چنانچه گفته شد صریح و نترس و شجاع باشد، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی آن در مقابل دشمنان همین ویژگی شجاع بودن حضرت امام (ره) و مردم در مقابل حکومت طاغوت و دشمنان بود که باید تداوم داشته باشد.
آزادی بیان کرد: خب این روز‌ها شاهد هستیم برخی صحبت از مجلس همسو و هم فکر با دولت را می‌کنند و به دنبال آن هستند، باید گفت که مجلس باید برای رفع موانع و مشکلات با دولت همراهی داشته باشد، به دولت کمک کند ولی اینکه نمایندگان مجلس دقیقاً همفکر با دولت باشند این باعث جلوگیری از مطالبه‌گری نمایندگان و عدم پیگیری حقوق ملت خواهد شد و بسیار آسیب زننده است.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ضمن تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس باید مستقل تصمیم بگیرد، تصریح کرد: یک نماینده مجلس باید مستقل تصمیم بگیرد، اگر جایی از دولت کم کاری مشاهده کرد، مطالبه‌گری کند و به دنبال احقاق حقوق مردم باشد نه اینکه چشم بر واقعیت‌ها ببندد.
این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است، اذعان داشت: مردم نقش اصلی را در تمام عرصه‌های آن ایفا می‌کنند، نظامی است مبتنی بر مردم سالاری دینی. از پیروزی انقلاب تاکنون، انتخابات‌های زیادی در کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: انتخابات همچون زرهی پولادین جلوی تیر‌ها و اهداف دشمن قرار می‌گیرد و موجب استحکام و نیرومندی هرچه بیشتر نظام می‌شود، حضور پرشور و آگاهانه مردم در عرصه انتخابات، دشمن را از طمع به این انقلاب مأیوس می‌کند، البته باید توجه داشت که دشمن بعد از اینکه از شرکت نکردن مردم در انتخابات مأیوس شد به دنبال این است تا عوامل نفوذی و هم فکر خود را وارد عرصه انتخابات کند.
آزادی بیان کرد: لذا باید مردم با بصیرت ایران اسلامی اجازه ندهند که دشمن به این هدف خود برسد، اگر نفوذی‌ها وارد مجالس شدند، مثل موریانه از درون اصول و ارزش‌ها را از بین می‌برند و منحرف می‌کنند.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در رابطه با نقش جنبش‌های دانشجویی در حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز گفت: نقش جنبش دانشجویی در انتخابات، نقش مهمی است؛ جریان دانشجویی باید نقش آگاه سازی خود را در عرصه انتخابات ایفا کند، شاخص‌های مهم را معرفی و بازخوانی کند و در انتخاب افراد اصلح و توانمند، کمک کننده باشد، از طرفی باید دقت و مواظبت شود که استقلال جریان دانشجویی زیر سئوال نرود، جریان دانشجویی مهره‌ی بازی احزاب و جریانات مرسوم سیاسی نشود.
وی افزود: دانشگاه‌ها به طور سالم و مستقل نقش خود را در انتخابات ایفا کنند و لزوم حفظ آرامش فضای دانشگاه و عدم التهاب آفرینی از مواردی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
این فعال دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جنبش دانشجویی کشور ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در انتخابات، از شورای نگهبان که مثل همیشه با غلبه بر فشار‌ها و هجمه‌های سنگین به خوبی توانسته وظایف خود را انجام دهد، تشکر و قدردانی کنم و به افرادی که به نوعی در این انقلاب سهمیم بودند، بگوییم که دست از تخریب‌ها و شبهه افکنی‌های خود علیه این نهاد ارزشمند انقلاب بردارند، تلاش‌های خود را تباه نسازند و خسران شده دنیا و آخرت نشوند.

برچسب ها:
جامعه اسلامی خانه خشتی دانشگاه رفسنجان ولیعصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان