قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

باید توانمند سازی مردم الویت کار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد

  • شناسه خبر: 89070
باید توانمند سازی مردم الویت کار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: باید توانمند سازی مردم الویت کار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد تا نیاز مردم به سطوح بالاتر کاهش یابد.

خانه » آخرین اخبار » باید توانمند سازی مردم الویت کار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، ناصر کلانتری در حاشیه افتتاح مرکز بهداشتی امام علی(ع) رفسنجان ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: اساس هر کاری مدیریت منابع مختلف است و این هماهنگی که در رفسنجان دیده می شود مصداق عملی مدیریت مناسب در عملکرد است .

وی با بیان اینکه یکی از حیطه هایی که می تواند جامعه را دچار تشنج کند بحث سلامت است تصریح کرد: توجه به سلامت مردم ، رضایت عمومی و کاهش پرداخت از جیب مردم جزو الویت سوم دولت قرار دارد .

کلانتری امنیت ، آموزش و سلامت را از مباحث حاکمیتی برشمرد وگفت: برخورداری از سلامت حق همه مردم است و در کنار آن تکلیفی بر دوش آنان قرار دارد که باید به آن عمل شود.

وی ارتقای سلامت را یکی از مهمترین مباحث حوزه سلامت برشمرد و گفت: مردم باید توانمند شوند و بر سلامت خود تسلط یابند اینکه مردم خودشان بدانند چه بخورند و یا چه نوع آداب و رفتاری داشته باشند اساس کار سلامت و مصداق عملی مشارکت مردم در آن است.

کلانتری با بیان اینکه خیرین کار بزرگی انجام می دهند و دست یاری در تامین زیر ساخت های سلامت می رسانند خاطر نشان کرد: اما اگر این افراد مراقب خودشان نباشند ساخته ها چه کمکی به سلامتی آنها می کند.

وی افزود: باید توانمند سازی مردم الویت کار در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد تا نیاز مردم به سطوح بالاتر کاهش یابد.

قائم مقام بهداشتی وزارت بهداشت پیشگیری از بیمارها و شناسایی به موقع را دیگر حلقه های تحول سلامت عنوان کرد و گفت: با غربالگری می توان انسانهایی که از بیماری خود اطلاع ندارند را بیابیم و از عوارض بعدی آن جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: مسئله بیماری های غیرواگیردار اساس کار است و ۸۰ درصد علت مرگ و میر ها بیماریهای غیر واگیردار مزمن هستند.

کلانتری به طرح تحول نظام سلامت و پروژه های افتتاحی این طرح در ۱۴ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: کار بزرگی با همت و تلاش همکاران در سطح دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته و مدیریت بهینه منابع نیز اصل این کار بوده است.

تنظیم:مریم مرادی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان