ثبت جهانی روستای صخره ای میمند در دهه فجر

  • شناسه خبر: 88791
ثبت جهانی روستای صخره ای میمند در دهه فجر

به مناسبت ثبت جهانی روستای صخره‌ای میمند جشنی در تاریخ ۲۰ بهمن ماه جاری در محل این روستای تاریخی میمند در حال تدارک است .

خانه » آخرین اخبار » ثبت جهانی روستای صخره ای میمند در دهه فجر

به گزارش خانه خشتی و به نقل از مهر ، محمود وفایی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: به مناسبت ثبت جهانی روستای صخره‌ای میمند جشنی به همین این منظور در تاریخ ۲۰ بهمن ماه جاری در محل روستای تاریخی میمند در حال تدارک است تا گرامیداشتی در خور این منطقه تاریخی منحصربه‌فرد صورت گیرد.

وی گفت: این جشن بزرگ با حضور استاندار کرمان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران استانی در روستای تاریخی میمند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های گسترده‌ای در سطح ملی و استانی و در روستای میمند صورت گرفته تا مبلغ و بیانگر ارزش‌های این روستای تاریخی و منحصربه‌فرد باشد.

وفایی تصریح کرد: از اهداف این برنامه می‌توان به معرفی این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین‌المللی و همچنین مشارکت دادن مردم در حفاظت و نگهداری از این منطقه تاریخی اشاره کرد.

وفایی بابیان اینکه با توجه به اینکه حافظان اصلی آثار تاریخی مردمان و ساکنان منطقه‌ای هستند، گفت: بنابراین این‌چنین وقایعی می‌تواند بیش‌ازپیش موجب ورود مردم و آگاهی بخشی به مردم در راستای نگهداری ازاین‌گونه مناطق تاریخی باشد.

وی تصریح کرد: آذین‌بندی روستا، برگزاری مراسمی نظیر آئین‌های سنتی، شعر و موسیقی منطقه و نمایشگاه عرضه خوراکی‌های محلی و صنایع‌دستی و غیره از برنامه‌های جانبی این جشن ملی است.

وفایی تصریح کرد: در سفر یک‌روزه‌ای که رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به کرمان دارد، ارتباط با فعالان عرصه گردشگری استان، بازدید از باغ فتح‌آباد، حضور در جشن ملی ثبت روستای صخره‌ای میمند و خانه حاج‌آقا علی رفسنجان، دیدار از نهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و بازدید از بازار بزرگ و کاروانسرای وکیل کرمان را در برنامه کاری خود دارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان