داود اوغلو: ترکیه در ساقط کردن نظام سوریه شکست خورد

  • شناسه خبر: 8872
داود اوغلو: ترکیه در ساقط کردن نظام سوریه شکست خورد

خانه خشتی: وزیر خارجه ترکیه اذعان کرد که کشورش هر چه در توان داشت به کار گرفت تا به نظام سوریه پایان بدهد اما تلاش‌هایش همه شکست خورد. خانه خشتی به نقل از فارس، احمد داود اوغلو یک هفته پس از آنکه گروهک تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) کشورش را تهدید کرد که استانبول را […]

خانه » آخرین اخبار » داود اوغلو: ترکیه در ساقط کردن نظام سوریه شکست خورد

خانه خشتی: وزیر خارجه ترکیه اذعان کرد که کشورش هر چه در توان داشت به کار گرفت تا به نظام سوریه پایان بدهد اما تلاش‌هایش همه شکست خورد.

خانه خشتی به نقل از فارس، احمد داود اوغلو یک هفته پس از آنکه گروهک تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) کشورش را تهدید کرد که استانبول را به حمص سوریه تبدیل می‌کند، امروز اذعان کرد که کشورش در ساقط کردن نظام سوریه به‌رغم همه تلاش‌هایش، شکست خورده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه این سخنان وزیر خارجه ترکیه را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت که کشورش «هر چه در توان داشت برای پایان دادن به نظام سوریه به کار گرفت اما متاسفانه همه این تلاش‌ها به شکست انجامید».

این اعتراف وزیر خارجه ترکیه در زمانی مطرح می‌شود که ۱۶ ماه از حمایت مالی، سیاسی، لجستیکی و رسانه‌ای ترکیه و متحدان غربی و عربی آن از گروه‌های مسلح در سوریه و مخالفان خارج‌نشین سوریه می‌گذرد و تاکنون نشست‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای علیه سوریه به نتیجه نرسیده است.

داود اوغلو همچنین دولت سوریه را به کشتن مردم سوریه متهم کرد و آن را اقدامات ضد انسانی توصیف کرد.

داود اوغلو مدعی شد که ترکیه همه تلاش خود را به کار گرفت که در امور داخلی کشوری دخالت نکند، اما تلویزیون سوریه شب گذشته اعترافات دو تروریست بازداشت شده سوری را پخش کرد که اذعان کردند پس از رفتن به ترکیه برای قاچاق سلاح، تحت آموزش افسران ترک برای کار کردن با سلاح قرار گرفته و سپس دوباره به سوریه اعزام شده‌اند.

داود اوغلو همچنین به حادثه تجاوز هواپیمای اف-۴ کشورش به حریم هوایی سوریه در ۲۲ ژوئن اشاره کرد و مدعی شد که ساقط کردن این جنگنده و پناه آوردن ۳۰ هزار سوری به مرز ترکیه سبب ایجاد تنش در امنیت ملی ترکیه شده است.

بشار اسد پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت ترکیه اعلام کرد که سران ترکیه مناسبات برادرانه سوریه و ترکیه را به مناسبات مداخله ترکیه در امور داخلی سوریه تبدیل کردند و مرزهای ترکیه محل قاچاق سلاح و مزدور به درون سوریه شده است.

اسد تاکید کرده بود که ترکیه از تروریست‌های فعال در سوریه حمایت لجستیک می‌کند.

همزمان با انتشار این خبر، منابع سوری از جمله پایگاه خبری شوکوماکو سوریه، اعلام کردند که ارتش سوریه با عملیات نفوذ ۱۱ خودرو حامل افراد مسلح از ترکیه به خاک سوریه در ادلب مقابله کرده‌اند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان