جشن تولد شهید میرافضلی در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 87958
جشن تولد شهید میرافضلی در رفسنجان برگزار می شود

جشن پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت شهید سید حمید میرافضلی در رفسنجان برگزار می شود.

خانه » جشن تولد شهید میرافضلی در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، جشن پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت شهید سید حمید میرافضلی (شهید پابرهنه) در رفسنجان برگزار می شود.

این مراسم پنچشنبه ۱۵ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در نماز خانه بنیاد شهید واقع در خیایان شهید بهشتی برگزار می گردد.

شایان ذکر است، مراسم جشن با سخنرانی حجت‌الاسلام کاربخش از کرمان و روایتگری حاج احمد سعیدزاده همراه می باشد و در پایان هدایای نقدی خادمین شهدا صرف خرید جهیزیه برای افراد نیازمند می شود.

با حضور گرمتان در این محفل یاد و خاطره شهدا را گرامی دارید.

**زندگینامه شهید سید حمید میرافضلی

سید حمید میرافضلی در روز هفدهم بهمن سال ۱۳۳۵ در محله قطب‌آباد دیده به جهان گشود. وی در کودکی به مکتب سپرده شد و اصول و فرایض و عبادات دینی را نزد مادر مؤمنه خود فرا گرفت و سپس وارد دبستان حکمت شد که یکی از قدیمی‌ترین مدارس شهر می‌باشد و اکنون به نام شهید “سید محمدرضا میرافضلی”، یکی از برادران این شهید مزین است.
سید حمید پس از گذراندن دوره ابتدایی، که مطابق نظام آموزشی آن زمان شش کلاس بود، وارد دبیرستان اقبال سابق و دکتر شریعتی فعلی گردید و در رشته فرهنگ و ادب به تحصیل پرداخت و چندی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دیپلم خود را در این رشته دریافت کرد.
“سید محمدرضا میرافضلی”، برادر بزرگتر سید حمید بود که با تمام وجود خود ژرفای کلام امام را دریافته بود و دردشناسانه و از سر آگاهی به فعالیت‌های ضد رژیم می‌پرداخت. روشنگری‌های انقلابی او ، مزدوران خودفروخته و سرسپردگان رژیم را چنان برآشفته کرده بود که سر از عجز و ناتوانی، قلب تپنده و بی‌قرار او را در اولین روز از آذر ماه ۱۳۵۷ با گلوله‌ای هدف قرار دادند تا بلکه فریادهای حق‌طلبانه او را خاموش کنند.
شهادت سید محمدرضا میرافضلی در آن روزهای تاریک و ظلمانی یکی از بزرگ‌ترین، روشن‌ترین و سرنوشت‌سازترین وقایع زندگی سید حمید بود تا او را از خواب برآشوبد و به خود آورد و چشمان او را به سمت فردایی سبز و شکوهمند بگشاید و سکوت او را به فریادی انقلابی بدل سازد و در جرگه دیگر جوانان پرشور شهر به خیابان‌ها بکشاند. اوج این حرکت‌ها، به زیرآوردن مجسمه بی‌وقار شاه منحوس از سکوی میدان شهر بود که ابهت پوشالی این مهره بی‌اراده و سرسپرده غرب را فرو ریخت و با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به نظام سلطنتی او در کشور پایان داد.

سید حمید میرافضلی در ۲۲ اسفند ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید.

**فرازی از وصیت نامه شهید

ای سرور و آقا و مولای من به حرمت آن لحظه ها و ثانیه های مقدسی که مخلصین در جبهه ها شما را به صورت عینی مشاهده می کنند قسمتان می دهم که شفاعت کنید ما را به درگاه ایزد منان که لحظه ای روا مدار بر ما آن ننگی که تاریخ از کوفیان یاد می کند.

ای جوانان و پاکدلان تقویت کنید دوستی اهل بیت را در قلبتان و نورانی کنید قلب خود را به نور قران و تفکر نمائید در آیات نجات بخش آن و مطالعه کنید بزرگترین منبع فضایل اخلاقی و بالاترین رحمت الهی را تا تسخیر ناپذیر شود جهان بینی و افکارتان از اندیشه غیر الهی.

اما مادر ؛ به جد بزرگوارم به یگانگی خدا این اجازه را اگر خدا داده بود شرک نبود تو را سجده می کردم که آفرین و درود جده ات فاطمه سلام الله بر تو و استقامت تو.

خبر: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان جشن تولد شهید میرافضلی در رفسنجان برگزار می شود خانه خشتی رفسنجان مهناز شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • فتحیه محمدیه نژاد

    "زندگى موسیقى گنجشک هاست زندگى باغ تماشاى خداست... زندگى یعنى همین پرواز‌ها، صبح‌ها، لبخند‌ها، آواز‌ها... زندگی ذره‌ی کاهیست، که کوهش کردیم، زندگی نام نکویی ست، که خوارش کردیم، زندگی نیست بجز نم نم باران بهار، زندگی نیست بجز دیدن یار زندگی نیست بجز عشق، بجز حرف محبت به کسی، ورنه هر خار و خسی، زندگی کرده بسی، زندگی تجربه‌ی تلخ فراوان دارد، دو سه تا کوچه و پس کوچه و اندازه‌ی یک عمر بیابان دارد. ما چه کردیم و چه خواهیم کرد در این فرصت کم؟..
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان