رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان:

وجود نیروهای جوان و پرانرژی خانه خشتی نشان از ظرفیت بالای این پایگاه خبری است

  • شناسه خبر: 87893
وجود نیروهای جوان و پرانرژی خانه خشتی نشان از ظرفیت بالای این پایگاه خبری است

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: وجود نیروهای جوان وپرانرژی خانه خشتی که فعالیت آنها در نمایشگاه کتاب ومطبوعات رفسنجان نیز چشمگیر بود نشان از ظرفیت بالا وخوب این پایگاه خبری وتحلیلی است.

خانه » آخرین اخبار » وجود نیروهای جوان و پرانرژی خانه خشتی نشان از ظرفیت بالای این پایگاه خبری است

به گزارش “خانه خشتی“، ایمان محمد آبادی در مراسم جشن چهارمین سال تاسیس پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی متنی بدین شرح قرائت نمود:

رسانه ها درعصر حاضر جدای از غوغایی که برپاکرده اند،قدرتشان را به عنوان رکن چهارم حکومتها نیز به رخ کشیده اند.این قدرت که برگرفته از فراگیری و تاثیرگزاری آنهاست در تمامی زوایای زندگی بشری واردشده و گاهی حتی به رفتارها و آرمان های انسان ها نیز جهت داده است.

هیچ جمعیتی در هیچ کجای این کره آبی وخاکی که انگار همیشه به اشتباه آنرا خاکی نامیده اند را نمی توان یافت که نقطه مرکزی سیبل رسانه ای نباشد.اینک ودر پهنای دهکده جهانی رسانه ها تریبون اطلاع رسانی،آموزش،فرهنگ سازی،سیاست،اقتصاد،محیط زیست ودهها مقوله دیگرند که بی شک آنها را به دانشگاهی با دانشکده های متعدد تبدیل کرده است وازاین رهگذر البته آن سیستم رسانه ای موفق است که با بهره گیری از دانش روز ومخاطب شناسی درست، دانشجویان ومخاطبان این مرکز آموزش همگانی را به درستی راهنمایی ومجذوب خود کند.

اینکه رسانه در معنای عام آن چنین تکلیفی دارد هیچ مغایرتی با رسالت نوع وجغرافیای پوششی آنها ندارد.چه فرقی می کند که شما درساختمان شیشه ای جام جم درحال چانه زنی رسانه ای با هم کیشان جهانی خود باشید یا دردفتر چند اتاقه نشریه ای محلی در اصفهان ویا یک دفتر سه در چهار پایگاهی خبری در رفسنجان . در همه این موقعیت ها شما رسانه اید و معنای عام آنرا بردوش می کشید و چه بسا که تلاش آن پایگاه خبری با همان دفتر کار محقرش موثر تر و گاهی مفید تر باشد. از این منظر به نظر می رسد که غفلت از این ظرفیت بالقوه برای آینده جز افسوس به ارمغان نمی آورد. مدیران و مسئولان هر سرزمینی اگر باور تکیه به این رکن چهارم را ابتدا درخود و سپس در سازمان تحت مدیریتشان پرورش دهند و از آن در جهت رسالت سازمانیشان بهره ببرند به یقین راه چند ساله پیشرفت مورد نظرشان را نه یک شبه که مطمئنا زودتر از موعدی که پیش بینی می کردند خواهند پیمود و رفسنجان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

جشن تولد خانه خشتی-رفسنجان (۱۳)

این شهرستان که از دور همان شهر گمشده در سرزمین بابل است ویا حتی جزیره ی کشف نشده ی دریانوردان مشهورواز نزدیک جز این است، همه ی انواع رسانه ها را درخود دارد.هم نماینده ای از ساختمان شیشه ای جام جم وهم هم کیشی از نشریات وجریده های کشوری خیابان خرمشهر پایتخت وهم پایگاه های خبری وسایت های تحلیلی. واین دارایی نه تنها کمتر از معادن مخفی در میان کوهستان های راویز وپاریز وداوران نیست که اگر باور کنیم بیشتر هم هست.چرا که این گنج پایانی ندارد وآن یکی خوشبین که باشیم چند دهه دیگرافول خواهدکرد.

امروز ودر چهارمین سالروز تاسیس پایگاه خبری وتحلیلی “خانه خشتی” که به شایستگی نام نیکویی برای آن انتخاب گردیده است ضمن تبریک فعالیت چهار ساله آن که حتما با دشواریها وسختی هایی نیز همراه بوده است به شهروندان رفسنجانی بخاطر داشتن چنین ظرفیت هایی شادباش می گویم.به عنوان نماینده دولت تدبیر وامید در حوزه فرهنگ وهنر وبا توجه به سابقه مدیریتی در چند شهرستان استان پهناور کرمان این ظرفیت رسانه ای که کمتر شهری در استان ازآن برخورداراست را می ستایم.

اما باید اذعان کنم که فعالیت در یک سایت خبری که تلاش می کند علاوه بر به روز بودن اخبار واطلاعاتش که کار بسیار پرمشقتی است همراه با پیشرفت تکنولوژی نیز رشد کند، به مراتب از زحمات قابل تقدیر رسانه های مکتوب وحتی رادیو کمتر نیست.پایگاه های خبری می بایست روزانه وگاهی ساعتی ودقیقه ای ۷۴۴۳ کیلومتر مربع مساحت این شهرستان را تحت پوشش خبری خود قراردهندتا ذره ای از سرزمین طلای سبز که به برکت این محصول استراتژیک صادراتی به بزرگترین جنگل مصنوعی جهان تبدیل شده است از قلم نیفتد.خب گرچه نه صد درصد بلکه به شکل قابل قبولی این مهم حداقل در مورد خانه خشتی اتفاق افتاده است ولی هنوز راه نرفته بسیار است.

جشن تولد خانه خشتی-رفسنجان (۳۳)

در عصرشبکه های اجتماعی فراگیر، کار رسانه ای کردن به دشواری فتح قله های صخره ای زاگرس است. گرچه شبکه های اجتماعی که بی مجوز کار خبری وتحلیلی را هم انجام می دهند، فرصت وتهدیدی توامان هستند ولی هنوز فرزند خردسال رسانه های دیگرندوباکی نیست اگر رسانه های دیگر کارشان را درست انجام دهندمحبوب قلوب آنهایند. یکی از ابزارهای مهم وشاخص های جهانی جذب مخاطب برای هر رسانه ای ایجاد دایره اطمینان واعتماد برای مخاطبان است.اگر رسانه ای به هر دلیلی به این اعتماد خدشه وارد کند قافیه را باخته است.مخاطب اگر یک جانبه گرایی وجانبداری از رسانه انتخابی اش ببیند آرام آرام ریزش می کند،یا موج رادیویش را عوض می کند یا سایت دیگری را بازویا جریده دیگری را انتخاب. وبدا به حال رسانه ای که مخاطب نداشته باشد حالا هرچقدر که می خواهد پول داشته باشد وامکانات.

امیدوارم که خانه خشتی هر روز بر قطردایره اعتماد واطمینان مخاطبانش افزوده شود.وباز ابراز امیدواری می کنم که خود از دایره انصاف خارج نشده وچون گذشته با فاصله گرفتن از شیطنت های رسانه ای که جهت جذب مخاطب بیشتر دچار حرکت های پوپولیستی دوراز شان می شوند،بیش از هر چیزی به رضایت مردم پس از رضایت خداوند بیاندیشد.

وجود نیروهای جوان وپرانرژی خانه خشتی که فعالیت آنها در نمایشگاه کتاب ومطبوعات رفسنجان نیز چشمگیر بود نشان از ظرفیت بالا وخوب این پایگاه خبری وتحلیلی است.

اداره فرهنگ وارشاد اسلامی همواره خود را درکنار شما وهمکاران رسانه ای شما می بیند.ما براین باوریم که می بایست شانه به شانه هم برای آبادی این سرزمین دوست داشتنی بکوشیم.مایقین داریم رسانه ها بازوی توانمند دولت ومردم برای رسیدن به آرمان شهر امید ومدینه فاضله همدلی وهم زبانی اند.شکی نیست که در این هم قدمی آنان که گرهی از مشکلات مردم ودولت باز می کنند به تعبیر شاعر توانمند رفسنجان، سید علی میرافضلی عزیز”روی چشم همه پنجره ها جا دارند”. به مبارک باد این شب دوست داشتنی، از طرف جامعه فرهنگی وهنری رفسنجان باز هم سالروز تاسیس این پایگاه تحلیلی وخبری را شادباش می گویم وآمادگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی را جهت هرگونه همکاری با رسانه های شهرستان اعلام می نمایم.

به جمع مطبوعات ۸گانه رفسنجان هفته نامه دیگری افزوده خواهد شد وبا صدور مجوز برای پایگاه خبری دیگر، تعدادشان به سه پایگاه خواهد رسیدوآنگاه ویترین رسانه ای شهرمان رنگ و روی دیگری خواهد گرفت .این آمار نوید بخش آمدن باران است وچه جمله ای بهتر ازاین بیت جاودانه استاد سخن ،شیخ اجل سعدی شیراز که:

هرگلی نو که در جهان آید                 ما به عشقش هزار دستانیم

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان