حجت الاسلام رمضانی پور:

کنگره عظیم شهدا در رفسنجان راه اندازی شود

  • شناسه خبر: 87267
کنگره عظیم شهدا در رفسنجان راه اندازی شود

امام جمعه شهرستان گرامیداشت اهل بیت و شهدا را از جمله کارهای بسیار با ارزش دانست و گفت: باید تلاش کنیم کنگره عظیم شهدا در رفسنجان راه اندازی شود.

خانه » آخرین اخبار » کنگره عظیم شهدا در رفسنجان راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان در آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در مسجد حضرت رسول (ص) رفسنجان، از اقبال گسترده مردم از فیلم های عمار در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: فیلم های عمار نیازی به سینما و مکان خاص برای نمایش ندارد؛ همه مساجد، حسینیه ها و مدارس، فضاهای آموزشی و دانشگاه ها می توانند این فیلم های ارزشمند را که حاوی رشادت و دلاوری و اعتقاد رزمندگان است، به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به آغاز نمایش فیم های عمار در مسجد حضرت رسول (ص) و در جوار مهمان شهر و مردم افغانستان، اظهار کرد: برادران افاغنه الحمدالله در همه دوران دفاع مقدس حضور داشتند و هم دوش و همپای رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس تلاش کردند و از قافله شهدا و ایثارگران عقب نماندند.

حجت الاسلام رمضانی پور شرکت برادران افاغنه تحت عنوان فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب (س) را ارج نهاد و گفت: این برادران تحت فرماندهی و رهبری فرماندهان قَدَر جمهوری اسلامی که در رأس آن ها مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی قرار دارد، در جبهه سوریه مبارزه می کنند.

امام جمعه رفسنجان-خانه خشتی (۱)

امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد: امروز کشورهای به ظاهر اسلامی مثل عربستان و ترکیه و هم پیمانان آن ها پول های نفت متعلق به مردمشان را به زیاده استخراج می کنند و به ارزانی می فروشند و برای نابودی زیرساخت های کشورهای اسلامی هزینه می کنند و گلوله های آن ها سینه های پاک رزمندگان و دلاوران ما را هدف قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم در جبهه دفاع از اسلام در عراق و سوریه ساکت باشیم و آرام بگیریم، گفت: تکفیری ها و داعشی ها به ترکیه و عربستان هم رحم نمی کنند و همه منطقه را می گیرند و می خواهند حکومتی اسلامی با خلیفه گری ابوبکر البغدادی ایجاد کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به مقاومت رزمندگان مقابل سلطه و تسلط تکفیری ها و داعشی ها، تصریح کرد: رزمندگان ما مکان های اشغال شده را از چنگال خون اشام انسان های جاهل و نادان و ستمگران بیرون می کنند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان هم چنین تحمیل خسارت های زیاد معنوی در مقابله با سلطه داعش در عراق را نتیجه حمایت ترکیه و عربستان، آمریکا و اسراییل دانست.

وی ارزش گذاری به فیلم های عمار را خواستار شد و گفت: این فیلم ها مورد حمایت و لطف و تأکید رهبر فرزانه انقلاب است و تمایل داریم فیلم های عمار را هر هفته قبل از شروع نماز جمعه در مصلی به نمایش بگذاریم.

امام جمعه رفسنجان-خانه خشتی (۲)

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه با بیان اینکه ارزش برپایی محافل و مجالس با نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، افزود: حرکت برگزار کنندگان یادواره شهدا که دوران دفاع مقدس را ندیده اند، همراه با ایثارگری و حفظ روحیه انقلابی ست.

امام جمعه شهرستان گرامیداشت اهل بیت و شهدا در این محافل را از جمله کارهای بسیار با ارزش دانست و گفت: این مراسم هر چه بیشتر باید گسترش یابد؛ الحمدالله دانشگاه ها یادواره هایی برای شهدا می گیرند و یادواره های دانش آموزی نیز برگزار می شود؛ باید تلاش کنیم کنگره عظیم شهدا راه اندازی شود.

وی با تأکید بر اینکه میان جبهه عراق و سوریه با جبهه غرب و جنوب تفاوتی وجود ندارد، اظهار کرد: آن هایی که در دوارن هشت سال دفاع مقدس به کشور ما تجاوز کردند امروز در سنگر داعش ظهور یافته اند؛ ارباب کفر یکی است.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به خطبه ای از حضرت امیر (ع) جهاد را توفیقی الهی دانست و عنوان کرد: جهاد نصیب هر کسی نمی شود؛ توفیق جهاد لیاقت می خواهد و تنها به روی برخی خواص گشوده می شود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد: اصلاً به مخیله تان خطور نکند که این عزیزان برای هوای نفس و دنیا رفته اند؛ هرگز چنین نیست؛ اینان فقط برای خدا حرکت کردند و به چیزی که اصلاً فکر نمی کردند، دنیا بود.

بهیه و تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان شهدا عمار نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان