همرمان با افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در رفسنجان؛

مستند «فاتحان فردا» به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم در رفسنجان آمد

  • شناسه خبر: 87241
مستند «فاتحان فردا» به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم در رفسنجان آمد

ششمین دوره جشنواره مردمی عمار در رفسنجان امشب با نمایش فیلم «فاتحان فردا» در مسجد حضرت رسول (ص) افتتاح شد.

خانه » مستند «فاتحان فردا» به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم در رفسنجان آمد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در رفسنجان که با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه، ارسلان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، صابری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم ایران و افغانستان برپا شد، مستند «فاتحان فردا» به کارگردانی محسن اردستانی رستمی به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم که اتباع افغانستان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام انوری مسئول اعزام مدافعان حرم افغانستانی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)، به شهادت آیت الله شیخ نمر اشاره کرد و گفت: شهادت شیخ نمر تحرکی در بین مسلمین به خصوص تشیع ایجاد کرد؛ این حرکت قطعاً تحت فرمان ولایت فقیه در دنیا اثرات خود را خواهد گذاشت.

جشنواره فیلم عمار-رفسنجان-خانه خشتی (۱۳)

وی با ذکر داستانی از پیامبر اکرم (ص) در مورد احترام به شهدا، اظهار کرد: شهدا و امام شهدا در میان ما حضور دارند و ما هستیم که از غافله عقب مانده ایم.

انوری در ادامه با بیان اینکه ثواب افرادی که در کنار شهدا مبارزه کردند اما شربت شهادت ننوشیدند محفوظ است، گفت: اجر مؤمنین ضایع نمی شود؛ هشت سال دفاع مقدس گذشت اما خدا خواست سردار سرلشگر قاسم سلیمانی بماند تا امروز عظمت، معنویت و قدرت را به نمایش بگذارد و دل دشمن را بشکند و ذلیل و خوار کند.

مسئول اعزام مدافعان حرم افغانستانی استان کرمان به فتوحات عجیب و غریب سردار شهید حاج حسین بادپا در سوریه اشاره کرد و افزود: شهدای مدافع حرم دفاع را وظیفه و خود را مکلف به انجام آن می دانستند.

جشنواره فیلم عمار-رفسنجان-خانه خشتی (۶)

محسن اردستانی رستمی کارگردان مستند «فاتحان فردا» نیز با حضور در جمع مردم با اشاره به ساخت مستند اول خود با نام «معلم» با همکاری شهید ابوحامد، گفت: اولین شهید مدافع حرم افغانستانی بوده است که با عنایت خاص حضرت زینب (س) و در حرم به شهادت رسید.

وی به توفیقاتی که پس از ساخت مستند «معلم» نصیب یکی از جانبازان اعصاب و روان شد، اشاره کرد و از پخش برنامه ای با محوریت همسر شهدا با همکاری شبکه افق خبر داد و گفت: این امر به دلیل تأکید حضرت آقا در نقد کتاب «نورالدین پسر ایران» انجام گرفته است که متذکر شده بودند نقش خانواده های شهدا کمرنگ است.

در این مراسم از ۱۱ خانواده شهید مدافع حرم ایران و افغانستان با اهدای تندیس قدردانی شد.

تهیه و تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
جشنواره عمار خانه خشتی رفسنجان فسنجانگ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان