خطیب جمعه رفسنجان:

نباید جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم / برای مردم تولید داخلی ارزش دارد

  • شناسه خبر: 87218
نباید جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم / برای مردم تولید داخلی ارزش دارد

خطیب جمعه رفسنجان گفت: باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم و نباید جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم اگر هواپیما می خریم و قرارداد های نفتی با شرکت های مهمی امضا می کنیم اما باید بدانیم که مهم تولیدات داخلی ماست و برای مردم تولید داخل و اشتغالزایی ارزش دارد.

خانه » آخرین اخبار » نباید جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم / برای مردم تولید داخلی ارزش دارد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین اظهار داشت: خداوند نعمتهای دارنده ای را که از مال خود اندازه ای که واجب شده را به ضعفا کمک کند پایدار می گرداند و اگر در انجام وظیفه الهی کوتاهی کند نعمتهایش را در معرض زوال قرار داده است.

وی افزود: رفسنجانی ها اهل خیر هستند و میتوان زکات مستحبی را در این شهرستان رواج داد و خوب است که همه کمک ها به شکل تجمیع و هدفمند صورت گیرد.

رمضانی پور با گرامیداشت ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام خیمنی(ره) به ایران و همچنین آغاز ایام الله دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: کارهایی را که برای پیروزی انقلاب انجام داده ایم باید برای بقای ان نیز انجام گیرد ، مردم صاحب این نظام هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند.

وی قیام برای خدا، رهبری علمای دینی، تکیه بر ارزش های انقلاب ، اتکای به ایمان، خلوص ملت و رهبری و خون مطهر شهداء را از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ایمان، بصیرت و حضور از وظایف امروز مردم و تقوا ، شجاعت و خود آگاهی نیز وظایف امروز مسئولان نظام است.

امام جمعه رفسنجان به دو انتخابات مهم در ۷ اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: ملت ایران تاکنون ۳۶ انتخابات را برگزار نموده و این نشانه بلوغ سیاسی آنها و تمام دلسوزان نظام است که باید در جهت احترام همگانی به تصمیمات شورای نگهبان و پیگیری تخلفات احتمالی از مجاری قانونی حرکت کند.

وی افزود: شورای نگهبان افراد را به دقت بررسی می کند تا کسی که نماینده و رئیس جمهور ملت می شود ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی را در خود حفظ کند و هرکس نمی تواند اجازه ندارد به مجلس رود .

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: انتخابات نفس تازه ای به بدنه جامعه می دهد و زمانی برای نشان دادن بلوغ سیاسی توام با وفاداری به نظام، آرمان های امام راحل و شهدای عزیز است.

رمضانی پور تصریح کرد: برخی ها گمان می کنند جوانان ما ناامید شدند که باید بگوییم اگر بخواهیم برای دفاع از انقلاب بسیج عمومی تشکیل دهیم همین جوانان به میدان می آیند اینطور نیست که همه جوانان ما در فضاهای مجازی به انحراف کشیده شوند.

وی وجود اختلافات سلیقه ای در جامعه را امری طبیعی دانست و گفت: ممکن است گروه حاکم بر جامعه سلیقه ای داشته و مطابق آن عمل نکند همه باید این سلیقه را بپذیریم همه اینها فرزاندان انقلاب هستند و وقتی مسئولی انتخاب می شود انتخاب مردم بوده است.

خطیب جمعه رفسنجان خطاب به همه مسئولان نظام یادآور شد: فکر نکنید که در کشور کشاکش قدرت است اینجا بحث خدمت است، هر کاندیدایی که از صندوق رای بیرون آید انتخاب مردم است و سایرین وظیفه دارند از او حمایت کنند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور ایران به دو کشور اروپایی اشاره کرد و بیان داشت: این سفرها در عین داشتن دستاوردهای مهم باید ها و نبایدهایی داشت.

رمضانی پور افزود: باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم و نباید جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم اگر هواپیما می خریم و قرارداد های نفتی با شرکت های مهمی امضا می کنیم اما باید بدانیم که مهم تولیدات داخلی ماست و برای مردم تولید داخل و اشتغالزایی ارزش دارد.

وی همچنین به فسادهای مالی اخیر در فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: مگر مسئولان به این رشته توجه ندارند چه پول های عجیب و غریبی آن هم از پول ملت و دولت در این رشته خرج می شود و امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه فکر اساسی داشته باشند.

رمضانی پور به پانزدهمین سال تاسیس رادیو در رفسنجان اشاره کرد و این روز را به همه دست اندرکاران این عرصه در شهرستان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره عمار در رفسنجان از امروز آغاز می شود تصریح کرد: مراسم افتتاحیه آن امشب در مسجد امام خمینی(ره) با حضور خانواده های شهدای استان و شهرستان برگزار می گردد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اخباررفسنجان امام جمعه رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان