باغ موزه پسته رفسنجان در دهه مبارک فجر استارت می خورد

  • شناسه خبر: 87111
باغ موزه پسته رفسنجان در دهه مبارک فجر استارت می خورد

برای اینکه نام پسته با رفسنجان ماندگار شود باغ موزه پسته در این شهرستان ایجاد می شود و کار احداث آن از دهه مبارک فجر امسال آغاز میشود.

خانه » آخرین اخبار » باغ موزه پسته رفسنجان در دهه مبارک فجر استارت می خورد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، فرماندار رفسنجان از آغاز احداث باغ موزه پسته رفسنجان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بهترین و با کیفیت ترین ارقام پسته دنیا در این شهرستان کشت می شود و رفسنجان مهد پسته دنیا است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۹ شهرستان در ۱۲ استان کشور دست به تولید محصول پسته زدند خاطر نشان کرد: برای اینکه نام پسته با رفسنجان ماندگار شود باغ موزه پسته در این شهرستان ایجاد می شود و کار احداث آن از دهه مبارک فجر امسال آغاز میشود.

ملانوری تصریح کرد: در این باغ موزه ارقام مختلف پسته و ادوات مختلف کشاورزی از گذشته تاکنون نگه داری می شود.

وی با بیان اینکه این موزه می تواند مکانی مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه پسته باشد تصریح کرد: نهال ارقام مختلف پسته و تحقیقات در زمینه آنها نیز در این باغ موزه به نمایش گذاشته می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مرتضایی

    باسلام. باز جای شکر داره بعداز اینهمه سال یک نفر به فکر احداث باغ موزه پسته افتاد. متاسفانه تا به امروز هدف،سودحاصل از فروش دسترنج کشاوزان زحمتکش در تیر رس افکار دست اندرکاران بوده... البته بایستی یادی کنیم از کسانیکه پسته رفسنجان را به دنیا شناساندند. تا مثل زعفران ناشناس نماند.که در این میان کشوری مثل اسپانیا زعفران خراسان را بنام خودش صادر کند.

    حمید خالقی

    با سلام لطفابه گوش مسئولین محترم برسانید ، در کنار این دقدقه به فکر آثار فرهنگی بی نزیری مثل خانه باقری رفسنجان (که نمی دانم با چه استلاالی در حال تخریب آن هستند ،)باشند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان