فرماندار رفسنجان:

رفسنجان دچار خشکسالی جدی و شدید است

  • شناسه خبر: 86254
رفسنجان دچار خشکسالی جدی و شدید است

فرماندار رفسنجان گفت: امروز اقتصاد تک محصولی این شهرستان به خاطر بحران آب دچار چالش شده و بصورت ملموس دیده می شود .

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان دچار خشکسالی جدی و شدید است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمید ملانوری صبح امروز در مراسم تودیع مسئول جدید جهاد کشاورزی رفسنجان اقتصاد این شهرستان را بر پایه کشاورزی و محصول پسته دانست و اظهار داشت: در این سالها از سوی رفسنجان در زیمنه اقتصادی کمک زیادی به کشور صورت گرفته و این شهرستان سهم به سزایی در اشتغال زایی داشته است.

وی به پرورش دام های سبک و سنگین، مرغ و آبزیان و اسب در کنار کشاورزی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: زحمات مردم قابل تقدیر است و با وضعیت بحرانی آب منطقه باز هم سخت کوش و بادرایت در همه ی عرصه های اجتماعی ، اقتصادی، تحقیقی و … وارد شدند.

ملانوری به آوازه خوش رفسنجان در کشور و حتی دنیا اشاره کرد و بیان داشت: امروز اقتصاد تک محصولی این شهرستان به خاطر بحران آب دچار چالش شده و بصورت ملموس دیده می شود .

وی افزود: رفسنجان دچار خشکسالی جدی و شدید است و آب آن به لحاظ کمی و کیفی کاهش یافته است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه رویکرد تغییر مدیریت یک اداره رویکرد سیاسی نیست خاطر نشان کرد: با تغییر یک مدیر انتظار تغییر رویه و رشد در یک اداره وجود دارد و باید تخصص و شناخت از منطقه نیز از ویژیی های یک مدیر است.

وی یادآور شد: یک مدیر باید به دنبال بومی کردن قوانین و بخش نامه ها باشد و مردم داری و حسن خلق را نیز در راس کارش قرار دهد.

ملانوری مدیریت منابع آب شهرستان را یکی از الویت ها برشمرد و گفت:از مجموع آب استحصالی شهرستان تنها ۵ درصد در بخش شرب و مابقی در کشاورزی صرف می شود و مدیریتی کردن این حوزه ضروری است.

وی رفسنجان را مهد تولید پسته دانست و گفت: یکی از مرغوب ترین محصول پسته دنیا در این شهرستان تولید می شود و تا نام پسته وجود دارد نام رفسنجان هم در کنار آب باید بیاید.

ملانوری با بیان اینکه باید بهترین مدیریت زمینه پسته صورت گیرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر پسته آمریکا ۱۲ دلار فروخته می شود و پسته ایران ۸ دلار در حالی کیفیت آن بسیار بالاتر است.

وی همچنین به مصرف ۶۰۰ تن سم در سال گذشته در باغات شهرستان رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت جدی از این زمینه نیاز است و از طرفی سلامتی مردم نیز در معرض خطر قرار میگیرد.

ملانوری به وجود بیش از ۶ هزار راس گاو، بیش از ۲ هزار راس اسب و تولید ۲ میلیون قطعه مرغ در هر دوره در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این زمینه اشتغال باید نگهداری و بلکه افزایش یابد و می توان با کمک انسان های نخبه و باتجربه این آب، زمین و هوا را مدیریت کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    اگرماهی یک نماز باران خوانده میشدو گناه کمتر میشد قناتها جاری میشد متاسفانه باعث خشکسالی خودمان شدیم. اگر آب اقیانوس اطلس هم بیاید و گناه کنیم مرگمان تشنگی است. تشکر بیحد میکنم از جامعه بامعرفت خانه خشتی.و خداوند این فرماندار با معرفت تا انقلاب مهدی نگهدارد.

    رضا

    برای سلامتی وطول عمر حاج شیخ حسین هاشمیان صلوات اگرچندین سال قبل از بردسیر با آن همه مشقت ودرگیری آب شرب به رفسنجان نمی آوردند مسئولین ما خیلی زودتراز این جلسه می گذاشتند وحرف از خشکسالی می زدند. اگر مردم فهیم وخداجوی رفسنجان گول حرف بعضی ها را نمی خوردند الان آب کارون در رفسنجان بود ..........وهیچ یک ازاین حرفها نبود شاید ما جوانترهازحمات شیخ حسین رابه خاطرنمی آوریم اما از بزرگترها بپرسید برایتان حتما خواهند گفت اگر درنقطه ای از شهر کوچکترین اتفاقی می افتاد نماینده وقت درمحل حاضر میشد وتارفع آن به خانه نمی رفت آبادانی شهر بعداز شیخ حسین هاشمیان چیست ؟ هرنماینده ای به مجلس فرستادیم تاپایان دوره رفت تهران ماند و....... امیدوارم اینبار باچشم وگوش باز به پای صندوقهای رای برویم . خداوندهمه رابه راه راست هدایت کند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان